Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

    Vandaag maar weer eens een update, er is immers weer wat te melden

    Probleem met de verlichting en dan wel de tijdklok, deze blijkt 15 min per 24 uur te snel te lopen waardoor ongemerkt de lamp steeds eerder aan ging. Dit vinden de plantjes vast niet fijn.
    Vandaag de tijd weer goed gezet waardoor ze vandaag 2,5 uur meer licht hebben. Ff nieuwe halen maar.

    De takjes die waren gebroken bij foutief knakken hebben zich op 1 na weer hersteld, die ene is afgestorven helaas maar me top leeft gelukkig nog

    Zonet maar eens gaan buigen met gewichtjes en knakken op de correcte manier. ze blijven maar groeien namelijk. De hoogste takken geknakt en zijtakken gebogen met gewichtjes.
    Zie hier het resultaat:
    WP_20150525_004.jpgWP_20150525_006.jpg

    Verder heb ik een vijver mistmaker (had ik nog liggen) in de emmer water in de tent gelegd om de luchtvochtigheid wat te verbeteren.
    Deze staat op de zelfde tijdklok als de verlichting omdat hij ledjes bevat. en in de donker periode is de vochtigheid wat minder van belang omdat het dan ook kouder is.
    Voor de liefhebbers die nog zo'n ding hebben slingeren: http://siemencox.com/2013/06/diy-luchtbevochtiger/

    Als laatste toch een probleem.
    De hoogste van de 4 planten vertoont klauw (the claw) blad bij 3 bladeren, de rest heeft er geen last van.
    WP_20150525_001.jpgWP_20150525_002.jpgWP_20150525_003.jpg

    Nu heb ik al zitten zoeken natuurlijk en meestal is het PH of EC maar Bio.Bizz zegt:
    Dan blijven warmte en te droog over.
    Geef sinds in bloei zetten (9 dagen) 1 liter water per dag. Maar voelde dat de grond gort droog is.
    Dus oorzaak 1!
    en tijd verloop waardoor lamp overdag aan dus warmer in tent.
    Dus oorzaak 2!

    Klok is weer goed gezet.
    Luchtbevochtiger erbij.
    0m5 liter water (zonder voeding) extra gegeven vandaag.
    Ga over naar 1,5 liter per dag vanaf nu.

    Is dit volgens jullie ook de oorzaak of kan het nog wat anders zijn?
    Last edited by Ariebombarie; 25 May 2015, 20:57.
    Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
    Verslag:
    1e n00b binnen kweek...
    Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

    Comment


      #32
      Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

      Je moet even het Ph van je kraanwater checken. Biobizz zuurt het weliswaar af maar misschien heeft jouw kraanwater een hoger of lager Ph dan gemiddeld. In dat geval trekt Biobizz je Ph niet automatisch goed.

      Voor de rest denk ik dat je plant veel te nat staan!
      Dan treedt Claw op!
      Voel eens met je vinger onder in de pot door een gaatje in de bodem,
      voelt het daar ook droog ??
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #33
        Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

        Ja, dat heet niet claw volgens mij, mgoed, tis wel dat slappe bladranden zoals deze op een probleem wijzen bij de wortels.
        Vaak is dat een zuurstoftekort, door iets teveel water geven of door ingeklonken aarde of bijvoorbeeld een pot met te weinig gaten onderin.
        Dat 'teveel water' gebeurt iedereen wel eens. music4.gif
        Eigenlijk is het het stuk ongeveer 10-15cm recht onder de stam wat vaak te nat staat.
        Met vingers in de grond duwen kom je daar normaal niet, omdat je dan wortels beschadigd.
        Dan "meet" men dus eigenlijk op de verkeerde plek, daarom is het "potten wegen" in je handen nauwkeuriger.
        (of je moet grote gaten onderin je pot hebben waar je vingers door passen, ghehe...
        Ik doe dat bij elke pot, ook bij de alle kamerplanten, en bij de pepers die buiten in potten staan en de plantenbakken aan de muur etc..
        Als je het zo vaak doet hoef je een pot maar even aan de rand iets omhoog te tillen dan weet je genoeg.

