1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• creammdelicious
    replied
    Re: 1ste kweekje, sweet afghani delicious, bubblegummer en iced grapefruit

Oorspronkelijk geplaatst door roller
    niet gelezen , maar ga je ze dieven of wat ga je doen?
    Lees het dan misschien eerst eens... das nogal de bedoeling van een kweekverslag hier denk ik op het forum

Maar om je toch een antwoordt te geven, waarschijnlijk zal ik ze dieven, nog te zien wat ze de eerste weken in hun bloei nog gaan bijgroeien natuurlijk, dus kan je nog niet echt een antwoord geven.maar waarschijnlijk wel ja.

Grtzzz Newgrower

Leave a comment:

• roller
    replied

niet gelezen , maar ga je ze dieven of wat ga je doen?

Leave a comment:

• batssman88
    replied

je krijgt dat normaal veel later in de bloei als de plant de voeding uit de bladeren trekt , en dat blad op die foto ziet er niet naar een baschidigd blad uit.... maja hou het gwn in de gaten dit is nog niet erg , zolang het niet nog erger word in dit stadium en nu mtn abrupt meer voeding gaan gevn moet je zekr niet doen , hou je maar gwn aan het schema , verder dat lichtgroene in de bovenste scheuten wat je beschreef is gwn normaal omdat ze nu nog flink omhoof schietten vanaf 12/12 dat trekt weg
    gr
    batssman

Leave a comment:

• creammdelicious
    replied

Oorspronkelijk geplaatst door batssman88
    gaat goedd zie alleen al verkleurd blad bij foto vier onderaan ?
    een btje wolkachtig groen geel , naja let dr op gr batssman

En dat wil zeggen ??? meer voeding geven of?
    sommige onderste bladeren zijn beetje beschadigd geweest door de potten toen ik ze water gaf en die zijn nu aan afsterven. denk mss daardoor dat blad op foto vier ook zo wat livht groen is? of denk je dat aan iets anders zou kunnen liggen ??

grtzzz newgrower

Leave a comment:

• batssman88
    replied

gaat goedd zie alleen al verkleurd blad bij foto vier onderaan ?
    een btje wolkachtig groen geel , naja let dr op gr batssman

Leave a comment:

• creammdelicious
    replied

Hey medegrowers,

Vandaag 15 februari, Begonnen aan dag 4 van de bloei

Plantjes staan er nog steeds mooi bij groeien rustig door nu, zijvertakkingen gaan wel goed. merk nu wel dat bij elke zijscheut die naar boven gegroeid is, dat helemaal bovenaan aan elke scheut die lichtgroen zijn. of is dit normaal bij het aanmaken van nieuw blad dat die lichtgroen zien, later worden ze weer donkerder groen. vroeg me af dit normaal was???
    je ziet het duidelijk op de foto's.
    Daardoor merk je ook op de foto's aan het lichgroene, hoeveel zijscheuten er tot boven gegroeid zijn al.
    Benieuwd hoe het verder gaat verlopen met de groei vand e plantjes, mee ze nu toch nog niet zo de hoogte inschieten in hun eerste dagen bloei...?
    Vanaf nu geef ik ze water op 22°C met enzymes en Plagron Bloom, maar wel maar de helft van de aanbevolen dosis die op de fles staat. daarna bouw ik rustig op, want merk de planten nog mooi groen zijn, dus nog volgens mij niet veel extra voeding nodig hebben.

Wat denken jullie ervan ??? enige tips en info ???

Hier de pics

DSC02121.jpgDSC02107.jpg
    DSC02108.jpgDSC02111.jpg
    DSC02110.jpgDSC02109.jpg
    DSC02113.jpgDSC02124.jpg

Grtzzzz en benieuwd wat jullie ervan vinden,

Newgrower

Leave a comment:

• creammdelicious
    replied

Hallo growers,

Kleine update, vandaag omschakeling gedaan naar 12/12. ze gaan dus hun eerste dagje bloei in nu... vanaf nu ga ik ze water geven met voeding plagron bloom en eerste drie weken nog enzymes ook dit allemaal volgens voedingsschema van plagron, afgezuurd naar PH 6.0
    Zondag avond installeer ik mijn blumat systeem ook Benieuwd wat dit gaat geven. denk dat dit me goed al helpen als alles binnenkort dichtbegroeid gaat zijn. moet ik planten niet verzettten of uithalen om ze water te geven e krijgen steeds de hoeveelheid water naar gelang de droogte van de aarde. Ben benieuwd !!!

Foto's volgen bij volgende update'je als ze enkele dagen op 12/12 staan.

