Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten groeien niet onder led licht.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten groeien niet onder led licht.

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik ben laast een binnenkweekje begonnen in een tentje. Ik wou het natuurlijk zo goedkoop mogelijk hebben en heb een ledlamp aangeschaft van ongeveer 40 euro. Ik heb 2 zaadjes g13 haze van barneys farms besteld en in de grond gestopt. Heb ze gelijk in de tent gezet en ze waren binnen 72 uur ontkiemd. ondertussen zijn ze nu 2 weken ontkiemd. Zoaals je ziet op de foto zijn ze aardig klein en ik heb zoon gevoel dat ze stil staan.

    Mijn vraag is: Is dit een hele slome soort? Of heb ik gewoon een lamp gekocht die niet goed is?

    Vriendelijke groet,

    Pieter
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    hey !

    het ziet er naar uit dat je plantjes zoeken naar licht door de lange uitgestrekte stengel
    heb je alleen de kiemblaadjes nog of zie je al 'echte'?

    hoe hoog hangt je lamp en wat is je luchtvochtigheid? wat is je dag en nacht temperatuur ?

    gr

    Comment


      #3
      Hoi,


      De luchtvochtigheid zou ik niet weten. Ik een paar meter naast de kweektent een plant voor het raam staan en die doet het aardig goed. Ik ga ervan uit dat er niet echt wat miss is met de luchtvochtigheid.

      Temperatuur ligt tussen de 15 en 21 graden in. De lamp hing helemaal boven in de tent en heb ik een paar dagen geleden wat meer naar beneden gehangen. Hij hangt er nu zoon 30cm van af.

      De blaadjes zie ik volgens mij al wel komen maar die zijn echt super klein.

      Comment


        #4
        De lamp is niet goed. Niet sterk genoeg of niet dicht genoeg op de plant. Of beide.
        Voor 2 weken onder een te zwakke lamp, is dit nog wel oke. Maar voor een leuke kweekronde schiet er iets flink tekort. Ledlampen van 40 euro heb ik ook gehad, die gaven 15W aan licht. Met 3 stuks had ik te weinig voor een enkele plant. Toen ben ik naar T-neon gegaan, dat kostte toen nog 60 euro per setje van 2x55W. Dat was een wereld van verschil! 0 gram tegenover 60 gram.
        Die investering doet even pijn, maar nu ben je 40 euro kwijt, en misschien een kleine 20 euro voor zaadjes. Soms is het beter om even door te sparen en direct goed te beginnen.

        Veel beginners kunnen erover meepraten, en vrijwel altijd blijven ze tegen de stroom in zwemmen en hun materiaal updaten tot het goed is. Dat updaten betekent vaak dat mensen meerdere malen kleine bedragen uitgeven, in plaats van een enkele keer een middelmatig bedrag. Dan wordt de hobby erg duur. Leer van onze fouten


        Luchtvochtigheid.. och.. Daar moet je niet op letten. Niet totdat je alle andere zaken op orde hebt. Ik kan je vertellen dat het zelfs op professionele bedrijven die met planten werken, een ding is waar niemand zich druk over maakt. LV is iets voor stekken, al het andere plantmateriaal bekommert zich daar niet om. De fabel dat het zoveel uit maakt, moet de wereld uit. Het legt de focus op de verkeerde plaats. LV problemen zorgen niet voor stilstand, niet voor gestrekte planten, en niet voor bladproblemen. Waarvoor dan wel? Voor droge potten. Meer niet.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Bedankt voor deze tip en ik zou zeker voor een wat duurdere lamp kijken dan. Toch zou ik graag wel met een ledlamp willen kweken. Heeft iemand misschien een aanrader over een ledlamp die wel goed kweekt?

            Comment


              #7
              gewoon nog zo,n lamp erbij 40 pleuro is geen geld
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #8
                https://www.lightinthebox.com/nl/100...RoCGsIQAvD_BwE

                Comment


                • Jack Spliff
                  Jack Spliff commented
                  Editing a comment
                  Een povere omschrijving. Nergens staat het werkelijke verbruik, geen PAR-gegevens,...Ik vrees dat je met deze lamp geen of lage resulaten mag verwachten.

                #9
                dan zou ik er voor de zekerheid 3 hangen
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #10
                  Wat voor lamp heb je dan?

                  Comment


                  • Jack Spliff
                    Jack Spliff commented
                    Editing a comment
                    Ik heb deze: https://www.amazon.de/gp/product/B01...?ie=UTF8&psc=1
                    Ze moet zich wel nog volledig bewijzen maar voorlopig doet ze het goed. Heb er zelfs een tweede gekocht voor een groeihok dat in progress zit.
                    Ik las ook al enkele reviews over deze lamp en de meeste waren wel positief.

                  #11
                  Als je met deze wil verdergaan kun je ze het best zsm overpotten in hogere potten.
                  En dan heel die stengel onder de grond, tot een halve centimeter onder de eerste blaadjes. Daar begint je plant pas.
                  Voorzichtig want die stengel is heel fragiel.

                  Lamp er kort op houden.
                  30cm kan nog wel te hoog zijn voor deze leds. (als de rug van je hand niet verbrandt als je die eronder houdt, dan verbrandt een plantje ook niet)
                  Dat ze nu zo gestrekt zijn is alleen te wijten aan de hoogte van de lamp.

                  Yep, voor een complete kweek onder deze lampjes zul je moeten scroggen en er nog 3 moeten bijhangen.
                  Als je een beetje handig bent kun je ook zelf een ledlamp bouwen.
                  Da's een stuk simpeler dan je zou denken.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #12

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Als het geen autoflowers zijn kun je ze gewoon in de groei houden, dan is dat bossige geen probleem, lost zich vanzelf op.
                      Ook niet de lamp extra hoog hangen om te laten strekken. Strekken is geen feature.
                      Geduld is het medicijn.

                    #13
                    Pieterw

                    Zo'n leppaneeltje is prima van zaailing in potjes van 10 cm doorsnee tot overpotten na 2 weken
                    ik deed het ook maar hing mijn lamp op 10 cm hoogte want geeft weinig of geen warmte af en na overpotten zet ik mijn planten onder dimbare 600 hps lamp eerste twee weken op 250 watt en ik heb nu planten tussen 80-100cm nu 6de week begonnen van bij ontkiemen en staan nu onder 400 watt en binnen 2 weken draai ik mijn vsa op 600 watt voor volle bloei
                    en dimbare ballast lucilux 250-660 watt plus reflector (azerwing medium) en Osram dimbare 600 watt hps kost alles samen ongeveer 250 euro maar haal je vlug eruit met opbrengst hoor
                    ik heb 1 volledig kweekje gedaan met onderstaand ledpaneeltje en ik had ong 40gr droog
                    grtjes en succes

                    DannyDV

                    https://www.hetledwarenhuis.nl/websh...-spectrum.html

                    Comment


                      #14
                      @ QnQ , dank voor je tip.
                      Het zijn geen autoflowers, doch heb ze sedert 09/10 op 12/12 gezet... ga zien als ik een groeispurt krijg in de eerste 3 weken van mijn 12/12.
                      Had misschien toch beter jouw advies gevolgd.
                      Laat je zeker nog iets weten.

                      Comment


                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        De ene plant is de andere niet. Misschien werkt het. Daar speelt de genetica mee.
                        Maar wat langer groeien werkt altijd.

                      #15

                      Comment

                      Bezig...
                      X