Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit
Re: 1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit
Het ziet er echt prachtig uit allemaal! Ik was je even uit het oog verloren , sorry daarvoor...
Ik ben blij te zien dat je ook niet verlegen zit voor een experimentje links en rechts , fimmen en zo , cool , kennis uitwisselen en ervaring opdoen!
Oorspronkelijk geplaatst door Maassluis Gekkenhuis
Zo dat staat lekker vol Ziet goed uit.
Na hoeveel dagen 12/12 lieten de dames haar bloei verschijnselen te zien ?¿
Heb namelijk ook een bubblegum 47 en ben benieuwd hoelang die nog gaan door groeien , En dat is trouwens een goed idee van die aquarium. Ik heb zelf ook een aquarium en mischien haal ik daar me water dan wel uit heb vaak ook nog is de juiste ph waarde maar dat ken ik dan altijd nog wel ff chekkuh
Hey, thanks voor reactie en inderdaad staat lekker vol
Ik heb de eerste haartjes al ontdekt na 4 dagen op 12/12.
Maar mijn soortje is wel Female seeds X Line Bubblegummer, dus denk die wel verschillend is dan uw bubblegummer 47.of ben ik hier verkeerd?
En ik haal mijn water niet uit een aquarium :s Ik heb een voedingsvat (Ton) van 75 liter, waar ik gewoon Circulatiepompje en verwarming UIT een aquarium inleg. En Ph zal je volgens mij altijd wel moeten aanpassen als kraantjeswater is. Hier zelf is het leidingwater boven de 7.0 elke keer.
Zo dat staat lekker vol Ziet goed uit.
Na hoeveel dagen 12/12 lieten de dames haar bloei verschijnselen te zien ?¿
Heb namelijk ook een bubblegum 47 en ben benieuwd hoelang die nog gaan door groeien , En dat is trouwens een goed idee van die aquarium. Ik heb zelf ook een aquarium en mischien haal ik daar me water dan wel uit heb vaak ook nog is de juiste ph waarde maar dat ken ik dan altijd nog wel ff chekkuh
Hallo Growers, hier ben ik terug met een verslagje,
Hokje staat lekker vol nu, Sea Of Green en de bloei is vandaag dag 10 gestart. Alle planten tonen mooi de vrouwelijke verschijnselen, eerste haartjes overal duidelijk zichtbaar (jammer genoeg vandaag geen duidelijke foto kunnen trekken omdat de lamp al aan stond).
Ze zijn nu ongeveer 45cm groot al, groeien nog steeds lekker door en zijvertakking gaan echt goed mee de hoogte in
Lamp AAN : LV 46 % Temp. 24.8°C
Lamp UIT : LV 50% Temp. 20.3°C
Ze worden nog steeds bewaterd met het Blumat systeem en dit gaat echt goed. Planten zien er echt gezond uit en alle bladeren zijn donker groen, dus veronderstel dit wel goed is? Juist bovenaan elke vertakking is het lichtgroen maar dat is door het verder groeien van de plant.
Voorlopig geef ik ze water met Plagron Bloom op 2/3 van de normale dosis maar dan op de fles beschreven. En natuurlijk afgezuurd. maar omdat ik 30 Liter water in mijn voedingsvat zitten heb elke keer, controleer ik om de twee dagen mijn water om terug beetje af te zuren met PH-. want na enkele dagen stijgt de PH waarde wel. En Na vijf dagen kuis ik mijn voedingsvat uit en terug vullen met nieuw voedingswater.Elke keer ik hem terug vul zet ik mijn PH op 5.8, zodat hij na 2 dagen niet boven de 6.3 gestegen is en dan terug afzuren. Het water wordt continu rond gecirculeerd in het vat door een klein aquarium pompje. en staat continu op 22°C door Aquariumverwarming van 200W. Je zou denken dit gaat weer veel extra energie verbruiken.Klopt niet, omdat er maar 30 Liter elke keer in het vat zit en de verwarming geschikt voor 200 Liter, draait de verwarming echt minimaal. en omdat het vat afgesloten is blijft het water lang op temp van zijn eigen al. Dus verbruikt bijna niks om dit te doen.
Ziezo dit was mijn update an vandaag, morgen neem ik wat foto's van de bloeiverschijnselen en Post ik die erbij. Hier al twee foto's van de Plantjes.
Hey Growers,
Plantjes groeien snel vooruit hoor, staan ondertussen al 8 dagen onder 12/12 600W HPS.
ze zijn ondertussen al van hun 20 - 25 cm gegroeid naar 35-40cm...
zij-vertakking groeien mooi mee de hoogte in...ondertussen is het al lekker een groen veldje geworden. Blumats zijn ook geinstalleerd en lopen lekker. alle plantjes staan er echt gezond bij en alle bladeren naar boven gericht
Elke plant toont nu aan, dat de bloei in gang geschoten is, op elke plant komen de eerste witte haartjes al. Morgen of maandag breng ik een update met foto's zodat jullie de verandering goed merken 1 week later dan vorige foto - update.
Vindt het leuk om te zien hoe mijn Afghani plantje er eventueel binnenkort zal uitzien. Als het even mooi lukt als bij jou tot nu toe zal ik heel tevreden zijn!
Oorspronkelijk geplaatst door pedro
Hallo,
volg je een beetje want heb ook een eerste kweek binnen en één van mijn negen plantjes is ook een SAD. Zien er wel mooie plantjes uit vindt ik. Ik stuur je een berichtje in verband met dat dieven. Heb altijd gelezen dat je dat best in de groeifase of het begin van de bloeifase doet, dus denk dat je daar best niet te lang mee wacht.
Volg je zeker verder, veel succes in elk geval
Hey thx voor je reactie,
Dat klopt maar tot nu toe zijn ze nog volop aan het groeien en nog maar rond de dertig centimeter en die moeten nog goed doorgroeien komende weken, dus binnen weekje ofzo ga ik kijken wat vooruitgang het gegeven heeft nog het groeien en kijken wat ik mss ga dieven.
Zelf de zijscheut van helemaal onderaan is tot boven gekomen, dus waarschijnlijk zal ik niet moeten dieven aan mijn hoofdstam, maar als de zijscheuten nog goed doorgroeien zal ik die elk appart, zijscheut per zijscheut dieven zodat ze al hun energie bovenaan elke scheut kunnen steken.
Hallo,
volg je een beetje want heb ook een eerste kweek binnen en één van mijn negen plantjes is ook een SAD. Zien er wel mooie plantjes uit vindt ik. Ik stuur je een berichtje in verband met dat dieven. Heb altijd gelezen dat je dat best in de groeifase of het begin van de bloeifase doet, dus denk dat je daar best niet te lang mee wacht.
Oorspronkelijk geplaatst door roller
ik had vannacht geen zin om die 6blz te lezen :p
succes!
Mja daar dienen de kweekverslagen toch voor dacht ik... en als je vragen hebt kan je ze gerust op deze link http://jointjedraaien.nl/wietforum/f30/ vragen door topic te openen. of de search functie te gebruiken.
Leave a comment: