Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9x Critical Kush Lumii Hps600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meglow idd dat dacht ik ook.
    Ik zal het hele stuk even posten zodat je het door kunt lezen, mocht je daar interesse voor hebben.
    Zelf vind ik het een goed onderbouwd stuk.

    Minerale voeding.


    Je hebt eigenlijk twee hoofdlijnen voeding voor wietplanten, Organisch en minerale voeding, Organisch voeding is samengesteld uit organische meststoffen, waar minerale voeding bestaat uit voedings-zouten. Zo is chilisalpeter(zout) een delfstof die voornamelijk bestaat uit natrium-nitraat, chloriden, en sulfaten van Na, K, Ca en Mg die men als kunst mest aan de planten kan geven. (hoewel dit een mineraal is, was het tot 2012 ook toegestaan in de biologische landbouw). 20150416_190126


    De voedingsbehoefte van een wietplant.



    Wiet heeft eigenlijk net als alle andere planten in de basis behoefte aan 12 stoffen, zonder 1 van deze stoffen gaat de plant te korten laten zien, of word zelfs ziek. Je kan deze 12 stoffen onderverdelen in 2 hoofdgroepen hoofdelementen met 6 stoffen:

    Stikstof,
    Fosfor,
    Kalium,
    Calcium,
    Zwavel
    Magnesium.

    Waarvan de (N) Stikstof, Fosfor (P) en (K) Kalium het belangrijkste zijn en op alle verpakkingen van plantenvoeding te worden getoond, of het nou om organische of minerale voeding gaat maakt niet uit. Naast deze hoofdelementen zijn er ook nog zes sporenelementen :

    IJzer,
    Zink,
    Koper,
    Molybdeen,
    Boor
    Mangaan.

    Per plantensoort is de verhouding waarin deze stoffen worden opgenomen anders. Een mango-plant heeft hele andere behoefte aan voeding als een wiet-plant. Dit is ook de reden dat sommige planten op bepaalde aarde niet willen groeien en andere wel.

    De kweker moet zorgen dat de plant minimaal deze 12 stoffen kan opnemen, als een plant te weinig voeding krijgt op aarde kan men dit oplossen met organische mest, maar dan moet er wel worden gewacht tot de voedingsstoffen vrijkomen. Met minerale voeding zijn de stoffen vrijwel direct opneembaar voor de plant.
    Opbouw van voedingsmineralen


    Sommige van de 12 stoffen kunnen niet zomaar worden gegeven aan de plant, sommige voedingstoffen moeten gebonden zijn in een verbinding met andere elementen, b.v. stikstof, die word vaak gebonden gegeven aan waterstof in NH4 of zuurstof als NO3. Wat dus wil zeggen als de plant de stikstof van het mineraal heeft opgegeten, dat er alleen nog waterstof of zuurstof overblijft van dit mineraal,
    beide zijn geen ballast, de resterende zuurstof en waterstof vormen water.
    Echter zijn er ook mineralen waar de plant maar 1 deel van kan opnemen, het andere deel is dan ballast en niet opneembaar voor de plant.
    B.v. NaNO3, (chilisalpeter) hier blijft de Natrium vaak als ballast in het medium over. Nog een voorbeeld is KCl (kaliumchloride) hier blijft de chloor meestal over, door dat het negatieve ion is, heb je bij chloor vaak het geluk dat het wel wil uitspoelen. omnizout



    Kwaliteit mineralen voeding.Omnipotent Omnipotent (test verpakking)


