Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek, tot nu toe

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek, tot nu toe

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    ik heb in het begin flink rond gelezen over wat te halen voor mijn eerste kweek, en heb uiteindelijk gekozen voor 3 Amnesia Haze plantjes onder een 600W natrium lamp.

    Ik had al helemaal bedacht hoe ik het hok zou bouwen, wat ik allemaal daarvoor nodig had, totdat mijn vriendin zei......waarom kopen we niet een kant en klare kast, van de praxis, zo'n schuifdeur geval.

    Zo gezegd zo gedaan natuurlijk, de kast boven in elkaar gezet, hij is 60cm diep, 1.5m breed en 1.8m hoog, dus leek me groot genoeg om de plantjes de ruimte in te kunnen geven.

    Dit is een foto van de kast met de lamp aan en deuren bijna dicht, de deur aan de rechterkant zit eigenlijk altijd wel strak dicht, nou staat ie op een kiertje zie ik



    En de plantjes doen het best lekker, ze zitten nu volgens mij halverwege de 3de week en ze hebben al lekker een tijdje wortel en groei stimulator gekregen, ze staan strak 12.5u per dag onder de lamp, die ongeveer een 60cm boven de planten hangt.

    Dit is de plant Billy



    Dit is de plant Dilly



    En dit is de plant Illy



    We hebben de plantjes namen gegeven om ze uit elkaar te houden, 1 van de 3 is voor mijn broer, kreeg hij voor zijn verjaardag, en wij verzorgen em totdat ie rijp is om geplukt te worden

    Aangezien ik absoluut niet weet of ze er goed uitzien voor hun leeftijd qua lengte en dergelijken, graag suggesties, aanraders etc etc.
    Ze krijgen op dit moment 2 x per dag voeding, en dat is in totaal een halve liter per dag per plant, water met stimulanten dan natuurlijk in de juiste verhouding.

    Ik heb ook al wel een fles van dat K13/14 spul voor bloei stimulatie, maar werd mij verteld dat ik die pas in de 4de of 5de week moest gaan gebruiken, klopt dat?? En hoe kan ik ervoor zorgen dat als ze een bepaalde lengte hebben, dat ze stoppen met groeien en beginnen met bloeien??
    Ze zijn nou alle drie ongeveer 28cm hoog en zoals te zien is groeit het goed. Wat is een goeie uiteindelijke lengte voor die dingen eigenlijk??

    Thanks voor alle info.

    Pim
    Last edited by Pimmetje; 22 March 2009, 09:00.

    #2
    yow pim!
    Mooie plantjes heb je daar, Illy, Billy en Dilly, ik lag in een deuk toen ik het las .
    Maar goed, ik heb twee opmerkingen:
    1) Uw kast: ik zie dat je het licht doorheen de kieren kunt zien als je lampen aanstaan. Dit wil zeggen dat dit ook omgekeerd kan. Hiermee bedoel ik dat als je lampen uitstaan, maw, je verduistert, er ook licht van buiten de kast in de kast kan. Niet ideaal want op dat moment zouden ze helemaal geen licht moeten krijgen, dus ik zou aanraden om zoveel mogelijk van je kieren af te plakken ofzo.
    2)Het antwoord op uw vraag om ze te laten bloeien ipv ze te laten groeien: het antwoord is simpel, ik vermoed dat je lampen nu op 18/6 staan? Wel om ze te laten bloeien moet je je lampen op 12/12 zetten. Dwz 12 uur licht en 12 uur geen licht.

    Enne mooie plantjes heb je daar

    grtz

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        ik heb de wortelstimulator niet vaak gebruikt hoor, dus dat zit wel goed.

        De pk13/14 is van "House & Garden Van de Zwaan", net zoals de andere dingen.

        Ze staan als het licht uit is echt in het stikdonker, het licht op de kamer gaat dan ook uit en er hangt een vliesdeken voor de paar kleine kieren, dus....

        Ik had eerst de planten op 16/8 staan, maar werd me in de growshop aangeraden meer rond 12/12 te gaan zitten, maar als je zegt dat ik nu nog het beste 18/6 kan doen.....dan ga ik dat wel even instellen.

        thanks

        Comment


          #5
          Ik zou niet te veel met je licht gaan spelen, zet ze eerst gewoon op 18/6 als je ze wilt laten groeien en van het moment dat je ze wilt laten bloeien zet je ze op 12/12

          grtz

          Comment


            #6
            ok, bedankt voor de tip.

            Er was me bij de growshop ook iets verteld van dat als je wil dat ze stoppen met groeien, moest je inderdaad de licht en donkertijd gaan aanpassen, maar ook de bovenste groeitop eraf halen ofzo, zodat ie echt niet meer doorgroeit??

            Kan iemand dat bevestigen?? Mijn plantjes groeien op dit moment zo'n 5cm per 2 dagen heb ik opgemeten, vrijdag was mijn grootste 27cm, nou is diezelfde 32cm, dus de groei zit er lekker in vind ik.

            Comment


              #7
              by toppen word de groei geremt maar niet gestopt.
              je krijgt dan ipv 1 hooftop 2tot4 hooftoppen,dit zou de opbrengst wat opkrikke.

