Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Santa Maria van SpeesCees

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Leuk en veelzijdig topic Grey
    Van binnenwietje tot pepertjes tot zelfgemaakte cappucino's, ritjes in mooie bakken en buitenwiet, erg leuk om allemaal te lezen!
    Naja behalve dan over de ziekte en behandeling, maar fijn dat dat nu toch weer steeds beter gaat.
    Ik neem zo nu en dan ook even een kijkje bij wat je uitspookt

Comment

Thanx!
      Vandaag mooi recht plankie paar touwtjes, Ghehe
      gedroogde pepers en wat licht aan het proberen. In de avond gezellig om te kijken maar mag best wat meer licht in. Voor nu even een TL buis erin gehangen. Wel handig maar oogt niet zo mooi..
      filedata/fetch?id=1305598&d=1554149499&type=thumb
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Muziekje erbij

Comment

Comment

filedata/fetch?id=1307618&d=1554149499&type=thumb
            Lekker dingen doen, lekker eten, ben wezen stappen, aan het klussen, wandelen.
            Begint de goeie kant op te gaan! En ben er volop van aan het genieten. Dat is belangrijk, zelf je rust nemen en er van genieten.
            Begin het te leren ook. Wel wat oorlogwonden erbij en wat mankementen maar normaal vind ik ook maar saai.

Vriendin van me kwam langs en zei; wie ben jij en wat heb je met die ouwe Grey gedaan, Ghehe.
            Leuk om te horen..

oja, weer een lading pepers
            filedata/fetch?id=1307617&d=1554149499&type=thumb
            This gallery has 2 photos.

Comment

Goed om te horen Grey, het is je gegund!

Wat een geweldig mooie pepers trouwens, moet ik toch ook maar eens gaan bestellen, heb nog 1 gaatje over in mijn keukenkweekkast
              1e kweek - Mohan Ram (Done)
              3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

• Greyvol
                Greyvol commented
                Editing a comment
                Thanx! Zeker de moeite waard, volgende keer ga ik wat meer verschillende zetten.

Knoflook ga ik binnenkort toch maar eens zelf kweken, gebruik me toch een partij knoflook tegenwoordig

Voel me nog steeds heel goed (stronger and stronger!, quote van Barabas uit Oni game), af en toe een dipje en af een toe een dagje of twee rust, maar ben heel erg leuke dingen aan het doen en heb zowaar weer een tuintje gevonden waar ik me kan uitleven. Derde extra tuin inmiddels, super gewoon met de bijtjes om uit te breiden. Staat een schuurtje op en die mogen we gebruiken voor ons zelf.

Geweldig om het leven met volle teugen tot me te nemen, krijg daar geen genoeg van. En Grey’s oogjes vallen toe tijdens de nieuwe aflevering van Stranger Things, moet niet gekkker worden, hahaha. Ik sta tegenwoordig ook gewoon op om half zes en ga dan lekker bakje koffie zetten.
              Morgen komt me maatje me weer ophalen en gaan we weer verder “werken” aan de nieuwe tuin. Hij heeft de smaak inmiddels ook te pakken met het kweken. Geen wiet, daar is hij helemaal klaar mee. Hij Word zelfs een beetje akelig als hij in mijn blowhokje komt. Hahaha klinkt ook geweldig fout! Maar we hebben afgesproken om elke week een dag aan het tuin en huisje te “werken” en iets moois te maken. Heb nu al hele gezellige dagen geklust en komen nog veel meer! Hij is zo blij om zijn oude maatje weer te zien en ik ben dat maatje. En voel me ook weer meer de oude worden. Was ook een tijdje doffe ellende en waardeer de dingen ook weer.

Geen wiet, dus ga daar maar wat andere dingen kweken . Knoflook en gember zitten we aan te denken, gewoon omdat dat lekker is. En een kruidentuintje. Tis toch te gek dat dit op ons pad komt.
              filedata/fetch?id=1308780&d=1554149499&type=thumbfiledata/fetch?id=1308781&d=1554149499&type=thumb
              P.s. Ik dacht dat ik helemaal van het padje was. Had namelijk een bakje gebakken lever, jammie!
              Vier stuks lever in het bakje, pak het uit de koele kast en zet het neer op het aanrecht. Draai me om, pak wat melk uit de koelkast en draai terug.
              Drie stuks lever in het bakje, fuck! Fuck wtf.. Slurp slurp hoor ik achter me, ja hoor! Weg melk, die hond van mij is net een ninja die achter me sluipt en telkens wat wegkaapt. Hele bakken koffie verdwijnen en ik maarafvragen waarom ze zoveel rondjes aan het draaien is. Helemaal strak van de cafeïne achter die Grey de fooddispenser aan. Damn moet daar nog iets op verzinnen..
              Last edited by Greyvol; 29 October 2017, 20:09.

