Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Northern Light Feminized 400w
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Northern Light Feminized 400w
Bloeidag 2
Gisteren was ik wat laat met water geven , maar ondertussen staan alle plantjes weer vrolijk rechtop. Ze zijn sinds gisteren maar liefst 3cm gegroeid! Ik heb trouwens nu al het voorgevoel dat het kleinste plantje (rechts voor) de mooiste gaat worden , ze heeft de meest regelmatige vorm.
@Magsimum : Op de eerste foto kan je duidelijk de (rest)steeltjes van de verwijderde dieven zien.
Comment
-
Heb vandaag de emmer water+handdoek uit de tent gehaald , wordt stilaan tijd om de LV een beetje te laten zakken.Ik vraag me alleen af waarom de dame rechtsachter twee keer zo hard in de hoogte blijft gaan als de andere drie , hoop maar dat het geen herma
wordt.
Comment
-
Mogelijke oorzaken:
Plaatsing in de kast (bijvoorbeeld bij de luchtaanvoer)
Plaatsing onder de lamp
Grootte van de pot
Genetica
Ik ben toch benieuwd hoeveel je er vanaf trekt.
Je hebt pas 5 internode's ofzo en ze staan al 10 dagen op 12/12..
Die van mij hebben zo'n 20 internode's volgens mij en ik kan niet zeggen
dat ik nu zo'n wow gevoel krijg van de toppen na 2,5 week bloei...
Ben erg benieuwd.. denk toch dat ik iets langer 18/6 had gedaan...
Comment
-
Volgens mij geef je je planten redelijk wat water want ziet er allemaal een beetje opgeblazen uit!! verbeter me als ik het fout heb!!!!!!!!!
En ze zijn inderdaad nog niet echt groot (heb dezelfde fout gemaakt hoor)
Voor de rest redelijk oke denk ik (maar niet teveel water he)
Groetjes,
Geniet van iedere dag!!
Comment
-
heb ook een veel grotere plant en heb ze zolang het kon van plaats verwisseld en denk dat het gewoon aan je soort stek of verschil in genen zaad. ik vindt water geven ook moeilijk geef nu op aanraden water langs onderen zit nu op max 200ml om de dag11Geniet van iedere dag!!
Comment
-
Watergeven is idd best lastig, ik houdt momenteel 250 ml om de dag in de bloei aan. Het watergeven is afhankelijk van veel verschillende factoren waaronder: warmte (hogere temp meer opname van water om zich koel te kunnen houden), LV (spreekt voor zich), grote van je potten (de kleiner de pot de vaker dat je water moet geven), luchtcirculatie in de tent (onttrekt water van de plant) en uiteraard de grote van de plant (spreekt voor zich) Ik zelf heb 11 liter potten en de schatjes zijn nu 50cm hoog 1 week in de bloei. Wanneer ik na het watergeven 1 dag later zie dat de bladeren hangen weet ik dat ze meer water nodig hebben en zal ik dus meer water moeten geven om de 48 uur door te kunnen komen. dus ipv 250 geef ik nu 300 (kleine hoeveelheid ophogen). Merk ik 48 uur later dat ze nog mooi overeind staan dan ben je goed bezig. Het nadeel van het wachten tot ze gaan hangen is dat eventuele voedingsopbouw in de aarde blijft zitten op de wortels, wat de wortels niet ten goede komt in de opname van voeding. Zo zul je zien dat elk schatje een eigen behoefde heeft, de grootste bij mij krijgt bijvoorbeeld 300ml en de iets kleinere 250ml.
Het naar beneden krullen van de bladeren komt waarschijnlijk door de te snelle daling van de LV. Probeer deze zo langzaam als mogelijk af te bouwen zodat je schatjes minder stress zullen ervaren.
Ze zien er prachtig uit!
MVG
Psycho
Comment
-
Het krullen zal hem inderdaad waarschijnlijk in de LV zitten , te snel gezakt.Heb op aanraden van Vale , Monty en nu ook Psycho de emmer water+handdoek terug in de tent gezet.Ga ook ff wachten tot de bladeren een beetje slap hangen vooraleer terug water te geven , volgens Monty kan teveel water ook een oorzaak zijn.Ik vind het in ieder geval fantastisch hoe behulpzaam iedereen hier is !!!
Hip hip hoera voor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Salmonello View PostHet krullen zal hem inderdaad waarschijnlijk in de LV zitten , te snel gezakt.Heb op aanraden van Vale , Monty en nu ook Psycho de emmer water+handdoek terug in de tent gezet.Ga ook ff wachten tot de bladeren een beetje slap hangen vooraleer terug water te geven , volgens Monty kan teveel water ook een oorzaak zijn.Ik vind het in ieder geval fantastisch hoe behulpzaam iedereen hier is !!!
Hip hip hoera voor
Geniet van iedere dag!!
Comment

Comment