Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oud zaad kan geen kwaad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oud zaad kan geen kwaad

    Korting op 420shop
    IMG_2926.jpg






    Alle 7 levend een wel en tijd om geplant te worden. Ik heb 7 potjes voorzien van stekaarde welke al ingewaterd was. Na een dag of 2 staken de kleintjes hun kopje boven de aarde.

    IMG_2934.jpg






    Heb ze eens lief toegesproken om vervolgens 3 dagen van huis te gaan, even een korte break met mijn gezin. Gisteren thuis gekomen en natuurlijk als eerste de kleintjes gecheckt, het lief toespreken heeft duidelijk geholpen, ze groeien gestaag verder.

    IMG_2943.jpg







    Voorlopig staan deze in een Secret Jardin Dark Propagator DP60, hierin kunnen ze lekker groeien tot mijn eerste (test)kweek is afgerond en het hok is vrijgekomen. Er hangt een tneon groeiset van 2 x 55 w in, deze brandt 24/7. Voeding geef ik nog niet. Ik ben van plan om de 4 mooiste in het hok te plaatsen en af te bloeien in SCROG. De 3 die overblijven ga ik of weggeven of 1 ervan gebruiken als moederplant.

    Ik zal jullie op de hoogte houden via dit verslag, voor nu valt er weinig meer te melden.



    Update 1 : 04.11.2016


    We zijn een kleine week verder, veel is er niet te melden. Voeding geef ik nog niet, in mijn tentje is het redelijk warm (al ligt de meter in het licht, toch maar eens een afdakje maken) en de RH is laag (dus gooi ik er elke avond een bodem water in om te verdampen). Ik laat ze nog een weekje hun eigen voedingsvoorraadje opmaken, dan ga ik voorzichtig wat wortelstimulator geven. Een helft of een derde van de door de fabrikant aanbevolen hoeveelheid, heb het idee dat deze altijd meer voorschrijft dan noodzakelijk is. Moet er per slot van rekening ook aan verdienen .

    Voor nu dan 3 fotootjes, meer valt er niet te vertellen. Tot de volgende x


    IMG_2956.jpg
    IMG_2955.jpg
    IMG_2952.jpg










    Update 2 : 27.11.2016

    3 Weken verder, ik heb (voor mij) de mooiste eruit gezocht en omgepoot in 4 liter Root Pouches. Hierin mogen ze nog een beetje groeien voordat ze naar hun definitieve potten gaan. Ze staan nog altijd in het kleine tentje, het grote hok is nog niet leeg. Dat afbloeien onder LED lijkt veel langer te duren als onder HPS, trichomes lijken maar niet amber te willen worden..

    Zometeen gaat iig de 2de om, eind van deze week de andere 2. Dan nog even drogen en dan is het hok vrij en klaar voor de nieuwe bewoonsters. De 1ste uit het grote hok zit nu een paar weekjes in de weckpot en begint lekker op smaak te komen. Het is niet zo' n sterk wietje, is wat vroeg geoogst, maar het paft wel lekker weg. Ben benieuwd naar de rest, die staan al wat langer.

    Maar goed, het gaat nu over de 4 kleintjes, ze krijgen af en toe wat groeivoeding en lijken het goed te doen. Bij 1 kartelt het blad wat omhoog, volgens mij is dit het gevolg van de hoge temperatuur en de lage luchtvochtigheidsgraad, krijg ik helaas niet beter geregeld in het kleine tentje. Straks in het grote hok komt dit wel goed. Verder weinig problemen.

    Tot de volgende keer


    IMG_2984.jpgIMG_2985.jpgIMG_2983.jpg




    Update 3 : 21.12.2016


    Daar zijn we weer ! Probleempje gehad met tripsen, mijn RH was erg laag (30 %). Die zijn nu verdwenen, tijdje de ventilator uitgedaan en elke dag 2 x sproeien met een RH van 99 % als gevolg en planten die de tent onderhand uit schoten 2 Stonden al tegen de lamp met een beetje bladschade als gevolg.

    Gisteren heb ik eens flink gesnoeid en zijn ze verhuisd naar het grote hok (vorige 4 waren klaar, toch nog 200 gram vanaf gehaald, staat nu te curen. Valt mij nog niet tegen zo na jaren van afwezigheid. Ik heb een scrog net gemaakt van touw, kan ik straks makkelijk kapot knippen als het oogsttijd is.. RH is nu 61 %, temp rond de 26 graden met de lampen aan, rond de 20 met de lampen uit. Dat ziet er zo uit ; IMG_3012.jpg






    (de doek ligt er om de RH een beetje op te krikken)

    Ben begonnen om de eerste takken op te binden, de internodes boven het net laat ik nog wat langer worden en buig ik dan naar beneden, de rest heb ik op het net gebonden. Groeien maar De lampen hangen op ca. 40 cm hoogte. Buiten een beetje root stimulator krijgen ze geen voeding, in de light mix zit voor ca. 2 weken voeding. Van het weekend wil ik ze nog een keer preventief sproeien met neemolie.

    Plantjes beginnen goed aan te slaan na het verpotten, lekker laten wortelen en het net vol laten groeien. Nu is geduld een schone zaak.

    Met de lamp uit ziet het zo uit ; IMG_3014.jpg







    Tips / opmerkingen zijn welkom, tot de volgende x maar weer



    Update 4 : 03.01.2017

    Gelukkig nieuw jaar allemaal

    Een weekje later, niet veel te melden, lijkt alsof alles voorspoedig verloopt. Geen beestjes of rare vlekken gezien, de plantjes groeien aardig door (links achter iets minder hard) en het net begint aardig vol te raken. Denk nog een kleine week en dan gaat de klok om.