        Bij het knakken hoef je de stengels ook eigenlijk helemaal niet te knakken.
        Pak de stengel tussen duim en wijsvinger op de plaats waar je 'm wil plat leggen.
        Masseer of knijp zachtjes in de stengel zodat die wat zachter wordt en dan kun je 'm zo ombuigen of plat leggen.
        Met alleen buigen gebeurt er niets, alleen wat energieverspilling, de plant zal binnen 24 uur weer recht staan.
        Dan zul je er gewichtjes aan moeten hangen, of met stukjes elastiek (ofzo) de stengels vastzetten aan de rand van de pot.

        Rustig aan heh.... , niet overbezorgd worden, de plantjes bepalen wat er gebeurt, je hoeft ze alleen binnen de lijntjes te houden.
        Als ze echt nog zoveel groter worden heb je straks genoeg plant om te oefenen.
        Last edited by QnQ; 27 May 2015, 07:36.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #34
          Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

          Ik heb nog een volle pot aarde buiten de tent staan van 1 van de baby's die het niet heeft overleeft.
          Deze afgelopen 2 dagen als referentie gebruikt voor gewicht.
          Het vreemde is dat wanneer ik de pot buiten de tent til (waar net zo veel aarde in zit) zelfs lichter is dan de pot in de tent met plant.
          Ook na 1,5 liter water te hebben gegeven lijkt die in de tent nog steeds lichter de volgende dag (als de plant alles heeft opgezogen), iig niet zwaarder.

          Het lijkt er op nog maar 1 van de 3 bladeren klauw vertoont... dus vermoed toch te weinig water.
          Zal vanavond eens onder de pot in de gaatjes voelen...

          Sommige takken hebben goed gereageerd op alleen de gewichtjes maar Jezus mat groeien ze weer snel omhoog zeg.
          Mooi voorbeeld zijn de tak helemaal links onder en helemaal rechts boven:
          IMG-20150526-WA0002.jpg

          Maar dat knakken... Wat een onkruid is die bende zeg.

          Die plant links onder had ik de hoofdtop helemaal weggeknakt (bijna 120 graden) maar geen gewichtje er aan... (op de manier die QnQ beschrijft)
          Is nu letterlijk niks meer van te zien. hij is weer 100% recht. Alleen een klein beurs plekje op de stam te zien (ongeveer in het midden)
          IMG-20150526-WA0002.jpg

          Deze tak is het wel bij gelukt zo te zien. maar hier hing klein gewichtje aan om hem naar beneden te houden.
          IMG-20150526-WA0004.jpg


          Nog een keer de overzicht foto (sorrie voor het geel) maar wel te zien dat ze allemaal wat breder zijn geworden door gewichtjes en knakken.
          IMG-20150526-WA0002.jpg

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oh en de luchtbevochtiger (vijver mistmaker) werkt goed.
          Luchtvochtigheid met licht aan nu op 70%
          Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
          Verslag:
          1e n00b binnen kweek...
          Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

          Comment


            #35
            Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

            Waarom nu zo'n hoge lv ?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #36
              Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

              Nog een kleine rectificatie, gaf 1 liter water om de dag, niet dagelijks!

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
              Waarom nu zo'n hoge lv ?
              Die was erg laag telkens, rond de 30%.
              Lees overal dat dat erg laag is, beter tussen de 50% en 70%
              Pas bij volle bloei omlaag naar 30% ivm toprot.

              Vandaar de bevochtiger.
              Doet het overigens beter dan verwacht. Emmer water met mistmaker staat naast de ventilator, deze zuigt de mist rechtstreeks uit de emmer en blaast deze over de plantjes.
              Zat ook te denken om de emmer voor de inlaat te zetten, dan zuigt het wat minder naar binnen en wordt hij vermoedelijk zo'n 50%.