    Omnipotent (test verpakking)
    Extra bouwstoffen


    Naast deze 12 basis stoffen waar een plant niet buiten kan zonder ziekte of te korten te laten zien zijn er nog andere mineralen die invloed kunnen hebben op de smaak en gezondheid van je planten. Wetenschapers komen er steeds meer achter dat elementen als Silicium, Selenium, Jodium enz. niet alleen voor de mens belangrijk zijn, maar dat ook planten het kunnen gebruiken voor (vaak als katalysator) de aanmaak van enzymen en eiwitten. Zo doen planten het vaak een stuk beter als deze elementen beschikbaar zijn via zeewierextract of lavameel, dan planten die het zonder moeten doen. Veel van deze mineralen zijn in onze gronden nog nauwelijks aanwezig door duizenden jaren van uitspoelen van het land naar de zee. Deze toevoegen aan je medium kan zeker goed werken, mee geven in je hydosysteem is echter weer een slecht idee, het zorgt voor verstoppingen, of je zal eens met de hand moeten water geven. zeewier


    Minerale voedings productie.b
    Bodemleven.Het gebruik van minerale voeding


    Hoe kan je het beste gebruik maken van minerale voeding? Dit is erg afhankelijk van de manier van kweken en het medium wat je gebruikt, kweekje op een hydro systeem of op aarde. Als je op aarde kweekt is het verstandig om een zeer goede aarde met een goede bufferwerking en met een goed bodemleven te kiezen. Op deze manier hoef je echt maar minimaal voeding te gebruiken wat ten goede komt van je portemonnee en je wietplant, die heeft niks aan TE veel voeding dat is alleen maar schadelijk.
    Immers, als de bodem EC hoger word dan de cel EC, kan de plant geen mineralen meer opnemen. Een lage boden EC bevordert dus juist de opname van mineralen. fertometer


    Je kan met een Fertometer kijken hoeveel voeding je aarde nog bevat. De meter is erg simpel maar wel effectief en kost nog geen 30 euro. Het Oranje lampje betekend dat je voeding moet geven, groen betekend dat er nog genoeg voeding in je aarde zit en rood is te veel voeding in je medium. bij Groen en Rood lampje hoef je alleen maar water te geven. En bij Oranje geef je dus wat voeding mee in je water.
    Bij hydroteelt moet je natuurlijk zorgen dat de 12 elementen minimaal beschikbaar zijn voor je plant, Door je EC in het begin laag te houden en deze op te bouwen ga je steeds met de behoefte van je planten mee, een start EC van 0,8 bij kleine stek-plantjes , die je na verloop van tijd gerust kan opvoeren naar EC van 1,1 in de groei. In de bloei kan je de EC laten oplopen tot 1,8 afhankelijk van de plant.
    Conclusie
    1. Het gebruik van mineraal en organische voeding gaat goed samen.
    2. Bodemleven heeft geen last van mineralen voeding.
    3. Mineralen voeding kan gebruikt worden als aanvulling op organische voeding
    4. Mineralen voeding is volledig genoeg om een wietplant gezond te houden.
    5. Hydro kwekers kunnen ook gebruikmaken van organische voedingstoffen indien ze deze maar in hun medium verwerken. (via watersysteem zorgt voor verstoppingen) .
    6. Indien je A en B voeding gebruikt, laat het niet te lang staan na een paar uur beginnen de stoffen al op elkaar te reageren (ook met een pompje).
    7. Voeding met goedkopere ingredienten kunnen inderdaad slecht zijn voor je bodemleven, doordat de zouten opbouwen. (Bron. Wietblog.com) verder ben ik hier overigens geen lid van.
    Ik heb 1 update vergeten maar die is niet anders dan de update van vandaag qua voeding.

    Vandaag dag 81
    12/12 49dgn.
    WAREBLOEI 37
    Dame 1,2&5 drinken duidelijk wat minder dan de rest, alleen ben ik vergeten ze vandaag minder te geven. Oeps.
    Ze hebben vandaag ieder 1,5l gehad met;
    1ml/l grow
    2ml/1,5l bloom
    4ml/l bioheaven
    4ml/l activera
    2ml/l algamic ( ben ik de vorige voedingsbeurt mee begonnen als test en ze kunnen dit er goed bij hebben)
    1ml/l PK 13/14

    Verder gebruik ik nog steeds geen meters ondanks de toevoeging van PK 13/14.

