Re: 1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit
bedankt,,
maar weet jij soms hoe ik da juist moet doen,, normaal binnen 2 dagen ga ik mijn ontkiemde zaadjes planten in 10 liter potten,, 5 bubblegummers.. maar als ze zoals op u foto zijn op 7 dagen oud,, als ik mijn lamp van 600watt daarboven hang moet ik dan een blazer zetten op de stralen van de lamp zodat de plantjes niet verbranden?
grtz
1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Met LV bedoeld men relatieve LuchtVochtigheid. Dat relatieve laat men voor de gemakkelijkheid weg in de afkorting. Jouw meter geeft dit int engels aan relative humidity. RH dus.
GrtzLeave a comment:
-
hallo medegrowers,
hier ben ik dan weer met een update
Volgens mij gaat alles goed nog steeds met de plantjes
Lamp is net terug aangegaan en gaan nu dag 12 van de groei in onder 600W Hps
Zijn ondertussen 10 - 15 cm groot allemaal,de bubblegummers gaan precies iets trager dan de andere twee soortjes,
Temperatuur en lv nog steeds zelfde.
min van 20.2 °C en een LV 52%
max van 26.4 °C en een LV 43%
lv zou iets hoger mogen maar kan dit kwaad???
Hier wat foto's terug, BENIEUWD WAT JULLIE ERVAN VINDEN
[ATTACH]22126[/ATTACH][ATTACH]22127[/ATTACH]
[ATTACH]22128[/ATTACH][ATTACH]22129[/ATTACH]
[ATTACH]22130[/ATTACH][ATTACH]22131[/ATTACH]
[ATTACH]22132[/ATTACH][ATTACH]22133[/ATTACH]
[ATTACH]22134[/ATTACH][ATTACH]22135[/ATTACH]
[ATTACH]22136[/ATTACH]
Grtzzzz Newgrower
hallo,,
heb een vraagske.. op mijn termometer staat er ook RH% op..
is da voor de luchtvochtigheid ?
bedanktLeave a comment:
-
hey bedankt voor je reactie,1) Bij indica's is dat normaal ja
2) Fanleaves niet knippen! Ik heb het geprobeerd en het had eerder een averechts effect. De planten zijn getopt, die zijscheuten komen er wel door en dan plooi je de bladeren er gewoon onder. De onderste 2 scheuten dief ik altijd, daar komt bij mij nooit iets van. Ik heb men planten in een hoek van 90° gebogen en vastgebonden met touwtjes. Zo krijgen de zijscheuten meer licht en ontwikkelen ze zich beter. (staat hier erges beschreven als low stress training) De 2 bovenste scheuten maken dan weer een bocht van 90° richting licht. Goed alternatief voor scrog, kheb nu ook een mooi vol veld met 7-8 'hoofdtoppen' per plant. Of je kan je lamp een dag op de maximum hoogte hangen waardoor ze zich wat gaan strekken.
3) geen ervaring met enzymes maar die mag je bij mijn weten blijven geven. Ik geef ook gewoon bladvoeding de eerste weken van de bloei, minder als ze topjes aanmaken.
4) Ge kunt nog gerust een week wachten, sad's blijven klein en die ander zijn ook indica's dus das geen probleem. Zeker als ze getopt zijn.
denk ze dan nog even te laten staan dat ik zeker geen te kleine planten krijg ook en zal de bladeren laten hangen en de nieuwe scheuten er gewoon boven steken zodat ze naar licht kunnen groeien.
Grtzzz NewgrowerLeave a comment:
-
1) Bij indica's is dat normaal ja
2) Fanleaves niet knippen! Ik heb het geprobeerd en het had eerder een averechts effect. De planten zijn getopt, die zijscheuten komen er wel door en dan plooi je de bladeren er gewoon onder. De onderste 2 scheuten dief ik altijd, daar komt bij mij nooit iets van. Ik heb men planten in een hoek van 90° gebogen en vastgebonden met touwtjes. Zo krijgen de zijscheuten meer licht en ontwikkelen ze zich beter. (staat hier erges beschreven als low stress training) De 2 bovenste scheuten maken dan weer een bocht van 90° richting licht. Goed alternatief voor scrog, kheb nu ook een mooi vol veld met 7-8 'hoofdtoppen' per plant. Of je kan je lamp een dag op de maximum hoogte hangen waardoor ze zich wat gaan strekken.
3) geen ervaring met enzymes maar die mag je bij mijn weten blijven geven. Ik geef ook gewoon bladvoeding de eerste weken van de bloei, minder als ze topjes aanmaken.
4) Ge kunt nog gerust een week wachten, sad's blijven klein en die ander zijn ook indica's dus das geen probleem. Zeker als ze getopt zijn.Leave a comment:

Leave a comment: