Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek, tot nu toe

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik merk trouwens dat de planten wel redelijk breed beginnen te worden en ik zag dat sommige mensen ook een beetje snoeien tussendoor, vooral de takken waar geen toppen aan gaan komen.

    Zijn die makkelijk uit elkaar te houden?? Is het aan te raden ze een beetje te snoeien??

    Comment


      #17
      Hey Pimmetje,

      Als je lamp op 12/12 gaat, dan gaat de bloei in. Dan kun je in de 5de week beginnen met PK13/14.

      Als ze bloeien, groeien ze nog een stukje door, houd hier rekening mee met de gewenste hoogte.

      Snoeien kan, dan knip je de kleine topjes weg waarvan jij denkt dat het de moeite niet is om ze straks te knippen, drogen en roken. De energie die nu gespaard wordt gaat naar de overige toppen. Of het verstandig is om hele takken weg te knippen, dat betwijfel ik, maar ik ben ook maar een beginner, dus ik kan het ook mis hebben..

      Succes !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #18
        nen amnesia naar mijn weten is 16 weken bloei, al heb je daar ook weer verschil in qua generaties etc

        Comment


          #19
          wou je zeggen dat als ze de bloei ingaan dat ze nog 16 weken zouden moeten bloeien?? Dat is wel heel erg lang, vind je niet??

          Comment


            #20
            Ik dacht twaalf weken maar kan ernaast zitten

            Greetzz

            Comment


              #21
              sativas zitten ongeveer tussen de 12-14 weken

              Comment


                #22
                ok dan, dat moet helemaal goed komen.

                Hoeveel zouden ze nu ongeveer moeten groeien eigenlijk?? Ze zitten nu op zo'n
                58cm totaal, dus ik denk rond de 2cm per dag, is dat goed??

                Comment


                  #23
                  Ziet er allemaal wel grappig uit....alleen zie ik nergens staan dat je een filter hebt? klopt dit? zo ja...denk eens aan overlast van stank....lol...of je woont midden in d epolder dan is het weer een ander verhaal.

                  Bloei= x aantal weken of dagen 18-6
                  groei= tot het eind bij deze planten reken ik op ca 14 weken vanaf de eerste dag BLOEI moet je gaan rekenen.(je kan ook dagen gaan tellen) hou er rekening mee dat sommige mensen zich oook vergissen in het aantal weken, daarom heb ik altijd een kalender en tel de dagen. betrefd een kalender: schrijf alles op maar dan ook echt alles lv, temp. hppghte van lamp, hoe ze het doen enz... mocht je in de toekomst weer verder willen doen kun je altijd terug blikken uiteraard. dus de GROEI niet meegerekend wat sommige mensen wel doen...... heb je er ook een vochtmeter en temperatuurmeter in hangen
                  PK 13-14 pas in de 5e week van je BLOEI meegeven. welk merk is dit trouwens??
                  welke voeding gebruik je....en wat geef je ze nu reeds?? graag iets meer info.het groeien verschilt naar mijn idee wel wat, de ene zegt een halve plant in lengte er bij de andere zegt een kwart er bij....ik zelf hou meestal 30cm aan die er in de eerste 3 weken van de BLOEI bijkomt....succes.....
                  sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                  Comment


                    #24
                    over de filter had ik inderdaad nog niks gezegd, maar die heb ik wel, ik heb de fans die lucht eruit zogen vervangen door een "gecertificeerde afzuiger" met koolstoffilters erin, zal thuis es kijken wat voor een merk.

                    De lucht is nog niet zo storend hoor, ik ruik wel dat er wietplanten in de kast staan, maar niet zo dat je er last van hebt.
                    Ik heb nou trouwens ook de kieren gefixed, alles zit heel erg dicht.
                    De 2 schuifdeuren die tegen de zijkanten van de kast aankomen zitten met schroeven vast en de kieren gedicht met kit.

                    Op de ene deur die nog wel schuift zitten rubberen strippen, die dus het zaakje praktisch dicht maken, zal binnenkort weer even foto's plaatsen.
                    Het merk van de voeding......niet die Canna, maar die vaalgele flessen, ben effe de naam kwijt.

                    Comment


                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door kweker View Post
                      Bloei= x aantal weken of dagen 18-6
                      Bij bloei staat je lamp op 12/12. De dagen worden korter, de nachten langer, de plant gaat dood en gaat zorgen voor nageslacht.

                      Dus, 18/6 groei, 12/12 bloei.

                      (Volgens mij heb je bloei en groei omgedraaid)
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #26
                        ik denk het ook ja, maar ach, voor een eerste keer....ze zijn nu alledrie ongeveer 60cm vanaf de aarde in de pot, zit dus nog wel groei in, maar het is al duidelijk te zien waar de toppen gaan komen ja.
                        Ze zijn ook best breed moet ik zeggen hoor, diameter van een halve meter halen ze wel bijna.

                        Ach, het zijn maar stekkies van 3.50 euro, ik haal wel nieuwe en dan begin ik meteen met een goeie setup, dus dan zal het een stuk beter gaan, let maar op.

                        Comment


                          #27
                          Nou, de groei gaat nog lekker, ik heb de lampen weer wat hoger gehangen, de plantjes zijn nu alledrie zo'n 72cm hoog, ik zie al goed waar de toppen gaan komen.

                          Morgen zal ik even wat foto's posten, ze zien er goed gezond uit, met een mooie ietwat donkergroene tint, maar niet TE donker als je het mij vraagt.

                          De voeding die ik trouwens gebruik dat is van het merk House & Garden" Van de Zwaan, beetje vaalgele flessen van een liter.
                          De PK 13/14, basisvoeding en wortelstimulator zijn allemaal van hetzelfde merk.

                          De planten staan nu al een weekje ofzo op 12/12 met de tijdsklok, van 7 tot 19.00 heb ik em gezet, lijkt me goed.

                          Comment


                            #28
                            Re: Mijn eerste kweek, tot nu toe

                            billy illy dilly zien er goed uit ik blijf deze zeker volgen

                            Comment


                              #29
                              Re: Mijn eerste kweek, tot nu toe

                              jep, ben benieuwd wat het gaat worden als je groei en bloei omdraait
                              .ik ga je volgen succes.
                              SPaCeCaKe

                              Comment


                                #30
                                Re: Mijn eerste kweek, tot nu toe

                                waar blijven de fotos

                                Comment

                                Bezig...
                                X