Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

    Bedankt voor je reactie Flint.
    Ja, ik denk ook niet dat ze er nog bovenop gaan komen.
    Ik twijfel alleen over de plant op foto 1, die zou het misschien nog wel kunnen redden.
    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

    Comment


      #77
      Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

      De laatste gaat het niet redden, de rest wel.
      Je kunt nieuwe ontkiemen en deze nog even aankijken.
      Of de stekken hiervoor gaan gebruiken.

      Comment


        #78
        Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

        Dat zou erg goed nieuws zijn, ze zien er zwaar mishandeld uit.
        Ik heb ze gister wederom geen water gegeven, wel even een poging gedaan de aarde te checken. De eerste +/- 7cm is kurkdroog, daarna wordt het heel licht vochtig, maar zeker niet nat. Leek me een goed teken?
        Dieper dan dat heb ik niet gewoeld, leek me ook niet prettig voor de worteltjes. Dat was in de pot van nr. 4, trouwens. Ik heb niet alle potten gecheckt.

        De stekken... tsja. Die gingen goed, totdat ik ziek werd. Mijn plantenverzorging werd even door anderen in huis overgenomen, en die zijn de stekken een aantal keer vergeten. Ik geloof dat groene vingers niet echt in mijn genen zit, blijkt een familiekwaal te zijn.
        Maar er is er eentje die er nog redelijk uit ziet, dus die heb ik nog maar even bewaard. Geloof niet dat het wat gaat worden, maar wie weet. Als ik het goed genoteerd heb, is dat wel toevallig het stekje van nr 4, dus dat zou dan een meevaller zijn, mocht ze gaan wortelen.
        Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

        Comment


          #79
          Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

          Ik heb hetzelfde voorgehad vorig jaar met 1 plant, ongeveer zoals de 4de. Ik ben er niet in geslaagd van die er terug bovenop te krijgen. Eens de bladeren vergeeld is het om zeep. Misschien dat je die nr 4 nog gaat kunnen oogsten, maar de rest zal niet meer bijtrekken vrees ik. Zeker niet als ze op 12/12 staan. Het probleem is denk ik dat het zowat alles aantast. Wortels rotten, bladeren vergelen en doen niet meer aan fotosynthese. Ze nemen geen voedsel meer op. Als je er nog eentje door sleurt dan ben je twee a drie weken verder. Als je direct opnieuw begint zal het sneller gaan. Je ziet ook geen verschil in groei en dan ga je bijvoeden natuurlijk. Dan beginnen de problemen pas echt. Ze groeien niet omdat ze hun energie in de wortels aan het steken zijn, niet in het blad.
          Poot wat nieuwe zaadjes in lichtjes vochtige grond, allmix of royal. Als je start in die 15 liters, of wat zijn het, dan hoef je de eerste drie weken eigenlijk alleen de bodem wat te vernevelen. Je gaat dan voelen dat die pot niet zakt in gewicht, water is dan niet nodig.
          Op dag 12 zie je al dat ze beginnen te hangen.

          Comment


            #80
            Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

            Hoi Beowulf,

            Je verhaal is exact wat hier gaande is. Ze staan nog niet op 12/12, al was dat al wel de bedoeling geweest. Ik zit te denken om ze even op 18/6 te laten staan, enkele nieuwe zaadjes te ontkiemen en die dan een week of twee mee te laten draaien, dan op 12/12. Denk dat minimaal de helft hier gaat afvallen, dus dat zal dan tegen die tijd ook duidelijk zijn. Ze staan in 11l trouwens.

            Ik heb sterk het idee dat de kluit die ze meebrachten vanuit de 2l potjes, die gemengd is met zaai- en stekaarde, vochtiger is dan de Batmix eromheen. Kan dat? Dat de stekaarde meer vocht vast houdt en minder goed zuurstof doorlaat? Of is dat onzin? Ik probeer te begrijpen wat er daaronder bij die worteltjes allemaal gaande is, voor mijn gevoel doet die stekaarde eerder kwaad dan goed. Maar kan ook zijn dat ik hier te moeilijk over nadenk.
            Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

            Comment


              #81
              Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

              Ik denk dat de aarde zover is ingeklonken tijdens het te nat staan dat nu de aarde droog is er nog steeds te weinig lucht in komt (door het inklinken)

              Opnieuw zaaien en deze zou je als testje (want echt serieus hiermee verder zou ik niet doen) steek je met een lange dikke schroevendraaier eens flink wat gaten tot onderaan in de grond, Ja je gaat wortels raken maar je wortels functioneren nu ook niet. Misschien dat door herbeluchten en nieuwe wortelgroei ze er nog bovenop komen maar een serieuze oogst moet je hier niet meer van verwachten.

