Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweekje ... iemand tips ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1ste kweekje ... iemand tips ?

Oorspronkelijk geplaatst door tijger View Post
    hi loosie, dames zien er gezond uit!
    Op die closeup foto van je zie ik geen vrouwelijke karakteristieken (ook geen mannelijke). Ben je zeker dat het vrouwtjes zijn?
    Ja hoor, duidelijke topvorming zichtbaar bij alle planten. Fotos volgen nog ...

Comment

Ey Loosie lekker bezig man. ben heel benieuwd naar je volgende foto's, zoals ik al zei over enzym + tis voor mij een van de eerste keren dat ik zelf inzet en ermee experimenteer, ik kan je helaas dan ook maar zeggen wat het voor mijn andere kamerplanten doet. je kindjes zien er goed uit vertel eens, wat voor tentje heb jij? ziet eruit als een 60*60 variant met 125mm doorvoer lucht?. OWW en wat de fuck is dat doosje? is het een ratten lok doos? ;p

in ieder geval Blessed Be

Comment

Dat is geen ratten vergif maar Boni adult catfood... oh my, krijg ik nu toch wel een vreetkick zeker.
        Leuke tent.

Comment

Haha neen geen rattendoos, maar doos waarin ik mijn temperatuur/vochtigheidsmeter in hang. Maar doos is reeds verwijderd, onderaan tent geen betrouwbare meting met planten die al redelijk gegroeid zijn. Tent is secretjardin 80*80*160 met 125mm luchtdoorvoergaten.

@tjirp: voor je vreetkick heb ik wel nog een boni zakje liggen hoor . Je mag nog kiezen welke smaak ☺

Comment

update 1ste kweek

Dames zijn nu 5 weken en 5 dagen oud. Staan nu 2 weken en 5 dagen in bloei en dit is eraan te zien. Plantjes hebben een flinke groeischeut en mooie bloempjes gekregen. Zoals de katholieke leider, zeg ik nu ook tegen mijn dames "bedankt voor die bloemen"
            . mss is het nog wat te vroeg om al reeds victorie te kraaien, want er kan nog van alles mislopen. 2 dames zijn echte mannequins en raken met hun hoofd bijna het plafond. 1 ervan heb ik geknakt op ongeveer 20cm van de top om wat ruimte te winnen. Doordat de dame echt een fiere madam is stond ze binnen de kortste keren terug met opgeheven hoofd. Met als gevolg touw rond haar nek om haar wat kort te houden. Ze moeten nu eenmaal weten wie de baas is he . Zal het resultaat afwachten en indien positief zal ik die andere reus ook wat kortwieken.

Ze beginnen ook steeds meer vocht op te nemen. Geef nu dagelijks langs onderen 300ml aan de grootste planten, 200ml aan de kleinere planten met bloeivoeding bij elke waterbeurt (4ml/l). In ongeveer 10 minuten word het vocht opgenomen, wat blijft staan na 15 min, wordt verwijdert. Om de paar dagen bevochtig ik de aarde aan bovenkant van de pot door wat water langs de rand te gieten. Vanaf 6 weken begin ik met mijn green sensation toe te dienen aan 2 uitverkorenen, omdat ik maar 100ml voorhanden heb moet er een selectie worden gemaakt. Ben benieuwd naar het resultaat van de green sensation. Heb hoge verwachtingen want dat was de prijs ook.

Hier de foto's van de dames (kwaliteit niet optimaal, genomen met mijn phone)

20160726_201808.jpg 20160726_201758.jpg 20160726_201744.jpg 20160726_201418.jpg 20160726_201335.jpg 20160726_201149.jpg 20160726_201403.jpg

Alvast bedankt voor de commentaren en tips ...
            Last edited by loosie; 26 July 2016, 21:27.

