Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

8x White Widow, 7x Lowrider#1

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    8x White Widow, 7x Lowrider#1

    Korting op 420shop
    Beste Medekwekers,

    Hierbij mijn kweekverslag betreffende:

    8x white widow
    7x Lowrider#1
    1x vogelzaadwietje

    Mijn opstelling:

    Kweektent:
    Silverbox kweektent 1x1x1,80
    220-360 afzuiger met 200m3 can filter
    Actieve aanvoer Ruck RVK 125L 330 m3
    Fan controller
    Clip on ventilator
    Diamond-kap voor maximale belichting per m2
    400watt hps

    Propagator met verwarmingsellement:
    2x11watt cool white

    Voeding: Hesi startersset aarde, eco-style bemesting

    De lowriders zitten momenteel in de kweektent na 2 weken te hebben voorgegroeid onder het zonnetje

    Gisteren zijn ze onder de Son T pia gezet op 12 uur op een hoogte van 100 cm (gewenning aan lamp) (Hoe langzaam moet ik dit afbouwen naar de 40 cm?)

    Vandaag op ruim 80cm 14 uur, welke ik van plan ben uit te breiden naar 18 uur aangezien deze auto-flower zowel presteert onder 12 uur als 18 uur onafhankelijk van de fase.

    Tegelijkertijd heb ik ruim 1 week 8 white widows in de propagator staan onder de TL (18 uur).
    Wanneer deze groot genoeg zijn om de kweektent (Master HPI-T plus 400 watt) in te mogen gaan (ongeveer 2 weken?), zullen de lowriders weer onder het zonnetje moeten.

    De temperatuur is momenteel mooi constant:

    Kweektent: Overdag: 25,6 graden S'nachts: 20 graden
    69 LV

    Propagator overdag: 23,6 graden S'nachts: 22,4 graden
    98 LV (Te hoog of ideaal?)

    Momenteel probeer ik de LV hoog te houden in de kweektent door middel van natte handoeken op het onderzeil. Een luchtbevochtiger is denk ik toch een beter optie om de boel goed constant te houden. Deze staat in de bestelling

    Tot dusver mijn kweekje

    Mochten er vragen zijn of antwoorden op mijn vragen, dan hoor ik dit graag

    Psycho
    Last edited by Psycho; 24 August 2009, 16:52.

    #2
    Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

    Hoeveel literpotten heb je waar de planten inzitten? gaan deze nog in een grotere pot?? ideale LV is naar mijn weten tussen de 70 en 80%.
    luchtvochtigheid bij zaailingen hoeft niet zo hoog te zijn.

    TIP: platen in de groeifase mogen op de nacht NIETS van licht hebben, ik zie dat je een goedkope slang aan de afzuiger hebt hangen die gebruikt word voor drogers e.d., als de lamp uit is en er is licht in Uw ruimte komt het ook door die buis, neem bij voorkeur een metalen buis (die laten geen licht door) succes met de kweek.

    zie mijne..lol
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    Comment


      #3
      Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

      Oorspronkelijk geplaatst door kweker View Post
      Hoeveel literpotten heb je waar de planten inzitten? gaan deze nog in een grotere pot?? ideale LV is naar mijn weten tussen de 70 en 80%.
      luchtvochtigheid bij zaailingen hoeft niet zo hoog te zijn.

      TIP: platen in de groeifase mogen op de nacht NIETS van licht hebben, ik zie dat je een goedkope slang aan de afzuiger hebt hangen die gebruikt word voor drogers e.d., als de lamp uit is en er is licht in Uw ruimte komt het ook door die buis, neem bij voorkeur een metalen buis (die laten geen licht door) succes met de kweek.

      zie mijne..lol
      hmmmmm ik denk dat je wat verward bent mate :s:s Bij zaailingen hoeft de luchtvochtigheid degelijk veeeeel hoger te liggen dan bij in de bloeifase. Het is de bedoeling dat ze in het begin 70-80% hebben en dan altijd maar afdalen naarmate het einde en ik stop altijd op 40-45% LV. Dan planten in de groeifase mogen op de nacht niets van licht hebben kdenk dat je daar weer verward bent , maar het is tijden de bloeifase wanneer de toppen er op komen dat het van cruciaal belang is dat er geen licht meer binnekomt zou de oogst totaaaal upfucken. Een babygroen nachtlampje van 25watt heeft bij mij echter ng geen problemen gegeven , kort gezegd in de bloeifase geen sterker licht dan de maan zou kunne produceren

      Grtz Correct me if im wrong here.