    Wbt. de herma, daar vind ik geen ballen meer en banaantjes heb nog helemaal niet gevonden.
    Zal het dan toch nog goed komen met deze kweek?
    wel zie ik onderaan de herma wel wat zaad beginselen in wat calyxen.(zie foto) Maar dit zijn maar enkele topjes. In de toppen zelf zie ik geen verdikte calyxen zitten. Ook lijken de andere dames schoon.
    Nu is dit pas m'n tweede binnen kweek dus misschien kan een meer ervaren kweker misschien een reactie achterlaten met zijn/haar visie hierop.
    Thx in advance
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.
    Last edited by Hoeloes; 6 April 2017, 20:37.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      mooi stukkie, Hoeloes. Ik gebruik het vooralsnog als kennis om in de toekomst mogelijke tekorten snel te kunnen ondervangen. De plant kan veel sneller reageren op minerale voeding.
      Mooi dat de herma uiting gestopt is bij je, de rust keer weder.

      Comment


        Even een korte update.

        Dag 84, 8/4
        12/12 52dgn.
        WAREBLOEI 40dgn.
        nadat ze een dag langer droog gestaan hebben dan normaal (vanwege dat ze wat minder drinken) hebben alle dames alleen water gehad 1l p/plant. (Gestopt met de PK)
        Nu dag 86, 10/4
        12/12 54dgn.
        WAREBLOEI 42dgn.
        Einde bloeiweek 6
        ze hebben ieder 1l gehad met;
        1ml/l grow
        3ml/l bloom
        2ml/l topmax
        4ml/l bioheaven
        2ml/l algamic
        4ml/l activera

        nadat ik afgelopen week gestopt was met de PK is er wat geel boven in het bladerdek verschenen, maar niet echt extreem.
        De laatste kweek had ik de vergeling ook ongeveer 2 weken voor het einde, maar toen zonder PK.
        Verder ben ik tot noch toe aardig tevreden.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.
        Last edited by Hoeloes; 10 April 2017, 14:02. Reden: wat vergeten
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

        Comment


          Gaat volgens mij best goed Hoeloes, hoe lang moeten ze nog denk je? Nog ergens ballen/bananen tegen gekomen?
          1e kweek - Mohan Ram (Done)
          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

          Comment


            MV1977 ik denk dat ze nog twee weken moeten.
            En verder geen ballen meer, banaantjes heb ik helemaal niet gevonden.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment


              Vandaag dag 88
              12/12 56dgn.
              WAREBLOEI 44dgn.

              Vandaag weer iedere dame 1l met;

              1ml/l grow
              3ml/l bloom
              2ml/l topmax
              4ml/l bioheaven
              2ml/l algamic
              4ml/l activera

              vandaag toch weer wat vergeling ontdekt in het bladerdek. Voornamelijk de middelste rij, dame 4,5&6.
              Ook heb ik wat gele bladranden gespot, maar nog niets extreems.
              Zal er dan toch een blokkade optreden door het gebruik van de PK 13/14. Een tekort kan het niet zijn aangezien ik de hele biobizz lijn gebruik.
              Verder geen herma signalen meer gespot.
              Wel heb ik wat toppen moeten ondersteunen dmv wat touwtjes. (Top-heavy)
              Aangezien ik ongeveer nog 12 dagen moet tot aan de oogst, zal het allemaal wel goed komen met deze kweek.
              Ze zullen nog 2 of drie keer wat voeding mee krijgen en dan ga ik over op alleen water.
              Tot later
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 3 photos.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

              Comment


                Nice, zijn al lekker dik aan het worden!!!
                1e kweek - Mohan Ram (Done)
                3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                Comment


                  Vrolijk Pasen allemaal!

                  2 dgn. Geleden 14/4 hebben de dames ieder 1l alleen water gehad.