              Comment


                #8
                als je je planten topt in de GROEI dan gaan ze in de breedte groeien, niet meer in de hoogte.

                maar,,,,,,,als je de hoofdtop er tijdens de BLOEI uitknipt stopt de plant idd met groeien en word ze hooguit nog 10 cm groter, heb ik bij 2 planten als proef gedaan en het werkt prima.

                je hebt wel minder oppervlakte waar toppen kunnen groeien maar de toppen wie er aanzitten krijgen dan wel alle aandacht waardoor in mijn geval ze wel +- 2 weken voorlopen op de rest van de planten..

                groet

                Comment


                  #9
                  ja ik dacht ik vraag het even, ivm de hoogte van mijn kast. Ik wilde de planten ongeveer een 1.4m hoog laten worden ofzo, dan kan aan het einde de lamp er nog steeds 30cm boven hangen, of is dat te weinig??

                  Comment


                    #10
                    30cm is wel aan de krappe kant voor een 600 watter, of je moet met een cooltube gaan werken, of in iedergeval een hele grote afzuiging om voldoende warmte af te zuigen..

                    wat voor afzuiger gebruik je nu?

                    groet

                    Comment


                      #11
                      Op dit moment heb ik een zelf gebouwde installatie.

                      Zoals je op de foto de kast ziet, zitten er aan de linker onderkant 1 zo'n pc fan en aan de rechterkant ook, die lucht de kast inzuigen en aan de bovenkant zitten er ook 2 om het er weer uit te zuigen, alleen zitten die aan de bovenkant niet naast elkaar, maar ongeveer een halve meter van elkaar.

                      Comment


                        #12
                        Hallo mensen,

                        het is weer tijd voor een update vind ik, ze zien er erg lekker uit al moet ik zeggen, ziehier de foto's van Billy, Dilly en Illy

                        Billy


                        Dilly


                        Illy


                        Mocht er iets niet goed zijn, als jullie dat zien, zouden jullie dat dan kunnen laten weten en tips geven?? Dit is mijn eerste keer en ik vind ze er goed en gezond uitzien, maar ja, heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
                        De planten zijn nu alledrie ongeveer zo'n 47cm hoog, dus ze groeien lekker, het licht/donker schema is ook aangepast, ze staan van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts lekker te baden in het licht.

                        Ik las trouwens hier dat amnesia haze zo'n 12-14 weken in totaal groeit en bloeit:

                        http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eek-t1102.html

                        Klopt dit?? Moet ik dan al wel in week 5 die PK13/14 gaan geven? En voor hoe lang moet ik dat dan doen??

                        Thanks for any info.
                        Last edited by Pimmetje; 25 March 2009, 20:18.

                        Comment


                          #13
                          Hey Pimmetje,

                          Ziet er mooi uit, leuke namen ! (alhoewel Billy een beetje het lot tarten is, vind je niet )?

                          Die PK13/14 kun je het beste meegeven vanaf de 5de week bloei.


                          Gaat de goede kant op !

                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            het verbaast me dat ze het zo goed doen met alleen die pc fannetjes voor lucht cirqulatie, ben benieuwd naar het verloop van de kweek

                            succes

                            groet

                            Comment


                              #15
                              ik ben blij om te horen dat het er goed uitziet.

                              Ja, Billy is de plant van mijn broer, hij heeft die naam er aan gegeven.

                              Ik denk dat de fannetjes blijkbaar op goeie plekken zitten, van 2 kanten de kast in en niet 1 centraal punt waar het eruit gezogen wordt, misschien helpt dat wel?! En het zijn niet van die standaard 8cm fans, deze zijn de 92mm versies, dus dat kan ook wel schelen, die dingen kunnen als ze op het juiste voltage lopen, redelijk wat CFM er doorheen douwen hoor, effe checken:

                              Product informatieLuchtverplaatsing CFM35,9CFM
                              Noise level db(A)23db(A)
                              Fan speed1950U/Min.
                              Lager typeSintec-Sleeve
                              Voltage12V
                              Power consumption1,2W
                              Connector3 pol. Mainboardstecker
                              Tachometer signaltrue
                              Thermo controlledfalse
                              MTBF80000Stunden
                              Length of power cord
                              30cm
                              Diameter of mounting holes4,
                              3mmDistance of mounting holes
                              82,5mm
                              Weight100g
                              WidthThermo controlled
                              PWM controlled
                              Dus dat is wel redelijk, 35 CFM per stuk, maar ze lopen niet op 12V, ze lopen volgens mij op 5V, moet ik even nakijken, maar blijkbaar is het genoeg

                              En je zei dat ik de pk13/14 moet meegeven vanaf de 5de week bloei?? Dus hij moet 5 weken in de bloei zijn en dan moet ik het pas geven?? Of als
                              ze 5 weken oud zijn en dus in de bloei zitten?? Hoe kan ik dat zien?? Stoppen ze met groeien voordat ze gaan bloeien?? Weet iemand daar een handleiding voor??
                              Last edited by Pimmetje; 25 March 2009, 21:41.

                              Comment

                              Bezig...
                              X