      Comment


        #4
        Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

        100cm is volgens mij iets te hoog ik ben begonnen bij 55cm en zo zelf gekozen wanneer ik verlaagde. Zit hier bij nu in de eerste bloei internode en bij mij hangt ie nu probleemloos op 35-40cm(ene plant is al is kleiner dan de andere he xD).

        Comment


          #5
          Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

          Hey kweker,
          De lowriders staan in 7 liter potten, lijkt me groot zat aangezien deze maximaal 40cm hoog worden. Ik heb de lowriders 2 weken voorgegroeid, deze staan momenteel onder de bloeilamp, is dit te snel dan?
          Ik zal die plastic buis meteen vervangen voor een metalen

          Thanx voor de tips

          Hey Lazy ass grower,
          Dus als ik het goed begrijp is het voor planten in de groeifase (in mijn propagator) belangrijk om s'nachts (voor de plant, overdag voor mij) zo min mogelijk licht te hebben. Weet jij hoe het dan zit met de 24/0 cyclus voor planten in de groei onder TL? Want ik heb gehoord dat het niet uitmaakt of je nou een 18/6 of 24/0 cyclus aanhoud?
          Ik zal de lowriders op 55 cm gangen op 18/6!


          Bedankt voor de tips


          Psycho
          Last edited by Psycho; 19 July 2009, 12:41.

          Comment


            #6
            Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

            Oorspronkelijk geplaatst door Psycho View Post
            Hey kweker,
            De lowriders staan in 7 liter potten, lijkt me groot zat aangezien deze maximaal 40cm hoog worden. Ik heb de lowriders 2 weken voorgegroeid, deze staan momenteel onder de bloeilamp, is dit te snel dan?
            Ik zal die plastic buis meteen vervangen voor een metalen

            Thanx voor de tips

            Hey Lazy ass grower,
            Dus als ik het goed begrijp is het voor planten in de groeifase (in mijn propagator) belangrijk om s'nachts (voor de plant, overdag voor mij) zo min mogelijk licht te hebben. Weet jij hoe het dan zit met de 24/0 cyclus voor planten in de groei onder TL? Want ik heb gehoord dat het niet uitmaakt of je nou een 18/6 of 24/0 cyclus aanhoud?
            Ik zal de lowriders op 55 cm gangen op 18/6!


            Bedankt voor de tips


            Psycho
            Hej ja in de groeifase is het niet zo belangrijk als er licht tijdens de donkeruren op het plantje komen. Als er knoppen opstaan mag er totaal geen licht meer inkomen tijdens de donkeruren. Ja bij men planten in de groei had ik ook verschillende combinaties al geprobeerd , 18/6 , 24/0 is allemaal werkend. Maar ik verkies 18/6 voor betere kwaliteit , elke levend wezen heeft tenslotte rust nodig he ;D

            Comment


              #7
              Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

              Beste Medekwekers,

              Gekeken naar het formaat van de lowriders #1 (kweektent), moeten deze onder de bloei of de groei lamp (HPS of HPI)? of maakt dat niet uit aangezien ze auto-flower zijn?

              Ze staan momenteel onder de bloeilamp (HPS) na ruim 2 weken onder het zonnetje.

              Alvast bedank

              Psycho
              Last edited by Psycho; 19 July 2009, 16:06.

