Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

    Tuurlijk komt dat goed Arie
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


    Comment


      #17
      Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

      Ze groeien al wat minder hard, zou dit komen doordat de afstand tot de lamp kleiner is geworden? (lamp niet meer verhangen)

      16-5: 21cm, 31cm, 26cm, 22cm
      18-5: 30cm, 40cm, 37cm, 33cm
      19-5: 30cm, 43cm, 38cm, 35cm

      Paar foto's, zal er morgen weer wat minder gele maken.
      IMG-20150519-WA0003.jpgIMG-20150519-WA0004.jpgIMG-20150519-WA0005.jpgIMG-20150519-WA0006.jpgIMG-20150519-WA0007.jpgIMG-20150519-WA0009.jpgIMG-20150519-WA0010.jpg
      Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
      Verslag:
      1e n00b binnen kweek...
      Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

      Comment


        #18
        Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

        Ze zijn weer gemeten vandaag en meteen gedraaid zodat ze alle kanten gelijk groeien.

        16-5: 21cm, 31cm, 26cm, 22cm
        18-5: 30cm, 40cm, 37cm, 33cm
        19-5: 30cm, 43cm, 38cm, 35cm
        20-5: 30cm, 49.5cm, 41cm, 37cm

        Nog even 2 foto's van de binnenkant van de tent, kolom zwenk ventilator gekocht (in de aanbieding bij de blokker nu voor 25 euro) en klem ventilator hoger gehangen om warmte onder de lamp beter weg te blazen. (of het helpt????? warmte wordt gegenereerd door weerkaatsing en straling blaas je niet weg. maar alle beetjes helpen...

        DSC_5064.jpgDSC_5063.jpg

        En zo staan de tieners er nu bij.
        WP_20150520_002.jpgWP_20150520_004.jpgWP_20150520_007.jpgWP_20150520_005.jpg
        DSC_5042.jpgDSC_5052.jpgDSC_5040.jpgDSC_5048.jpgDSC_5043.jpgDSC_5047.jpgDSC_5044.jpgDSC_5051.jpgDSC_5046.jpgDSC_5037.jpg

        En de baby begint water een water worteltje te krijgen
        DSC_5059.jpg


        En dan nu toch weer paar vragen....

        Gister water met voeding gegeven, vandaag was het nog nat genoeg dus geen water.
        Geef ik dan te veel water per keer? moet ik dagelijks minder geven of maakt dat niet uit....

        1 van de plantjes groeit niet meer in de hoogte, wordt wel breder. Hoe kan dit? is dit erg?

        Dit duit er denk ik op dat de lamp weer omhoog moet omdat ze het te warm hebben, klopt dat?
        Grootste blad dat het meest naar het midden zit.
        DSC_5045.jpg

        En de laatste vraag: hoe maken jullie foto's met licht aan zonder dat ze geel zijn? vandaag dus met spiegelreflex en flitser geprobeerd maar nog steeds geel.
        Die 4 niet gele zijn met me telefoon gedaan die onder een bepaalde hoek ineens niet gele foto's maakt.
        Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
        Verslag:
        1e n00b binnen kweek...
        Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

        Comment


          #19
          Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

          Ik maak met mn iphone HDR foto's en met automatische witbalans aan. Dan past hij de kleurtemperatuur aan aan het licht. Dat kan met de meeste spiegelreflexcamera's ook. Probeer ook eens om een klein diafragma te nemen, meestal in de A stand. ( klein diafragma is hoog getal). Dan is een groter deel van je foto scherp. Dat kan prima omdat er toch een bak met licht op staat. Ik zal - als oud fotograaf - morgen wel een topic maken over fotografie met kunstlicht.
          Btw. Bevalt die ventilator? Stond er toevallig vanmiddag nog over te twijfelen in de Blokker. Het lijkt me vooral een goed ding omdat er geen direct draaiende delen zijn. Dat is wel zo fijn in een kleine ruimte. En hij blaast lucht uit op verschillende hoogtes. Dat lijkt me ook goed voor de dames. We horen dus graag.
          Ennuh.... succes met de kweek.
          Ron

          Comment


            #20
            Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

            Ik heb ook zitten kijken omdat ik nu een kleine klem ventilator heb en ook denk dat een zwenk een iets betere lucht verplaatsing zal zorgen. Ik hoor het ook graag.
            Tevens loop ik ook te klieren met foto's maken..ik moet de hsp uitzetten en een lamp in de tent hangen en dan krijg ik een redelijke foto...
            Water geven was voor mij ook een vraagstuk..Ook ik ben een noob. Maar heb nu door dat je duidelijk aan de plant kunt zien wanneer je dus te weinig geeft. Zolang het blad er mooi uit ziet is er niks aan de hand en geef je voldoende.

