Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    20171005_Paars.jpg

    Heb de foto een beetje opgeleukt met wat extra kleurverzadiging

    De wortelkluiten waren overigens inderdaad echt heel erg klein. Dus een flink zware luchtpomp (2 a 3 keer zo zwaar als ik eerst had) is blijkbaar echt geen goed idee.

    Volgende ronde ga ik maar weer een keer wat anders proberen dan DWC. Vooralsnog is het plan om een variant op Hempy buckets te doen. Dat heb ik jaren geleden al eens gedaan met plantjes in perliet en dat beviel eigenlijk best aardig. Moet alleen nog wel wat bedenken om het te automatiseren. Ben niet van plan om een paar keer per dag met de hand die planten te bewateren.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      VET Mooi plaatje
      goed opgeleukt..
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        Leuke foto, je hebt zeker zo'n witte achtergrond(rol) voor je foto?

        Goed dat je nu weet dat die zware pomp waardeloos is. Heb je misschien heb je nog een foto om te laten zien?

        Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe ronde, ik ken eigenlijk niet eens die methode " Hempy Buckets, ik schuif nu al aan bij je nieuwe verslag
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          Greyvol , Bedankt

          Morgen Zonder Zorgen Dit was in zo'n fotografie tentje. Die tent is inderdaad wit.

          Foto om wat te laten zien? De wortels? Daar blijft helaas niet veel van over na het oogsten, maar ik kan het nog wel een keer proberen.

          Ik ga eerlijk ook niet helemaal Hempy buckets doen. Dan laten ze een laag water onder in de bak staan. Daar heb ik niet zo'n zin in. Het is in mijn geval drain to waste. Maar goed het is wel in een pot perliet en dan regelmatig voedingswater er overheen.

          Het is zeker al wat stiller zonder het bruisende geluid van de luchtstenen. Met drain to waste zou je ook geen (of veel minder) kans hebben op wortelrot. Ik hoop er ook wat beter mee te kunnen sturen doordat de planten steeds vers water krijgen in plaats van dat ze een paar weken in dezelfde bak water staan. Het zou ook minder water verbruiken omdat ik niet periodiek een hele bak water weg gooi. Elke dag gooi ik wel een klein beetje weg, maar dat zou minder zijn dan die waterwissels.

          Bedoeling is ook om de planten wat makkelijker te kunnen verplaatsen dan als ze in de hydro staan. Al moet ik dus wel nog wat bedenken dat ze automatisch water krijgen en dat ik de planten dan alsnog eruit kan halen (zonder dat de hele zooi onder water loopt).

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Dat geluid is bij mij ook wel een puntje hoor

            Ik zelf dacht gewoon bak/emmer vullen met voeding en dan een aquariumpomp(filter) op aansluiten en die dan het water rond pompt. Super simpel, geen geluid en het water blijft zeker vers. Je kan eventueel water net aan de oppervlakte laten instromen door iets drijvend te maken (zoals in je spoelbak van een wc) en dan meng je beetje zuurstof mee.

            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              Kunnen we binnenkort weer mee genieten van je nieuwe ronde met Hempy buckets of duurt dan nog een tijdje?
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

              Comment


                Ik weet nog niet of ik daar een verslag ga doen. Denk het eigenlijk niet. Eerst maar eens proberen of het werkt.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  hahaha, ok dat kan ook. Maar ik ben wel beetje benieuwd hoe dan gaat met die nieuwe ronden. Ik zal je dan wel af en toe een pb sturen voor info
                  Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                  Comment


                    Heeft even geduurd, maar alles is geknipt en gewogen.

                    Ik heb hoofdzakelijk drie varianten. Groene, "Roze" en Paarse. De "Roze" is eigenlijk ook paars, maar ik vond het meer roze.

                    Zoals gezegd was met name de wortelontwikkeling al niet lekker gegaan, dus de planten hebben ook niet volledig hun werk kunnen doen.

                    De groene planten waren de zwakste dames. Die hebben helaas vooral fluf opgeleverd. De roze ruikt het lekkerste en gaf ook de compactste toppen. De paarse gaf wat luchtigere toppen, maar wel een heel mooie donkere kleur.

                    De oogst:
                    • Roze 276
                    • Paars 80
                    • Groen 54
                    Totaal 410g (dus 410g/m2 en 1g/W). Niet echt super veel, maar gezien de beperkte wortels toch nog een aardig totaal. Had minder verwacht in ieder geval.

                    Plus dan nog een hele hoop fluf:
                    • Roze fluf 82
                    • Paars fluf 30
                    • Groen fluf 89
                    Totaal 201g fluf

                    Van de roze pheno heb ik twee stekken overgehouden waar ik nog een keer een stekkenronde mee ga doen. Hopelijk dan geen problemen en ik ben wel benieuwd wat er vanaf komt als het meer een uniform geheel is. Het is sowieso een lekker wietje

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      Idd jammer van de wortels maar een leer voor de volgende ronde.
                      Mooi dat het gewicht je nog mee viel en dat je het wietje lekker vind.
                      Volgende ronde ga je geheid dit zien.
                      62 dagen.
                      DSCN7672_1024x768.jpg

                      Nog bedankt voor het growen van de McPurple.
                      Mooi verslag.

                      Comment


                        Heel mooi, geniet ervan en thanx voor het mooie leesmateriaal
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment


                          gratzz met je oogst geniet ervan hard werk loont you deserved.

                          Comment


                            Ah, toch weer een mooie maaltje bij elkaar gesprokkeld

                            Maar wat bedoel je dan met roze nog een keer een stekkenronde mee ga doen? Ga je deze dan revegge en dan heel lang laten staan(hoe lang) en dan weer stekken van maken of zoiets??

                            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                            Comment


                              Ik heb helemaal in het begin al van elke plant stekken genomen. Van de twee mooiste roze dames heb ik een stek overgehouden en de rest weggedaan.

                              Oh sorry, was vergeten een foto te plaatsen. Bij deze:
                              20170610_SN+McP_Stekken_DSC2433.jpg

                              Vooraan staan reveggende Santanesia stekken. Daar ben ik nu al maanden mee zoet, maar dat lijkt op perliet wat beter te lukken dan op aarde (wat ik eerst geprobeerd had).
                              Achteraan staan de twee roze McPurple stekken. Die zijn inmiddels wel groot genoeg om als moeders aan de slag te kunnen.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                Aha ik snap het. Wel tof zo gevulde groei tentje. Nou, weer geleerd dat revegge veel tijd kost, dan ga ik het toch maar niet meer doen

                                Succes met de volgende ronde
                                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                                Comment


                                • Wietefras
                                  Wietefras commented
                                  Editing a comment
                                  Normaal gesproken gaat dat reveggen een stuk minder traag hoor. De Santanesia is een soortje wat heel snel in de bloei schiet. Dus dat zal het ook lastiger maken om het te reveggen.
                              Bezig...
                              X