              Comment


                #8
                Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

                Oorspronkelijk geplaatst door Psycho View Post
                Beste Medekwekers,

                Gekeken naar het formaat van de lowriders #1 (kweektent), moeten deze onder de bloei of de groei lamp? of maakt dat niet uit aangezien ze auto-flower zijn?

                Ze staan momenteel onder de bloeilamp na ruim 2 weken onder het zonnetje.

                Alvast bedank

                Psycho
                Ik persoonlijk zou ze onder de bloeilamp laten staan.
                Grtz Izz

                Comment


                  #9
                  Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

                  Oke, dan laat ik ze lekker onder de bloeilamp staan

                  Thanx

                  Comment


                    #10
                    Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

                    Oorspronkelijk geplaatst door Izthewiz13 View Post
                    Hej ja in de groeifase is het niet zo belangrijk als er licht tijdens de donkeruren op het plantje komen. Als er knoppen opstaan mag er totaal geen licht meer inkomen tijdens de donkeruren. Ja bij men planten in de groei had ik ook verschillende combinaties al geprobeerd , 18/6 , 24/0 is allemaal werkend. Maar ik verkies 18/6 voor betere kwaliteit , elke levend wezen heeft tenslotte rust nodig he ;D
                    @Izthewiz13: ik dacht altijd wannneer de nachtperiode ingaat in welk stadium dan ook totaal GEEN licht mocht binnenkomen, tenzij je ze onder tl gedurende 24 uur zet. zodra het donker is en er zou licht binnenkomen krijgen ze stress. Is mij toch ooit eens verteld en sinds dien zorg ik daar altijd voor. Die dingen hebben ook nachtrust nodig lijkt mij, zodra ze licht zien staan ze weer op zeg maar ook al is het weinig ligt.
                    ik ga het i.i.g. wel opzoeken (totale donker) is mij verteld....
                    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                    Comment


                      #11
                      Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

                      Jeps kweker zo meen ik het ook te weten als je een donker fase hebt dan ook echt donker. Verder, planten slapen niet als het donker is. die zijn dan ook keihard aant werk. weliswaar niet met fotosynthese maar ze slapen nooit is gewoon een 24 uurs fabriek zoon plantje.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

                        Buiten planten bloeien ook af hoor, de maan weerkaatst ook licht. Ik weet niet met wat voor lamp die weerkaatsing na te bootsen is, maar een klein beetje licht in de nacht kan wel. (helemaal duisternis is natuurlijk wel aan te raden)

                        Comment


                          #13
                          Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

                          Het gaat er niet om dat ze buiten ook afbloeien,
                          Je wil toch je plantje opvoeden onder optimale omstandigheden?,dit betekend absolute duisternis.

                          Is trouwens een knap staaltje van onnodig quoten deze bladzijde.

                          Grts
                          Daniella
                          Last edited by misty; 20 July 2009, 12:35.
                          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                          Misty's ABC

                          Comment


                            #14
                            Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

                            Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
                            Het gaat er niet om dat ze buiten ook afbloeien,
                            Je wil toch je plantje opvoeden onder optimale omstandigheden?,dit betekend absolute duisternis.

                            Is trouwens een knap staaltje van onnodig quoten deze bladzijde.

                            Grts
                            Daniella

                            Volledig mee eens, zie hierboven. volledige duisternis......... ene...geen buitenplanten met binnenplanten vergelijken...zet dan niets zou ik zeggen en pleur wat zaadjes in d etuin en kijk er eens naar...lol...
                            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                            Comment


                              #15
                              Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

                              Beste Kwekers,

                              Hierbij een snelle update van me planten en opzet aan de hand van jullie tips.

                              Heb de lamp inmiddels lager hangen, rond de 45 cm.
                              Ik heb alles lichtdicht gemaakt, zowel de propagator als de kweektent
                              Heb een bevochtiger aangeschaft van Brons met een capaciteit van 6ltr (voor de droge dagen en wanneer het tijd is voor de WW om de kweektent in te gaan)
                              Ze staan op 18/6.
                              Last edited by Psycho; 24 August 2009, 16:53.

                              Comment

                              Bezig...
                              X