    's Avonds worden de dames lekker gesprayd, vinden ze fijn zo te zien. Ik ben begonnen met een hele lichte dosis voeding te geven, kunnen ze alvast een beetje wennen

    Hoe het nu uitziet ; IMG_3097.jpg








    Update 5 : 21.01.2017

    Ben ik weer Ca. 2 weekjes, geleden heb ik de lamp omgezet, de dames beginnen langzaam witte haartjes te laten zien. Ze krijgen een beetje groeivoeding, ik schat in dat ze over ca. een weekje de bloeivoeding mogen gaan krijgen.

    Op zich is er weinig te melden ; temp 's nachts rond de 18 - 20 graden, overdag rond de 22 - 24 graden. Mag wat hoger maar met de huidige buiten temperaturen weinig aan te doen. Ik ga eens kijken voor een wat beter kacheltje. IMG_3113.jpg







    Update 6 : 29.01.2017IMG_3123.jpg






    Update 7 : 06.02.2017


    Weer een weekje verder,eigenlijk weinig nieuws te melden dus bij deze de nieuwste foto hoe het er op dit moment bij staat,








    Update 8 : 20.02.2017

    Nou, aan het saaie gebeuren is een eind gekomen, actie in het hok !

    Er hebben zich enkele zaden gevormd, ik heb dus te maken met 2 herma's. Is het het oude zaad, de lage RH en/of de hoge temperaturen in de groeifase, de tripsen aanval of had de Heilige Geest van Marie Johanna het door dat de zaadjes op zijn, wie zal het zeggen.... Gelukkig zijn het er niet veel, een stuk of 20. Kan mij er niet druk om maken, shit happens

    Iemad een tip wat het beste te doen ; zaden verwijderen of lekker laten zitten ? Lijkt mij dat de plant nu energie steekt in het maken van zaden ipv energie stuurt naar de toppen zonder zaad ?

    Verder heb ik het idee dat ze een beetje stil staan op het moment, ze krijgen nu ook iets minder voeding volgens het schema dus dat zou kunnen kloppen. De temperaturen gaan langzaam om hoog buiten dus ook in het hok, de RH zit op ongeveer 50 %.

    Het begint aardig te ruiken in het hok, de topjes plakken al lekker.

    Was een beetje laat om nog een foto te maken zonder LED disco licht, dat doe ik de volgende keer weer.

    Tot de volgende x maar weer
    Attached Files
    Last edited by Flip Hasjkip; 20 February 2017, 19:57.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    #2
    Re: Oud zaad kan geen kwaad

    Niks mis met oud zaad. Succes Flip.

    Comment


      #3
      Re: Oud zaad kan geen kwaad

      Succes!
      Lief toespreken werkt altijd
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #4
        Re: Oud zaad kan geen kwaad

        Ik kijk oook ff mee

        Greetzz

        Comment


          #5
          Re: Oud zaad kan geen kwaad

          Ik schuif ook aan.

          Waarom beginnen met 24/7 ? ben ik nog niet eerder tegengekomen.
          Ben trouwens benieuwd naar de Mars Led resultaten.

          Comment


            #6
            Re: Oud zaad kan geen kwaad

            Oorspronkelijk geplaatst door ScoobyPorsche View Post
            Ik schuif ook aan.

            Waarom beginnen met 24/7 ? ben ik nog niet eerder tegengekomen.
            Ben trouwens benieuwd naar de Mars Led resultaten.
            Laten de mannen zich zien terwijl de vrouwtjes lekker blijven groeien.

            Comment


              #7
              Re: Oud zaad kan geen kwaad

              Welkom welkom ! Mijn lamp is continu aan omdat het kouder wordt en ik in mijn tentje een constant klimaat wil aanhouden, heb gemerkt dat het 's nachts toch nog erg koud wordt in de kelder. Ook zullen ze iets minder strekken als op 18/6. Qua groei zal het verder niet zoveel uitmaken.

              Bij 18/6 gaat men uit van 21 Juni, de langste dag van het jaar, de ideale dag dus voor de groei. Er wordt gezegd dat bij 24 lichturen de plant iets sneller zal groeien maar hier is het mij niet om te doen, ik ben van plan om toch lang genoeg voor te groeien, zeker tot de voorbloei te zien is. Mijn huidige plantjes hebben ca. 2,5 maand in de groei gestaan voordat ik over ben gegaan op 12/12. Aangezien deze nog eventjes moeten, nog moeten worden geoogst en gedroogd heb ik geen haast.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                Re: Oud zaad kan geen kwaad

                zal ook even volgen ik zoek wel een hoekje om mij er neer te smijten
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                KEEP ON GROWING AND SMOKING

                Comment


                  #9
                  Re: Oud zaad kan geen kwaad

                  Zaad van ne maat ook niet..
                  Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                  Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                  Comment


                    #10
                    Re: Oud zaad kan geen kwaad

                    @MWay: Thanks, ik had echt geen idee.

                    Comment


                      #11
                      Re: Oud zaad kan geen kwaad

                      Hey Flip welkom terug
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: Oud zaad kan geen kwaad

                        is dat 24/7 zo simpel? puur om de mannen van de vrouwen te kunnen scheiden?

                        Comment


                          #13
                          Re: Oud zaad kan geen kwaad

                          Wiet planten zijn niet zo moeilijk Urban..
                          Wij maken ze moeilijk..

                          Comment


                            #14
                            Re: Oud zaad kan geen kwaad

                            Wat gebeurt er dan dat je een man ertussenuit kan halen op 24/7?

                            Een man strekt zich dan toch nog?

                            Comment


                              #15
                              Re: Oud zaad kan geen kwaad

                              De mannen laten eerder hun "ballen" zien dan de dames hun bloemen.....dat begrijp ik eruit.

                              Comment

                              Bezig...
                              X