Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel zijn er nog groen?

    Comment


      Tof die strips zeg. En zo goedkoop. Er zijn tegenwoordig legio alternatieven voor tl en hps. Gelukkig maar.

      Sticky plantjes zeg!
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        MWay, Ik denk alleen die plant met herfst kleuren helemaal rechts tegen de wand. Dat is denk ik ook die in de 5e foto.

        vaperke, Ja die strips werken eigenlijk nog eenvoudiger dan COBs. Zijn er ook in vele varianten. Tot ruim een meter lang ook.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          Wekelijkse update: de dames staan nu 60 dagen op 12/12 (8,6 weken) en vertonen 47 dagen bloei (6,7 weken)

          Het werd wat te heet de afgelopen week en ik zag zelfs wat foxtails ontstaan. Heb vandaag dus de afzuiger maar weer aan de bovenkant aangesloten. Dan kunnen ze de laatste weken nog wat koeler afbloeien. Helaas ruik ik dan wel wat minder de heerlijke geur


          Overzichtje:
          20170402_Overzicht_DSC2208.jpg

          Wat topjes:
          20170327_Top_DSC2111.jpg

          20170402_Paars_DSC2195.jpg

          20170402_Laurier_DSC2198.jpg

          En wat dichterbij:
          20170402_Paars_DSC2209.jpg

          20170402_Topje_DSC2213.jpg

          20170402_Topje_DSC2215.jpg

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Is foxtailing niet iets meer van de pheno? Mijn moneymakers staan momenteel ook te foxtailen als een gek. Maar de og kush ernaast trekt zich daar ook niets van aan.
            En dat zag ik in de vorige runs ook. De herijuana wel, maar de sexbud dan niet.

            We zitten op hetzelfde schema met onze plantjes. Wel wou ik dat ik zo'n mooie foto's kon maken als jij. Wat een plezier altijd om naar te kijken.
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              Mooi hoor!

              Comment


                http://www.rollingstoned.nl/foxtails...ternode-bloei/
                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                Comment


                • mafferd
                  mafferd commented
                  Editing a comment
                  Wat jij bedoeld is een tweede bloei, waarbij je nieuwe pistels ziet ontstaan op de toppen.
                  Last edited by mafferd; 4 April 2017, 15:20.

                Staan er keurig bij.
                Nog drie weken te gaan.
                Dus nog 3 weken aandikken.
                Het zal een mooie oogst worden en je kunt de afzuiger hangen waar je wilt na deze week maak dat niets meer uit dan gaan alle remmen los.
                Wordt genieten als je de tent open doet en je ruikt wat je te wachten staat.

                Comment


                  vaperke , Ja dat ook wel. De planten met de roze toppen hebben er vooral last van en de andre eigenlijk niet. Maar het was wel echt te warm en te droog in mijn hok. De tent staat op zolder en als het daar 25C wordt dan loopt de temperatuur in de tent nog een stuk hoger op.

                  Het was ook vrij droog. Had ook al last dat het blad begon op te krullen. Dat heb ik wel vaker aan het einde als de planten wat minder gaan drinken, maar het werd nu wel te erg.

                  Maar goed, afzuiger bovenop en het klimaat is een stuk aangenamer.

                  Ik mis nu alleen wel die heerlijk geur als de tent open gaat.

                  Ronthebudman , Bedankt

                  Morgen Zonder Zorgen , Ja die tweede bloei zag ik een week (of twee geleden ook). Nu zag ik op een paar toppen van die kleine torentjes verschijnen.

                  Dit is geen foto van mij en het is niet in de verste verste zo erg, maar zo zien foxtails eruit:
                  4473245929_1f799bf61a_o.jpg

                  Bij mijn foto's zie je bijvoorbeeld in de 5e foto (2e van de "wat dichterbij) een foxtailtje komen boven op de top.

                  MWay , Kan niet wachten tot ze om kunnen

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Foxtails en bleaching tegelijk daar
                    Dat zegt iets, het klimaat speelt zeker mee, da's ook wel een beetje te zien aan het blad bij de McP's

                    Mooie kleuren!
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      Ja, ze stonden bij mij ook een tijdje veel te droog/warm. Was even te laat (lui) met reageren op de weeromslag van de laatste weken.

                      Het is nu nog steeds 24C op zolder, maar in het hok is het dan 26C. De planten zelf zijn iets van 23C Alleen aan het eind van de dag kakt de boel altijd in en dan loopt de bladtemperatuur ook wat op. Zit nu op een graad of 24C.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Maar wat vind je dan de ideale temperatuur(hok)? Ik dacht dat de planten makkelijk t/m 30 graden konden hebben zonder problemen!
                        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                        Comment


                          Het probleem is dat de temperatuur als los getal niet zoveel zegt.

                          Als het 30C is bij 70% luchtvochtigheid, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand (al is dat wel weer wat hoog zo laat in de bloei, maar even qua VPD). Als het 30C is bij 30% luchtvochtigheid dan verdampen de planten veel te hard en dan trekken ze het niet meer

                          Daar is dus die VPD voor. Dat is een combinatie van temperatuur in de tent, luchtvochtiheid in de tent en temperatuur van het blad. Dat is zeg maar de "gevoelstemperatuur" voor de plant.

                          Vooral die planttemperatuur geeft duidelijk aan als er wat mis gaat. Als de planten zich niet meer voldoende kunnen koelen dan zie je de bladtemperatuur oplopen.

                          Yellowing leaf/ leaf rolls ? VPD might have somthing ta do with it. VPD notes: https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=239164

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Okay, ik snap het. Weer wat geleerd
                            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                            Comment


                              Weer een weekje verder en het gaat nog steeds door. De dames staan inmiddels 67 dagen op 12/12 (9,6 weken) en vertonen 54 dagen bloei (7,7 weken)

                              Het foxtailen is wel opgehouden na de aanpassing in de afzuiging. Volgende probleem is dat ik dacht dat het niet nodig zou zijn om een steunnetje te plaatsen. Nu kieperen de toppen natuurlijk weer om Heb er wat bamboestokken tussen gestoken om de boel wat overeind te houden. Er zat wel al een steunrand omheen voor het netje en daar liggen nu de bamboestokken op.

                              Helaas weinig tijd voor foto's.

                              Overzichtje:
                              20170409_Overzicht_DSC2225.jpg

                              Paars:
                              20170409_Paars_DSC2236.jpg

                              Topje:
                              20170409_Topje_DSC2226.jpg

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment

                              Bezig...
                              X