Mededeling

Collapse
No announcement yet.

8x White Widow, 7x Lowrider#1

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 8x White Widow, 7x Lowrider#1

Hey Misty, ik hoop het, formaat mag er iig al wezen nu de smaak nog

Hey mate, 53 gram!!! dat zou echt super zijn. Jammer dat ik geen weegschaaltje heb om het straks ff te kunnen checken. Als het 40 gram is ben ik echt al in mijn nopjes. Ze zeggen wel dat je nooit moet twijfelen aan een goed timmermans-oog, dus dat zal ik in jouw geval nu zeker ook niet doen

Comment

Beste Growers,

Vanavond geen update, heb weer tripsen ontdekt
      Heb alle ww's weer behandeld en nu afwachten

Update zal morgen komen

Greetz

Comment

Dahm tripse ook echt een moelijk te bestrijden geval, veel succes

p.s. $ir smokealot heeft ervaring met bestrijden

grtz

Comment

kill the basterds.....
          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Beste Monty en Kweker,

Bedankt voor de tips. Gisteren heb ik alle ww's ingespoten met pokon spray en heb alle bladeren nagelopen op trips. Zeker een stuk of 15 tegengekomen en doodgedrukt.

Ik heb net de roofwands tegen tripsen bestelt de orius. Dit zorgt er tenminste niet voor dat me planten worden aangetast door bestrijdingsmiddelen en toch zeer effectief. Best prijzig, maar dan hoef ik iig niet meer elke avond bezig te zijn met al die bladeren na te lopen. Tot die tijd maar blijven killen die bastards

Ik zal contact opnemen met Sir smokealot for some advise

Vanavond update

MVG
            Last edited by Psycho; 29 August 2009, 16:06.

Comment

Hier dan eindelijk de update van eind week 3.

Over het algemeen begon de week goed, mooie topvorming, lkkr temperatuurtje. Tot ik merkte dat er weer tripsen waren opgedoken. Kweekruimte 4x schoongemaakt, 2x behandeld met pokon. Of dit nog niet genoeg was, keek ik 2 uur geleden in de kweektent. Jahoor weer van die vieze insecten op me bladeren. Vervolgens alle bladeren afgezogen van top tot teen (2 focking uur werk). Het valt me nog mee dat er nog bladeren aanzitten met al die bestrijdingsshit.
              De WW1 zit amper trips op en is beduidend groter als de andere 3, bijna 20 cm! Zou dit aan de tripsenschade kunnen liggen?
              De andere 2 van de 4 zien er nagenoeg hetzelfde uit, kleiner als WW1 maar toch mooie topvorming.
              WW4: welke achterloopt qua topvorming heeft een groeispurt gehad van ruim 16cm! Ik had liever gezien dat hij dikke toppen ging aanmaken, het is niet anders
              Vandaag heb ik ook meteen de vijand besteld van de trips de Orius. Ik hoop dat die wat werk uit me handen kunnen nemen. Ze eten 30 tripsen op een dag, dus dat zit wel goed

Ondanks de stinktripsen zijn ze toch wel gemiddeld 10 cm gegroeid en zijn de toppen gegroeid.

WW1: 57cm
              WW2: 41,5cm
              WW3: 41cm
              WW4: 47cm

Met 12 uur aan licht 12 uur donker

max temp: 32,1 min temp: 20,2

Gemiddelde LV: 48%

Lamphoogte tot WW1 is 30cm (zwenkventilator tussen toppen en lamp), lamphoogte tot de andere 3 is 40cm.

De voeding is volgens Hesi schema week 3, met aan het eind van de week 1 x 500ml water en vervolgens 2 dagen niks voordat over wordt gegaan naar de voeding van week 4 op aanraden van Kweker.

Om het fruitvliegprobleem enigzins in de hand te houden heb ik witte dekseltjes uit karton geknipt voor over de potten. Dit werpt nu al zijn vruchten af, naast de vliegenstrips die ik op heb gehangen (zie foto's)

Dat was m weer, ik hou jullie op de hoogte over de trip'in trips
              Nog wat pics
              Last edited by Psycho; 22 January 2010, 21:50.

Comment

2x behandeld met pokon

Comment

Hey monty,

Ik heb van pokon: insectenpray, biologisch afbreekbaar tegen luizen, witte vlieg en trips. Ik heb reeds contact opgenomen met Sir smokealot, welke me van alle info heeft voorzien die ik nodig heb. Pokon is idd een minderwaardig product voor zo'n invastie! Ik ga voor de komende weken, voordat ik de orius binnen heb me schatjes behandelen met een medium sterk bestrijdingsmiddel (informeren bij tuincentrum) en vervolgens de orius introduceren.