                  Vandaag 16/4 dag 92
                  12/12 60 dgn.
                  WAREBLOEI 48dgn.
                  Ieder 1l voedingswater met;
                  1ml/l grow
                  3ml/l bloom
                  2ml/l topmax
                  4ml/l bioheaven
                  2ml/l algamic
                  4ml/l activera

                  er treed aardig wat vergeling op links midden en achter.
                  Ook vond in de eerste gele blaadjes in enkele buds. Overigens zitten deze nog prima vast.
                  De kweek loopt inmiddels echt op z'n eind en vanaf nu krijgen ze alleen nog maar water.
                  Ik zal ze de deze week goed in de gaten moeten houden.
                  Zoals je zult zien op de foto's is deze scrog een beetje een rommeltje geworden.
                  Wat te maken heeft met de enorme groeispurt na het overschakelen naar 12/12.
                  Verder heb ik inmiddels ook ervaren dat in zo een grote tent het scroggen wat bewerkelijker wordt omdat je overal wat moeilijker bij kunt. Zeker als de scrog zo hoog staat ivm. de strek na de overschakeling.
                  Ik had eigenlijk nog wat langer moeten binden alhoewel het rek wel al aardig vol zat.
                  Daarom besloot ik tijdens de bloei om niet veel te dieven en ook zit er nog veel afgevallen dood uitgedroogd blad wat ik normaal verwijdert zou hebben. Onder het rek is het verder schoon.
                  Ik wil niet te veel met m'n handen tussen de toppen omdat alles een beetje top zwaar is ivm de hoogte en ik dan bang ben dat alles als een domino omvalt.
                  Morgen ga ik nog wat extra touwtjes installeren ter ondersteuning van wat toppen.
                  Om de vergeling duidelijk zichtbaar te maken heb ik deze keer weer eens een foto gemaakt zonder Hps licht.

                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 3 photos.
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                  Comment


                    Helemaal toppie... Ziet er echt prachtig uit, mooi werk.

                    Waar is je Mission Impossible Scrog-tuigje?

                    Fijne Paas!

                    Comment


                      Meglow Helaas werd dat tuigje een zeer gecompliceerde constructie.

                      vandaag 18/4 dag 94
                      12/12 62dgn.
                      WAREBLOEI 50dgn.

                      Vandaag hebben de dames ieder 1l water gehad, alleen ontdekte ik tijdens de dagelijkse controle toprot rechts achterin. (Dame 3)
                      Ik heb natuurlijk gelijk de hele top verwijdert en bij het open knippen van de top bleek het maar om een klein plekkie rot te gaan.
                      Wel heb ik preventief nog 5 andere toppen geknipt waarvan ik het vermoeden had dat deze toch wel flink rijp zijn. Hierin verder geen rot ontdekt.
                      En wat een enorme mooie compacte toppen zeg, helemaal vol met trichomen. En stinken dat het doet zeg, veel heftiger dan bij de amnesia van de vorige ronde.
                      Verder zag ik helaas ook een donkere plek op de tak waar ik haar geknakt heb. (Stamrot??) Ook deze top is geoogst.
                      Ik heb het idee dat ik met de telling van de ware bloei eerder had kunnen beginnen.
                      Ik ben begonnen met warebloei dagen te tellen nadat ik 12dgn op 12/12 stond.
                      Dus misschien zijn de dames toch iets verder dan de genoemde 50 dgn. aangezien de opgegeven bloeitijd 56dgn bedraagt.
                      De rest laat ik nog ff lekker een dag of 3 tot 6 staan aangezien het spoelen nog niet klaar is.

                      ​​​​​​​

                      ​​​​​​​
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 8 photos.
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                      Comment


                        Hollymolly wat een top zeg wauuuu
                        God was never on your side..

                        Comment


                          Heb de foto's even teruggekeken, en volgens mij zit je er precies op met 50 dagen bloei vandaag.
                          In theorie kunnen ze nog een weekje, het precieze moment ga je nu bepalen aan de hand van de trichomen.
                          Het kan best zijn dat ze nog 2 weken moeten, of drie. Dat zie je aan de trichomen.
                          Nja, of er moet nog meer rot tevoorschijn komen, dan kun je misschien beter alles meteen oogsten.