              Comment


                #82
                Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                Ja, ik had dezelfde redenatie, dus ik heb toevallig gisteravond die gaten er al ingeprikt, nadat ik de aarde op natheid gecontroleerd had.[emoji56]
                Even afwachten dan maar.
                Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                Comment


                  #83
                  Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                  hay lacy,

                  dit is niet leuk joh... en er is al heel wat mee gedacht zie ik zo. ik heb wel met je
                  te doen als ik je dames in spe zo zie weg kwijnen.

                  ik vraag mij enorm af of je die tafel bestron altijd aan hebt staan, en zo ja hoe je
                  dat zo hebt bedacht? dat ding blaast je plantjes op die hoogte weg (ze verdrogen, vatten kou,
                  krijgen voedsel blokkades, etc etc).

                  ik zou die bestron even uitzetten en kijken wat dat tot gevolg heeft. de stekaarde laat gewoon lucht
                  door, maar als je die 2 liter hebt gevuld met stekaarde dan is dat wel een beetje veel geweest. ik gebruik
                  ook stek aarde, maar niet meer dan een ca 50 ml per zaadje.

                  succes alvast.

                  Comment


                    #84
                    Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                    Hoi Bramonius, bedankt voor je reactie.

                    Ik heb nog niet echt stilgestaan bij die fan eigenlijk. Die is wel nieuw deze ronde. Ik zal hem eens uitzetten, in ieder geval tijdens de donker periode. Geen idee wat ik dacht eigenlijk, kreeg een tip en heb hem gewoon neergezet. Heb nog wel even zitten puzzelen over de locatie, maar kon hem niet echt ergens anders kwijt. In het begin waren de plantjes kleiner en blies hij eroverheen. Nu niet meer natuurlijk, heb daar totaal niet over nagedacht. Had hem misschien moeten verhogen.

                    Die 2l was 50% stekaarde gemixt met 50% batmix, behalve het bovenste deel, dat was alleen stekaarde (ongeveer 1/3e van de pot).

                    - Lacy.
                    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                    Comment


                      #85
                      Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                      ik begrijp nu hoe je het hebt bedacht we denken rustig mee, maar hebben wat aan het hele verhaal.
                      de locatie is niet echt geweldig, maar mijn gedachte nam je al mee in die zin.

                      nu is die ventilator vooral bedoeld om je lucht wat vermengen. koudere met warmere lucht, en frisse lucht
                      met de al langer aanwezige lucht. die circulatie krijgt ze ook als je de ventilator ergens anders hangt, of omhoog richt
                      bijvoorbeeld. maar zou het eerst eens proberen met die windmolen uit. je kan de dames met wat water benevelen, maar
                      de schade zal hier niet door verdwijnen. alleen nieuwe gezonde uitgroei (vanaf redelijk herstel) is een mogelijkheid.

                      dat met die stekaarde zal wel los lopen.

                      Comment


                        #86
                        Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                        Als de lamp uit is altijd de waaier ook uit.
                        Maar dit is echt overbewatering geweest.
                        Plantje zullen vanzelf bijtrekken.
                        Denk dat je vanaf woensdag weer vorderingen ziet.In de groei kan het snel weer opgang komen.

                        Comment


                          #87
                          Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                          dus als de lamp aan is, is de waaier aan...?

                          12 uur vind ik zelf best lang om een ventilator continu op 15 cm
                          in mijn gezicht te hebben blazen. plantjes vinden daar hetzelfde van.

                          Comment


                            #88
                            Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

                            Serieus? Als de lamp uit is, ook de waaier uit? Waarom heb ik dat nou weer gemist?
                            Weer wat geleerd... waaier staat nu even definitief uit.
                            Ik hoop echt dat je gelijk hebt MWay, ik zal het eens even aankijken tot woensdag.

                            Ik vond ze er gisteren trouwens toch echt dorstig uitzien, aarde was heel droog. Dus ieder 150ml gegeven. Vandaag krijgen ze niets, en morgen misschien ook wel niet. Even kijken hoe ze reageren.

                            Bramonius, over die waaier heb je misschien wel gelijk. Ik laat hem voorlopig maar gewoon even uitstaan, want heb niet het idee dat hij op dit moment waarde toevoegt (stammetjes zijn inmiddels wel sterk, en met dit weer heb ik ook geen last van warmte of iets.)
                            Als ik hem weer aan wil zetten, gaat hij in ieder geval omhoog en niet zoals nu van start.
                            In ieder geval bedankt voor het bewustmaken van dat detail, het hele verhaal met de fan had ik anders nooit opgemerkt.
                            Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                            Comment


                              #89
                              Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                              Comment


                                #90

                                Comment

                                Bezig...
                                X