            Comment


              #21
              Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

              Ziet er goed uit! Ik zou niet te lang meer wachten om ze in de bloei te zetten. Zal, als haze strain, nog serieus gaan groeien/stretchen na overschakeling, zeker aangezien je ook vrij grote potten gebruikt.
              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

              Comment


                #22
                Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                Ik zal - als oud fotograaf - morgen wel een topic maken over fotografie met kunstlicht.
                Ron
                Ik ben zeer benieuwd

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
                Ziet er goed uit! Ik zou niet te lang meer wachten om ze in de bloei te zetten. Zal, als haze strain, nog serieus gaan groeien/stretchen na overschakeling, zeker aangezien je ook vrij grote potten gebruikt.
                16-5 zijn ze op 12/12 gezet. nu hopen dat ze niet te hoog worden

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                Btw. Bevalt die ventilator? Stond er toevallig vanmiddag nog over te twijfelen in de Blokker. Het lijkt me vooral een goed ding omdat er geen direct draaiende delen zijn. Dat is wel zo fijn in een kleine ruimte. En hij blaast lucht uit op verschillende hoogtes. Dat lijkt me ook goed voor de dames. We horen dus graag.
                Ron
                Oorspronkelijk geplaatst door lesley View Post
                Ik heb ook zitten kijken omdat ik nu een kleine klem ventilator heb en ook denk dat een zwenk een iets betere lucht verplaatsing zal zorgen. Ik hoor het ook graag.
                Ik had het zelfde, alleen een klem ventilator die ik in eerste instantie aan paal klemde maar pakte dan niet alle plantjes goed.
                Daarna op en emmer geklemd (op zelfde plaats waar nu de kolom ventilator staat) dat was al beter. maar niet iedaal.
                De kolom ventilator is stil (voor zover dit van belang is).
                De voet is lekker klein dus makkelijk te plaatsen.
                Door zwenk functie blaast hij niet constant op 1 plek en pakt hij alle plantjes.
                Lucht onderin blijft goed in beweging dus geen warmte zakken door stilstaande lucht.
                Omdat hij 75 cm hoog is blaast hij nu nog tegen de gehele plant. Als ze nog wat groeien niet meer (had begrepen dat je niet op de bloemen moet blazen).
                En 2 jaar garantie, verwacht met 24*7 aanstaan dat hij dat niet haalt dus bon maar goed bewaren.
                Enige minpuntje is dat hij wel erg hard blaast tegen de dichtstbijzijnde plantjes, ook op laagste stand. Maar omdat hij ook weer weg zwenkt denk ik zelf dat dit geen probleem is.
                Dus ja ben tevreden er mee, en heel goedkoop. ook op internet nergens goedkoper kunnen vinden. ik zou hem aanschaffen!

                De klem ventilator is nu op andere plaats wat hoger geplaatst om de directe warme lucht boven de planten weg te blazen / in beweging te houden.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Omdat de temperatuur me iets te veel fluctueerd met dit rare weer dat we hebben en ik konstant inlaat verder open/verder dicht aan het doen ben om de temperatuur vooral met licht uit goed te houden wil ik een temperatuur afhankelijke snelheidregelaar op de afzuiger (softbox) zetten.
                Had laats dat de inlaat was dichtgeklapt en een paar uur minimale afzuiging was geweest, behalve tussen kieren en naden door (altijd onderdruk in de tent). Vonder ze vast niet fijn.

                Is dit een beetje redelijke?
                https://www.growshoponline.nu/vmchk/...controller-5a/
                Ik kan dan de inlaat vol open laten waardoor er ook minder onderdruk zal zijn en de ventilator beter zijn werk kan doen.
                P.s. wat wel fijn aan die onderdruk is, is dat ik de afzuiging iig voldoende capaciteit heeft voor me tent
                Last edited by Ariebombarie; 21 May 2015, 12:24.
                Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                Verslag:
                1e n00b binnen kweek...
                Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                Comment


                  #23
                  Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                  Nog even snel een meting gedaan.

                  16-5: 21cm, 31cm, 26cm, 22cm
                  18-5: 30cm, 40cm, 37cm, 33cm
                  19-5: 30cm, 43cm, 38cm, 35cm
                  20-5: 30cm, 49.5cm, 41cm, 37cm
                  21-5: 33cm, 51cm, 45cm, 40cm

                  Weltrusten voor vandaag.
                  Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                  Verslag:
                  1e n00b binnen kweek...
                  Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                  Comment


                    #24
                    Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                    Ik zie geen teken dat ze het te warm hebben.
                    De temperatuur regel je met de afzuiging en door de inlaat te vergroten/verkleinen, niet door de lamp veel hoger te hangen, want dan krijgen ze snel te weinig licht.
                    Probeer de lamp een beetje op "normale afstand" te houden, ook om de lengtegroei (waar ze binnen 2 weken mee beginnen) zoveel mogelijk te remmen.

                    Die lengtes nu zijn niet zo belangrijk, behalve dat je erg laat bent met omschakelen naar 12/12.
                    Ze worden nog minstens 3x zo groot met een gemiddelde bloeitijd van 87 dagen (!)
                    Je kan nog een tijdje van de plantjes genieten, en hopelijk eind van de zomervakantie knippen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #25
                      Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Ze worden nog minstens 3x zo groot
                      hmm misschien toch maar een scrog doen om ze lager te houden.....
                      Ga ik anders niet redden die hoogte
                      Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                      Verslag:
                      1e n00b binnen kweek...
                      Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                      Comment


                        #26
                        Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                        Wacht het nou rustig af Arie, je kan door te veel goedbedoelde zorg ook je plantjes om zeep helpen.