                          Had die top met rot nog iets speciaals ?
                          Stond die tegen de tent aan bijvoorbeeld ?

                          Hoeveel ruimte heb je nu nog over in de hoogte ?
                          Het lijkt alsof er een hoop lucht in je tent zit

                          Prima veldje toppen eh..
                          Een beetje scroggen heeft ook effect.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            elk voordeel heb ze nadeel.... hopelijk zet de toprot niet door bij je.
                            ben benieuwd hoeveel je er straks afhaalt, maar lijkt me een monsteroogst te worden, goddamn nice!

                            Comment


                              belladonna thx!
                              ik ben ook erg blij met die mooie toppen.
                              QnQ
                              die top met rot zat op die geknakte tak.
                              Maar niet tegen de tent aan, de lv is mooi tussen de 40% en 55%.
                              Misschien dat het te maken heeft met wat zwart schimmel langs een kozijn wat daar is gekomen omdat ik het rolgordijn van de kamer te lang omlaag gehouden heb. Achter dit gordijn zat wat vocht opgesloten.
                              Verder heb ik vanaf de bovenkant toppen tot bovenkant tent nog zo een 90 cm over. Dit betreft een schatting, later zal ik de exacte cm's vermelden de lamp staat nu uit.
                              En dat scroggen is deze keer wat mislukt, dit omdat tijdens de groei ik een aantal keer geen tijd had om te binden. Toen ik eenmaal tijd had was het al zo enorm gegroeid en waren de groeischeuten zo hard dat ik ze niet meer durfte te binden omdat er al een aantal geknakt waren door het binden.
                              Daarna was ik bang voor te veel stress voor de dames en omdat fem. zaad soms nogal gevoelig is voor stress en herma verschijnselen naar boven komen. Heb ik maar besloten te stoppen met binden. Ook kon ik eigenlijk nergens meer goed bij.
                              Oftewel ik zag door de bomen het bos niet meer.
                              Daarom heb ik het maar laten gaan, alleen de hoogte werd wat kritiek. Dit soortje groeit aardig door na de overschakeling.
                              Ik heb uiteindelijk m'n ophangsysteem voor de lamp vervangen voor m'n eigen systeem zodat ik de lamp nog wat extra kon verhogen. Die katrollen van het systeem zaten in de weg.
                              Dus een goede scrog kun je dit zeker niet noemen
                              De toppen worden inmiddels zo zwaar dat er veel ondersteund moet worden met touwtjes.
                              Ik zal nu de trichomen en de toprot in de gaten moeten houden.
                              Alleen wbt. de trichomen heb ik niet echt iets goeds omhanden.
                              De microscoop die ik nu heb sucks, zo een ding wat je op je mobiel kan klemmen. Mijn handen zijn er iets wat te instabiel voor. En de lensen zijn van plastic en nu al beschadigd.
                              Dan heb ik nog een ieniemienie hand micro met led van 30x en ook hier werkt mijn instabiele hand niet mee.
                              Nu vraag ik mij af of een loup uit de betere boekenwinkel iets is. Of misschien heeft iemand een betere oplossing of tip.
                              Meglow
                              Ik hoop ook dat de toprot nu weg blijft, aangezien ik de schimmel rond dat ene kozijn in m'n kamer gereinigd heb.
                              En ja een MONSTER oogst is natuurlijk welkom, en uiteraard zal ik het droog gewicht later vermelden in m'n verslag.
                              Thx voor de positieve reacties allemaal.



                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                              Comment


                                Dit soort microscoopjes voor in je usb poort kosten in China geen drol.

                                http://s.aliexpress.com/EnAvINRV


                                Levertijd is iets te lang om er deze kweek nog gebruik van te kunnen maken, maar voor de volgende keer.

                                Comment

                                Bezig...
                                X