Grtzzz Newgrower

Leave a comment:

• JANVRB
    replied

hey

staan er mooi groen bij en dik bebost,
    omschakeling naar 12/12 fijn,zien we dan binnekort een mooi bloeiend veld.kijk er al naar uit.
    see you

Leave a comment:

• Psycho
    replied

Eyyy mate,

Wat had ik nou gezegt over dat toppen-D. Ben zelf ook eigenwijs, soms loop je hierdoor tegen de lamp en een andere keer ontdek je iets moois. Eerst fimmen, dan toppen, stress stress stress, niet zo gek dat ze nog geen 35 cm zijn. Wanneer je ze niet getopt had had ik ze nog een 10-15 extra aan laten komen. Getopt zullen ze veel ruimte gaan innemen in de breedte en is het nu de hoogste tijd om ze om te schakelen in bloei!.
    Strakt heb je een mooi groen veldje heerlijk ziet dat eruit!! Veel pics posten dus

Qua voeding heb je het uitstekend gedaan door enkel enzymen te geven btw, grond geeft genoeg voeding! Veel sneller hadden ze niet kunnen gaan (mooie donker-groene kleur zegt genoeg)

Greetz mate

Leave a comment:

• creammdelicious
    replied

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
    Lijkt mij ne schone moment om om te schakelen. Ze gaan die eerste dagen 12/12 ferm strekken en de eerste 2 weken groeien ze nog goed door. Die schrik had ik ook, maar dat hok zal binnen 3 weken propvol staan.
    oke leuk om dit eens te horen van iemand
    zaterdag schakel ik ze om naar 12/12. vanaf dan krijgen ze hun water via Blumat systeem. benieuwd wat dit gaat geven... naar schijnt wel goed te zijn, planten krijgen wanneer medium droger word. foto's volgen uiteraard na zaterdag de omschakeling.

Beowulf thanks voor de hulp

Grtzzz

Leave a comment:

• beowulf
    replied

Lijkt mij ne schone moment om om te schakelen. Ze gaan die eerste dagen 12/12 ferm strekken en de eerste 2 weken groeien ze nog goed door. Die schrik had ik ook, maar dat hok zal binnen 3 weken propvol staan.

Leave a comment:

• creammdelicious
    replied

Hallo Growers,

hier ben ik terug met een update

Plantjes zijn vandaag dag 25 in groei gegaan.

Alles nog steeds in orde, denk ze zaterdag om te schakelen naar 12/12,
    dan hebben ze bijna maand voorgroei gehad...nooit gedacht dit zo lang ging duren...? geef ze nog steeds enkel water met 1ml enzymes / liter water. plantjes zijn nu 25cm groot ongeveer, wel nog steeds bosserig en zijvertakkingen staan nog steeds bovenaan allemaal maar had toch gedacht ze sneller zouden groeien..
    Alle sis getopt en gaat goed, en heb toch één gefimde plant denk ik. (zie foto's)

Wat deken jullie ervan ze zaterdag in bloei te steken ? of zou ik nog wat wachten?? gelijk ze nu maar groeien heb ik gelijk schrik ze niet erg zullen doorgroeien in hun bloeifase en klein gaan blijven, of ben ik hier verkeerd??
    Dus vraag me echt af of zaterdag al goed is voor ze op 12/12 te zetten,
    daarmee graag jullie menig hier over.

foto's in bijlage zijn, 1 getopte plant, om te tonen hoe ze allemaal gaan de getopte. 1 foto van de volgens mij gelukte gefimde plant en groepsfoto'tje

Gefimde pant
    DSC02101.jpg
    gefimde plant nog eens
    DSC02102.jpg
    getopte plant
    DSC02105.jpg
    groepsfoto
    DSC02106.jpg

Grtzzz Newgrower

Leave a comment:

• ny dieseltoker
    replied

Plantjes staan er mooi bij !! Benieuwd wat dit zal geven in de toekomst.
    Blijf je volgen

Grtn

Leave a comment:

• creammdelicious
    replied

Oorspronkelijk geplaatst door monty
    Niet zo heel netjes om je vragen in iemand anders zijn kweekverslag te blijven stellen. Stel je vragen over je binnenkweek voortaan Hier !

Lamp op 100 meter zetten de eerste dagen, dan pas langzaam zakken iedere dag tot 60 cm.

Grtz
    Inderdaad bedankt monty, begon me al wat te ambeteren dat kweekverslag zelf stil staat maar wel niet stil staat omdat er vragen hebben over hun kweek...terwijl er alle mogelijkheden op het forum zelf zijn, dus bedankt voor je reactie monty !!

grtzzz

Ps morgen update met foto's

Leave a comment:

• monty
    replied

Niet zo heel netjes om je vragen in iemand anders zijn kweekverslag te blijven stellen. Stel je vragen over je binnenkweek voortaan Hier !

Lamp op 100 meter zetten de eerste dagen, dan pas langzaam zakken iedere dag tot 60 cm.

Grtz

Leave a comment:

Bezig...