                        Heb je al eens gekeken bij het buigen met een gewichtje of knakken als toppen te hoog worden?
                        Dat kan altijd als het te hoog wordt, je hebt een mooie ruime tent dus er is ruimte genoeg om opzij te gaan.

                        Je kan de plantjes het beste niet onnodig verplaatsen, het zoeken naar de zon kost ook weer energie. Markeer de pot zodat je ze altijd weer op dezelfde plek en houding terug kan zetten.

                        Als je plantjes te nat staan , staat de groei ook even stil. Dan gewoon rustig aan met water geven.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #27
                          Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                          De meting van de dag:
                          16-5: 21cm, 31cm, 26cm, 22cm
                          18-5: 30cm, 40cm, 37cm, 33cm
                          19-5: 30cm, 43cm, 38cm, 35cm
                          20-5: 30cm, 49.5cm, 41cm, 37cm
                          21-5: 33cm, 51cm, 45cm, 40cm
                          22-5: 35cm, 54cm, 50cm, 42cm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                          Heb je al eens gekeken bij het buigen met een gewichtje of knakken als toppen te hoog worden?
                          Dat kan altijd als het te hoog wordt, je hebt een mooie ruime tent dus er is ruimte genoeg om opzij te gaan.
                          Vandaar dat ik aan de Scrog dacht, dat is niet stressvol voor de plantjes maar beperkt wel de hoogte of niet?
                          Knakken heb ik naar gekeken, zier er eng uit.... bang dat ik ze breek.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                          Je kan de plantjes het beste niet onnodig verplaatsen, het zoeken naar de zon kost ook weer energie. Markeer de pot zodat je ze altijd weer op dezelfde plek en houding terug kan zetten.
                          Zal ze niet meer verplaatsen. Dacht draai ze regelmatig zodat ze niet scheef groeien.

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                          Als je plantjes te nat staan , staat de groei ook even stil. Dan gewoon rustig aan met water geven.
                          Dus om de groei te remmen gewoon zeik nat zetten die hap meteen plantjes.
                          Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                          Verslag:
                          1e n00b binnen kweek...
                          Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                          Comment


                            #28
                            Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                            Gister avond de boel gebogen. Oh wat was dat eng

                            Als eerste met de hoogste geprobeerd, ging verbazend makkelijk.
                            WP_20150522_004.jpgWP_20150522_006.jpg

                            Dus rest van de plantjes ook maar onderhanden genomen.
                            Before:
                            WP_20150522_003.jpg

                            After:
                            WP_20150522_009.jpgWP_20150522_010.jpgWP_20150522_011.jpgWP_20150522_012.jpgWP_20150522_008.jpg

                            Bij 1 van de tieners ging het mis, die had veel hardere takken, bij minste buiging braken ze. (zie 2e foto hierboven)
                            Nu 3 takjes met ductape vastgezet.
                            2 zijtakken komen wel goed maar de hoofdtop was bijna helemaal door
                            Uiteindes nog we maar even gebogen.

                            Ben benieuwd of het goed is gegaan.....
                            Zo ja gewoon regelmatig buigen, worden ze wat breder en minder hoog

                            Lamp hangt nu weer exact op 60 cm na het buigen.
                            Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                            Verslag:
                            1e n00b binnen kweek...
                            Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                            Comment


                              #29
                              Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                              Na 1 week bloei zou ik niet meer scroggen beginnen. Nu je buigt en knakt �� kan je de dames redelijk in toom houden. Is wel meer werk omdat je dit langer zult blijven doen alsdat je eerder met scroggen was begonnen. Scroggen en hps kan zeker wel maar is niet echt nodig vanwege de dieptestraling. Bend down THE bitches��. We want you're blossom. Ze staan er , op het duchtape na, toch wel lekker bij Arie. Good luck. Gr JB
                              Keep em green

                              Comment


                                #30
                                Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                                Het geknakte zijtakje vind het toch niet zo fijn

                                IMG-20150523-WA0001.jpgIMG-20150523-WA0002.jpg
                                De hoofdtop lijkt het wel te hebben gered ondanks bijna afgebroken.


                                Die grote top van die gister 90 graden stond is nu nik meer van te zien. toch niet goed gedaan blijkbaar.....
                                IMG-20150523-WA0003.jpg

                                Vond wel een handige tip!
                                juist niet knakken op plaatsen waar je stengel niet rond is maar kruisvormig is, daar kan het zijn dat hij niet hersteld.


                                Maar hoe moet het dan wel? kan geen filmpjes ofzo vinden erover. wel plaatjes en beschrijving.
                                Komt er op neer dat je in de stengel krijpt (binnenkant kapot knijpen zegmaar) en dan buigen. Boven en onderkant tak blijven dan heel, zijkant splijt open.
                                Bij mij was de gehele tak nog intact.
                                Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                                Verslag:
                                1e n00b binnen kweek...
                                Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                                Comment

                                Bezig...
                                X