              P.s. was er gisteravond niet dus even gevraagd zonet. Maar gisteravond was het onder bij de gaatjes in de pot vochtig dus geen water gegeven.
              Wat zeggen jullie, 1 liter om de dag aanhouden? of wel de 1,5 liter.... om de dag of liever bv 500ml per dag... zal vanavond nogmaals checken of het nog steeds nat is.
              Als dan droog heeft hij in 2 dagen 1,5 liter opgemaakt. als nog nat is iig 1,5 liter om de dag te veel.
              Last edited by Ariebombarie; 27 May 2015, 10:43.
              Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
              Verslag:
              1e n00b binnen kweek...
              Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

              Comment


                #37
                Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                Persoonlijk begin ik op te bouwen met 500 ml per plant, als de potten na een dag licht wegen dan geef ik een keer 750ml per plant. Hierrond schommelen mijn planten meestal, na een 4 a 5 weken groei, ik hef dus mijn potten op om te voelen hoe snel ze lichter worden en probeer het zo te krijgen dat ik 1 dag water en 1 of 2 dagen NIET HOEF te wateren, en de plantjes zelfs een keer heel droog laat trekken zodat je potten echt licht wegen. De volgende dag dus weer water geven...

                Ik heb deze methode in meerdere verslagen gelezen, en het vraagt een bepaalde feeling en zelfzekerheid om GEEN water te geven, maar het is wel de methode waar je volgens mij het meest leert over je planten en HUN behoeften, niet die van jou om haar maar te verzuipen. Veel plezier...
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #38
                  Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                  Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                  Persoonlijk begin ik op te bouwen met 500 ml per plant, als de potten na een dag licht wegen dan geef ik een keer 750ml per plant. Hierrond schommelen mijn planten meestal, na een 4 a 5 weken groei, ik hef dus mijn potten op om te voelen hoe snel ze lichter worden en probeer het zo te krijgen dat ik 1 dag water en 1 of 2 dagen NIET HOEF te wateren, en de plantjes zelfs een keer heel droog laat trekken zodat je potten echt licht wegen. De volgende dag dus weer water geven...

                  Ik heb deze methode in meerdere verslagen gelezen, en het vraagt een bepaalde feeling en zelfzekerheid om GEEN water te geven, maar het is wel de methode waar je volgens mij het meest leert over je planten en HUN behoeften, niet die van jou om haar maar te verzuipen. Veel plezier...
                  Na speuren op de fora's is dat icm meten idd de beste methode. Dat voelen doe ik sinds een paar dagen. maar heb nog geen referentie hoe droog aanvoelt behalve dan die pot aarde die buiten de tent staat. En ze zijn lichter dan de pot buiten de tent waar niks in staat. vandaar dat ik dacht dat ze droog waren.
                  Maar zoals stemma zei voel ook eens in gat onder in de pot en dat was nat. dus laat hem goed uitdrogen nu eerst .
                  Al doende leert ik een hoop. van deze 1e kweek

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                  Je moet even het Ph van je kraanwater checken. Biobizz zuurt het weliswaar af maar misschien heeft jouw kraanwater een hoger of lager Ph dan gemiddeld. In dat geval trekt Biobizz je Ph niet automatisch goed.
                  PH meter vandaag besteld.
                  Zit meteen ook een grond vochtigheidsmeter en grond temperatuurmeter en lichtmeter als bonus op.
                  https://www.conrad.nl/nl/ce-4-in-1-g...er-672506.html
                  Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                  Verslag:
                  1e n00b binnen kweek...
                  Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                  Comment


                    #39
                    Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                    Gister avond gevoeld in de gaatjes onder in de pot. Was gort droog.
                    Daarna met sate prikker bovenin de pot, gort droog.
                    Sate prikker onderin de pot, ook gort droog.
                    Pot opgetild, was heel licht.

                    Hoewel het advies van jullie te veer water is en ik dit initieel aannaam denk ik zelf dat het toch te weinig water is om de volgende redenen:
                    Heb 4 planten staan, ruimte is gemiddeld 26 graden met licht aan.
                    1 plant geeft aantal bladeren klauw effect.
                    Dit is meteen ook de grootste van allemaal, bijna 20cm hoger dan de kleinste.
                    De ander hebben nergens last van.
                    Na 1,5 liter water te hebben gegeven de vorige keer is het bij 1 blad weggetrokken en 1 blad verminderd.
                    Na buigen vorige keer nadat ze net water hadden gehad waren ze binnen 3 uur al bijna weer rechtgetrokken.
                    Na buigen dit keer (nog geen water gegeven) was er nog bijna niks gebeurt, blaadjes draaide zich een beetje naar het licht. (geen vocht dus geen kracht om recht te groeien is wat ik denk)

                    Vandaar dat ik vermoed i.c.m. met tillen en de sate prikker test dat ze toch wat te weinig water hadden.