Comment

• BackYardPlant
                BackYardPlant commented
                Editing a comment
                wat fijn! leuk ook dat je dat 3e tuintje hebt! mooi schuurtje hoor, erg handig
                Als je slim bent gebruik je dat dak om regenwater op te vangen, in van die 200L tonnen. 10-20 euro heb je ze 2e hands

Donker plastic eroverheen zodat er geen licht in komt tegen algengroei (buis met water via een gat in het plastic de ton in) wat je eraf kan halen om er met je gieter water uit te halen

Eventueel kraantje onderaan monteren om ook als ie bijna leeg is er nog wat uit te kunnen halen zonder al te veel moeite

Knoflook beste rond eind oktober poten, lopen ze 'n stukkie uit, overwinteren, en door de kou zouden ze extra goed die teentjes moeten kunnen vormen, waardoor je veel dikkere knofloken krijgt dan wanneer je ze in het voorjaar pas in de grond zet. Ze zijn dan ook wat eerder klaar (eind juni/juli haal ze altijd in de war sorry)

Laat me weten hoe de gember gaat! Heb zelf niet zo veel groei erin gehad in m'n gember in de kas, erg jammer. Ga het komend jaar weer proberen, dit maal eerder ermee beginnen. Ergens in Januari al ofzo. gewoon in de woonkamer of in m'n hok.. Zien of ik dan meer succes heb (kon mn gember van dit jaar wegmieteren)

Tegen je hond, Je hebt van die afdek dingen tegen eten. Het zal ietswat gedoe zijn, maar het voorkomt dat je hond er bij kan : https://www.amazon.com/Simply-Genius...SHYYTFIVPWUY6Q
                gewoon als voorbeeld, zodat je er een beeld bij hebt

en die game ziet er geinig uit

Dat was me nog een een vette game.

Last edited by Greyvol; 29 October 2017, 20:19.

Comment

Thanx Backyardplant!
                dat zijn nog eens goeie tips, heb een aantal van deze water bakken en een paar hele grote watercontainers en zelfs een waterput naast het schuurtje. Zo’n netje tegen vliegen heb ik ook ergens liggen, valt te proberen niet? Ga ik zeker wat mee doen. Dat van die dikkere knoflook had ik ook gelezen, wel geinig om nu nog iets te planten.

Tunnelkas met hydro gember is ook nog een idee. Tilapia kweken in de bakken, Ghehe. Bolletje bruist van ideeen, erg leuk allemaal. Eerst maar even opruimen en kijken wat we hebben. Oud hout Kacheltje hebben we ookal omdat het weer wat kouder begint te worden en gewoon gezellig is

die game is fuckin moeilijk, maar wel heel gaaf..
                filedata/fetch?id=1308804&d=1554149499&type=thumb filedata/fetch?id=1308806&d=1554149499&type=thumb
                filedata/fetch?id=1308805&d=1554149499&type=thumb
                This gallery has 3 photos.
                Last edited by Greyvol; 29 October 2017, 23:41. Reden: Knoflookboter met visje en knoflook met gember en garnalen!

Comment

Hoppakee Grey’s ontbijtje!
                  Heerlijk en het daarna opruimen vind ik helemaal geweldig. Moet wel rustig aan doen en niet bukken en dan lekker uitbuiken. Vind dat zo fijn, eerst flinke bende maken en dan weer opruimen. En dan nog dat eten erbij
                  filedata/fetch?id=1308833&d=1554149499&type=thumb
                  This gallery has 1 photos.

Comment

smakelijk grey
                    supergoed een knoflookje in de ochtend
                    zijn er nog leftovers die ruim ik wel op

Comment

pfff ziet er allemaal heerlijk uit!

Ah dat is ook handig!
                      En valt zeker te proberen, als t maar werkt toch

Hmm Ik weet het niet zeker, maar is het niet zo dat je bij hydro minder wortelgroei hebt? wat je bij gember juist wil? Ik ben geen expert in hydro hoor maar dat dacht ik te begrijpen uit wat ik tot nu toe gelezen heb

Knoflookboter.. waarom maak ik dat nooit... ik ga dat ook eens maken thanks

Comment

Ik ben erg blij dat je weer zoveel plezier kan beleven aan eten en dat het zo goed met je gaat
                        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Hihi Thanx!

paar paddestoel stompjes en de leftovers speciaal voor Nonsense. Avond eten erook maar meteen bijgezet. Bloedworst met appeltjes, met overheerlijke salade met o.a. druiven, ei, kip, rucola, tomaatjes. Boterhammen voor de liefhebbers. Schuif aan
                          filedata/fetch?id=1308986&d=1554149500&type=thumb

Dan zet ik de kachel aan..

Knoflookboter doe ik niet met rauwe knoflook, maar eerst even in de pan en dan word de boter ook meteen zacht als je het erdoorheen mixt. Beetje zout en peper gooi ik er in en klaar. Heel simpel maar wel super lekker, over een broodje smeren en even de oven in kan ook nog. Van dat gember wortel weet ik nog amper iets, daar gaat verandering in komen!
                          filedata/fetch?id=1308985&d=1554149500&type=thumb
                          Last edited by Greyvol; 31 October 2017, 10:11. Reden: happy happy joy joy happy happy joy

Comment

Haha dat foto’s maken van eten en dan opeten is keileuk! Gaat er toch net iets meer aandacht in en dat is meestal lekker. Meestal..
                            filedata/fetch?id=1309210&d=1554149500&type=thumb

Boontjes waren helaas niet vers, dus ze zijn uit potje. Das jammer. Met wat knoflook, bacon en twee eieren. Peper was net als kauwgum en dus niet goed gedroogd, die dus maar weg gebonjourd. Was best goed binnen te houden. Vriendinnetje is mosselen halen en gisteren nog een kip naar binnen geduwd.

Hihi kippe botjes met wat prei,wortel, ui en knoflook in pannetje water laten koken. Woohooo
                            filedata/fetch?id=1309211&d=1554149500&type=thumb
                            Last edited by Greyvol; 1 November 2017, 12:00. Reden: Lekker, lekker

Comment

• Stemma
                              Stemma commented
                              Editing a comment
                              Het water loopt uit mijn mond Grey

• BackYardPlant
                              BackYardPlant commented
                              Editing a comment
                              Zo'n complete kip per persoon? Seuw