MVG

Comment

Beste Psycho, kl... insecten inderdaad goed schoonhouden maar dat zeg ik 1000x

TIP: pas je wel op met de "witte deksels"? waarom vraag je jezelf nu af:
                    Het zit zo: Als je dus witte deksels hebt kan het licht van de lamp daarop terugkaatsen en dus aan de onderkant van de bladeren kom.
                    Waardoor die plant dus denkt: "he...daar is meer licht en nog dichter ook"wat als gevolg kan hebben is dat je takken en de gehele plant naar beneden zullen trekken en verder zullen bloeien naar beneden in plaats van naar boven....
                    dus pas AUB op met "witte"deksels.

Hou er dan ook nog rekening mee dat het vochtgehalte in de bak/pot niet zakt als je ze water hebt gegeven, je sluit tenslotte de bovenkant van de aarde af wat misschien kan leiden tot verstikking of zo..... LV onderin de pot blijft hoog en wortelen moet ademen om maar eenvoudig uit te leggen he.....
                    dat is mijn mening.
                    Betrefd de foto's..... zal een kleine post plaatsen want ik IRRITEER ME MATELOOS....ziet het verschijnen he...

Bij deze dus: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tie-t6796.html
                    Last edited by kweker; 30 August 2009, 23:32.

Comment

Hey mate,

Ik wist idd niet of die deksels wel zo'n goed idee waren. Wat ik wel heb gemerkt is dat de fruitvliegen sinds de grote schoonmaak en de deksels weg zijn gebleven. Ik denk dat ik ze dan maar ga vervangen door een laag hydrokorrels op de potten te leggen ipv de deksels. Zelf merkte ik ook al dat de grond onder de deksels erg vochtig bleef en dit zal idd wel zijn effect hebben op de planten en zijn wortels. Wat betreft de licht inval: heb ik nog niks van gemerkt, maar ik twijfel geen seconden aan je tip. Ze gaan eraf.
                      Van die schuine hernia-foto's, die zullen er vanaf nu af aan niet meer opkomen. Je uitleg is helemaal duidelijk
                      Hoe gaat het eigenlijk met je stekjes?

BTW ik had me schatjes op jouw aanraden eergisteren 500ml water gegeven en ze zijn toch aan het zweten!!!! De THC druipt er zowat vanaf!!
                      Echt super!

Bedankt voor de goede raadgevingen

MVG
                      Last edited by Psycho; 31 August 2009, 21:48.

Comment

Graag gedaan....lol....

Comment

Eind week 4 alweer,

Over het algemeen een heel aardige week met flinke topvorming en een zware tegenslag van de tripsen waar ik bijna volledig vanaf ben. Op aanraden van Kweker heb ik alle deksels vervangen voor hydrokorrels en ben ik goed in de weer geweest met de stofzuiger op een lage stand.
                          De roofwantsen krijg ik dinsdag binnen voor 50m2 meter. Met amper 2m2 wordt het een waar slachtveld voor de tripsen. Op aanraden van Sir smoke alot zal ik ze op verschillende plaatsen uit gaan zetten waaronder ook buiten de kweektent om zo eventuele bronnen van tripsen te laten opsporen en oppeuzelen

WW 1: de grootste van het paar is 2 cm gegroeid naar 59 cm
                          WW 2: een van de tweeling welke vooraan (kort, compact en leuke topjes) staat is 3 cm gegroeid naar 44,5 cm
                          WW 3: De andere tweeling is 2,5 cm gegroeid naar 43,5 cm
                          WW 4: De meest verlepte van allemaal heeft een super groeispurt gemaakt naar 55,5 cm, 8,5 cm gegroeid in week 4 van de bloei! De bladeren zijn smal en puntig en de geur is zeer zeer sterk! De topvorming begint nu pas een btj aan te zetten (op de foto's de langgerekte WW)

De voeding is nog steeds van Hesi met deze week fosfor 400ml (bar le duc)
                          De lamphoogte bedraagd voor WW 1 en 2 40cm
                          Voor WW 3 29cm (flinke oscilerende fan tussen toppen en lamp)
                          Voor WW 4 23cm (flinke oscilerende fan tussen toppen en lamp)

Ideale temperatuur deze week van:
                          De max temp:30,3
                          De min temp: 19,3

Gem LV: 54%

12 uur licht 12 uur donker

Dat was m weer

Hierbij nog wat overheerlijke pics al zeg ik het zelf (heb extra mijn best gedaan) Ik heb de pics speciaal voor kweker zijn scheve nekie recht opgeslagen See, Enjoy and Imagine the smell mate It's Crazy
                          Last edited by Psycho; 22 January 2010, 21:51.

Comment

white widdow i like top plantjes ,zien er lekker uit

Comment

De rest:
                              Attached Files
                              Last edited by Psycho; 10 February 2010, 14:18.

Comment

geweldig meer valt er niet over te zeggen..... ga zo door maatje.....

Comment

Bezig...
                                X