HELP Zaailingen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Noodle89
    Senior Stoner
    Member
    • Jan 2018
    • 26

    #1

    HELP Zaailingen

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Mijn vraag;

    deze zaailingen zijn 10 dagen oud. De rechtse 2 groeien niet en dat plantje er naast is sinds vanmorgen zo slecht.

    ik geef sinds dag 8 power roots mee waar ik nu mee ben gekapt.

    ze staan in cut and seedling soil van plagron.

    er hangen tl lampen boven maar nog niet laag genoeg. Heb ze nu lager gehangen.

    nu dacht ik gisteren dat ze teveel water hadden dus heb gister avond niet gesprayed. Kom ik sochtends boven staan er 2 zo bij. Heb ze gelijk gesprayed want dat doe ik 2 x per dag. 1 is er al beter is geworden. Maar die ander is zo slecht bezig.

    van links naar rechts is het master kush auto, auto afghani, master kush auto, low ryder 2 auto en nlx auto. Allemaal 10 dagen oud.

    m.v.g. Noodle
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Kadaver
    Senior Stoner
    Member
    • Dec 2017
    • 35

    #2
    Ik ben er nog niet zo ervaren in maar het lijkt alsof ze te weinig water krijgen.. Ik heb het meestal goed vochtig in het begin.

    Comment

    • Noodle89
      Senior Stoner
      Member
      • Jan 2018
      • 26

      #3
      Heb ze net ff goed nat gemaakt dus ff kijken hoe dat gaat^^ zat er ook al aan te denken maar wist het niet zeker. Als je op internet kijk lijkt het wel op teveel water. We zullen zien^^

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #4
        Halve liter potjes? En half gevuld, voor autoflowers. Dat kost je mss de helft opbrengst... Die moeten minstens in 4 liters om mee te starten, liefst groter.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5

          De wortels zitten al vast in de bodem denk ik.
          Zou ze binnenkort in grotere potten zetten (tot het randje gevuld met grond )
          Die kartonnen potjes niet erom laten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Noodle89
            Senior Stoner
            Member
            • Jan 2018
            • 26

            #6
            Zal ze morgen overpotten. Gelijk maar naar de grootste pot dan denk ik maar of niet? En die turfpotjes zouden moeten afbreken. Doen ze dat ook?

            p.s. mijn 2 andere autos
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment

            • Noodle89
              Senior Stoner
              Member
              • Jan 2018
              • 26

              #7
              En de 2 rechtse plantjes. Is dat ook te weinig water? Ze zijn echt nog heel mini.

              gr

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                De wortels hebben veel moeite om daar doorheen te komen in de eerste 3 maanden.
                Zeker bij autoflowers heb je die tijd niet, de meeste groeien een week of 3-4-5 en daarna wil je alle energie naar de toppen hebben, en niet in wortel- of bladontwikkeling.

                Als het geen autoflowers waren, en je zou ze in mei, buiten in de volle grond planten en in oktober oogsten, dan groeien ze er wel doorheen.
                Volgende zomer als je dan die potjes gaat zoeken, dan kom je ze nog tegen.
                Afbreekbaar inderdaad, na een jaar of 3 zijn ze grotendeels vergaan.

                Die rechtse twee staan aan het uiteinde van de TL.
                Daar is de lichtopbrengst wel 50% minder dan in het midden. (hoe ouder de buis, hoe meer verschil)
                Denk dat ze daarom kleiner blijven.

                Je andere planten staan er lekker bij.
                Ze moeten nog wel even, zo te zien.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • Holy Cannelloni
                  Ultra Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2017
                  • 120

                  #9
                  TL lampen moeten ook echt heel kort op plantjes staan, heb ik hier ondervonden. Het is echt geen probleem dat ze de lamp bijna raken!
                  Warm worden die TL's toch niet. Misschien wel ventilator bijzetten, zodat er geen warmte onder het armatuur blijft hangen.

                  Alle andere scenario's gaan ze waarschijnlijk strekken.

                  Comment

                  • Noodle89
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Jan 2018
                    • 26

                    #10
                    Ja klopt ik had ze ook iets te hoog. Nu aangepast voor de nieuwe babys.

                    Andere plantjes omgepot vanochtend.
                    Ben bang dat er alleen 1tje het niet meer gaat redden.

                    De 2 grote planten zouden volgens de leverancier nog 2.5 week moeten staan. Dat zal nog wel langer duren dus?

                    gr.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment

                    • beowulf
                      Exquisite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2008
                      • 6495

                      #11
                      Ik gok, zoals het er nu bij staat, dat je lamp nooit genoeg dieptestraling heeft om die kleintjes te bereiken. De grote zijn al aan de gestrekte kant, al is dat doorgaans niet zo erg. Maar ik zou die proberen plat te leggen. Als je de stam tussen duim en wijsvinger plet dan kan je die 45° plooien, zonder te breken. Kerstboomstructuur is goed voor buiten, binnen wil je alles op gelijke hoogte van de lamp. Je kan ook proberen van de top in een bocht naar beneden te trekken met wat touw (LST), dan hoef je niet te knakken.

                      Comment

                      • Noodle89
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Jan 2018
                        • 26

                        #12
                        Ja ik snap waar je heen wil. Beetje lastig dat er 2 grote planten bij staan.

                        Ik moet wel zeggen dat het volgens mij een sterke led lamp is. 100 3w leds dacht ik. Heb wel gelezen dat hij niet verder dan 60cm moet hangen. Nu hangt die er 80 vanaf. Zit er aan te denken om morgen alles hoger te zetten zodat ze genoeg licht krijgen.

                        Ik zal met de nieuwe plantjes je manier proberen. Wil met deze 2 grote (Dark Devil) eigen niet teveel meer doen want ze hebben een beroerde start gehad. Met dank aan de kat.

                        Maar ben wel erg geintresseerd om daar aan te beginnen. Lees er veel goeds over.

                        Comment

                        • MV1977
                          Big Bongmaster
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2014
                          • 375

                          #13
                          Zet twee extra kratjes in je tent (wel lege, warm bier is echt ranzig) en zet daar die kleine plantjes op zodat ong. Op gelijke hoogte komen. Zoals Beo aangeeft, probeer die groten wat plat te buigen, als je het rustig/voorzichtig doet kan je ze redelijk plat krijgen. Zal je toch een hoop schelen.

                          Zoals je zelf al aangeeft, hij mag eigenlijk niet hoger dan 60cm, dus alles van je plant wat meer dan 60cm afstand heeft, gaat niet opleveren wat je zou willen. (Hoewel ik denk dat een 300w toch nog lager moet dan 60cm, +/-40cm?)
                          1e kweek - Mohan Ram (Done)
                          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                          Comment

                          • Noodle89
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Jan 2018
                            • 26

                            #14
                            Haha ja precies. Ga ik morgen ochtend doen.Ze staan overigens al in hogere potten.

                            Heb zoals je zegt de lamp op 40cm gehouden bij de 2 grote planten en ondanks de slecht start gaan ze erg goed.



                            Comment

                            • Noodle89
                              Senior Stoner
                              Member
                              • Jan 2018
                              • 26

                              #15
                              Nog een vraag over LST. Vanaf wanneer begin je daar het beste mee als je autoflowers kweekt?

                              Comment

                              Bezig...