                    En hoewel ik nog een groentje ben en ik graag advies ontvang denk ik gezien bovenstaande dat ze iets water te kort hadden. En ben ik tegen het advies ingegaan en toch gister 1,5 liter gegeven.
                    Ben benieuwd hoe ze er bij staan vanavond (licht is nu uit).

                    Zijn jullie het overigens eens met mijn hypothese? Ik wil ze ook niet verdrinken namelijk...

                    Ben benieuwd ook wat de vochtmeter zal zeggen die vandaag of morgen binnen zal komen....
                    Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                    Verslag:
                    1e n00b binnen kweek...
                    Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                    Comment


                      #40
                      Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                      Lieve Arie, je kan ze rustig water geven hoor.
                      Een plant kan het te nat staan best in een dag of 2 oplossen als je geen water geeft. Hou je vast aan het potten optillen je weet nu hoe de pot weegt als hij water nodig heeft.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #41
                        Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                        Even een update.

                        De mistmaker heeft het begeven helaas. 2 dagen volgehouden

                        Na watergeven is de boel weer mooi omhoog gekomen.
                        Dit keer is het knakken een stuk beter gegaan. was gewoon niet hardhandig genoeg, net brandnetels, niet stuk te krijgen na knakken klein gewichtje aan de tak heeft ook geholpen dat hij niet meteen weer rechtop groeit maar naar beneden laten staan.
                        Alle planten zijn nu ruwweg gelijke hoogte en de hoogste plant is zo'n 20cm korter nu. MEt de stress van knakken mee verwacht ik dat we nu geen hoogte probleem meer hebben straks. Voorlopig blijf ik er dus af.

                        Bijkomend voordeel is dat een paar kleine topjes nu meer licht hebben en dus omhoog aan het groeien zijn.
                        Dus Straks iets meer toppen
                        Denk wel dat ik als ze zwaarder worden moet gaan ondersteunen maar dat moeten we nog even afwachten.

                        Houd voor nu met watergeven 1,5 liter even aan en ga de pot wegen.

                        En nog paar "Gele" foto's waar de knak goed te zien is.

                        Van dit: IMG-20150526-WA0001.jpg

                        Naar dit: IMG-20150528-WA0002.jpg

                        Foto hierboven is de FaalNanzzz (Faal omdat dit zaadje het bijna niet deed, heel veel moeite had met de start, en daarna zoooo hard goeide dat ze te hoog werd.)

                        Dan de wennestina: IMG-20150528-WA0004.jpg

                        De Bomeister: IMG-20150528-WA0005.jpg

                        En de AarsVader (Vader op zijn engels als in Darth vader ):IMG-20150528-WA0006.jpg

                        En de overall foto:IMG-20150528-WA0001.jpg
                        Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                        Verslag:
                        1e n00b binnen kweek...
                        Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                        Comment


                          #42
                          Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                          Zonde van je geld, die mistmaker

                          Je plantjes staan er mooi bij, zelfs onder geel licht
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #43
                            WP_20150601_007.jpgWP_20150601_006.jpgWP_20150601_005.jpgWP_20150601_004.jpg

                            En nog een overzicht fotootje:
                            WP_20150601_002.jpgWP_20150601_001.jpg
                            Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                            Verslag:
                            1e n00b binnen kweek...
                            Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                            Comment


                              #44
                              Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                              Mooi he, de ontluikende bloemen
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                #45
                                Re: 1e (n00b) binnen kweek, 4 x Liberty haze

                                Inderdaad Stemma, en gelijk 1 van de mooiste bloemsoorten ook
                                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                                Comment

                                Bezig...
                                X