Comment

Kantje boord. die knak is wel heel laag en niet voorgemaseerd. Voor een erste knak , alle owke ghehehe het kan beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                Kantje boord. die knak is wel heel laag en niet voorgemaseerd. Voor een erste knak , alle owke ghehehe het kan beter.
                Ja de stam knakte vlugger of gedacht, er kwam weinig voorspel aan te pas. Ik zie wel hoe het uitdraait, moest natuurlijk iets doen. Mss andere plant vastbinden en laten afbuigen ipv knakken ?

Comment

Goed knakken is een kunst.

Ik zal even de begindselen op en rijtje zetten.

1 waarom knak je,

2 weed je wel zeker,... ga naar 3

3 zeg tegen de plant wat er gaat gebeuren. klinkt raar maar eerst schommel je wat heern en weer met de te knakken top of scheut.
                  heen en weer heen en weer.
                  dan ga je ff koffie zetten

even later buig, niet knak je haar dar weer gvd pestkop

Gewoon knik die stam om is wel heel bruteel, eerst maseren
                  en snelle knak doe je 2 uur na watergeven knijp en knak.

Ja h om dat helemaal te gaan uitteleggen ontgaat me ff de zin misschien edit ik deze post wel gheheheh , als gummen en bijspijkeren nog mag

Comment

De andere dame heb ik ook onder handen genomen. Deze keer ben ik wat zachter te werk gegaan. De knakzone mooi gemasseerd waardoor ze wat nat kwam. Daarna de tak zachtjes geplooid en afgewerkt met een leiband. @flintstoned: bedankt voor de massagetip. In de andere plant zit nog leven in de top, krult naar het licht toe. Hopelijk doet ze dit totdat ze oogstklaar is.

grtn de knakkerkrak

20160726_214627.jpg

Comment

Ook de harde leerschool overleeft weed makkelijk, je maakt enkel vele wonden, waar schimmelsporen een ingang vinden,...

Beter doe je gental-topping in plaats van knep. zo.

Comment

Dat had ik ook gelezen FlintStoned, dat planten extra vatbaar worden voor Botritis, maar toen was dieven het onderwerp en ik vraag mij nog altijd af wat te doen soms..

Gezond uitziende plantjes loosie
                        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

Tja wie niet, Cannabis is heel sterk, toch ben je beter voorzichtig het haar.

Comment

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Update 1ste kweek: dag 46

Dag allemaal,

De dames geven van katoen en blijven maar groeien en staan al reeds 3 weken en 4 dagen op 12/12. 4 van de 7 planten zijn al stevig aan het bloeien, de rest komt wat trager op gang. Kleine topvorming is te zien bij de rest, het zijn dus allemaal dames. Het knakken heeft een positief effect gehad, nl. plaatsgewin en zijtoppen ontwikkelen zich beter door meer licht (knakzones herstelt ook mooi van mijn toegebrachte verminkingen). Dat beter ontwikkelen vind ik niet zo prettig aangezien de planten al te groot zijn voor mijn tent. Gevolg een zijtak en nog een andere plant de top geknakt om het wat compact en leefbaar te houden.

Nu ook reeds begonnen met green sensation toe te dienen waardoor ik mijn bloeivoeding heb moeten halveren (2 ipv 4ml/l), ivm ph waarde niet te laag te laten komen. Geef nu dagelijks 400ml regenwater/leidingwater telkens met voeding aan de dorstige dames en ongeveer 250ml aan de minder dorstige dames.

Nog een goeie 5 weken en dan schat ik ze ongeveer oogstklaar, hopelijk blijft alles positief verlopen.

Commentaar en hints steeds welkom (mss over wat te doen als ze blijven groeien ??? toppen, knakken, knippen, vloer tent eruit en verhogen ???)

P1010005.jpg P1010007.jpg P1010001.jpgP1010002.jpgP1010003.jpg P1010004.jpg P1010008.jpg P1010009.jpg P1010010.jpg P1010011.jpg P1010015.jpg
                              Last edited by loosie; 2 August 2016, 12:56.

Comment

Mooi plantjes, succes met de afbloei !
                                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

Bezig...
                                X