Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moet ik me zorgen maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moet ik me zorgen maken

    Korting op 420shop
    Dag beste kwekers, eind augustus heb ik 2 verschillende autoflower soorten geplant. 1 zijnde de exodus cheese auto van greenhouse en een royal critical auto van RQS.

    Dit is men 4de oogst en tot hiertoe ging alles altyd vlot, echter ditmaal lijkt de royal critical (nieuwe soort voor me) niet echt vol in bloei te gaan.

    we zitten nu in week 6 en het verschil tussen beide is redelijk groot. Volgens de info van de zaden zou de cheese op 9 weken klaar zijn en de critical op zo een 8-9 weken. Je zou dus denken da de critical dan ook eerder in bloei schiet.

    Beide planten staan onder een 150hps lamp op een 18/6 lichtschema. Sinds een week een half vertoonde beide planten wel bloei symptomen, maar de critical blijft groeien en begint amper te bloeien.

    Wat doe ik best in deze situatie?
    Attached Files

    #2
    Wat dacht je van wachten?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Baarde me gewoon zorgen dat de critical zo ver achter zit op de cheese. Wachten heb ik geen probleem mee maar aangezien hij meer groeit dan bloeit leek het me raar. Zeker aangezien hij al een tijdje niet verder verandert is en de cheese toch al mooi begint door te komen. Kan verschil in soort zijn.

        dat de lamp iets hoger hing kan goed zijn aangezien de cheese veel sneller groeide en ik de lamp wel moest verschuiven.

        hier even navragen kan nooit geen kwaad natuurlijk.

        Comment


          #5
          Criticals kunnen heel laat bloeien. Dat is voordelig, want dan heb je meer plant! Dus ook meer zonnepanelen. Dus ook meer toppen.
          Zie het als een zegen! Je had ook plantjes kunnen hebben die na 21 dagen in bloei staan. Dan baal je; 15cm plant en dat was het dan. Zonde van de elektriciteit.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Die bloeien wel al. Ik denk net als Q dat ze wel heel erg veel gestrekt zijn omdat je de lamp niet op de juiste hoogte hebt gehangen.

            De bloei van die criticals zal nog wel ff duren. Ik denk dat je die cheese al een paar weken eerder kunt oogsten.

            Denk de volgende keer eraan dat je de lamp lager hangt en daar was volgens mij een soort standaard voor

            ongeveer zo:
            100w op 10cm
            175w op 17cm
            250w op 25cm
            400w op 40cm
            600w op 60cm
            1000w op 100cm
            (begin met 20/30 cm en laat je lamp elke dag een beetje zakken tot je op 17/20cm boven je plantjes zit.)


            Iets hoger is geen probleem maar lager wordt te warm.
            Op die manier krijgen je planten meer licht en hoeven ze niet zoveel moeite te doen om het licht op te zoeken.

            Zoals nu werkt ook maar dan krijg je dat strek effect.

            veel plezier nog met je kweek

            ps als ze te snel groeien moet je ze buigen.
            Last edited by Sudoma; 5 October 2018, 01:51.

            Comment


              #7
              Een goeie anderhalve week verder ziet het er niet zo goed uit vind ik. Ze was inderdaad serieus aan het strekken en heb met wat touw proberen buigen.
              de top echter is allesbehalve, bloeiverschijnselen zijn goed meer naar onder toe maar de top baart me toch wel zorgen. Enig idee of dit recht te trekken valt.

              Attached Files

              Comment


                #8
                Je hebt nu je lamp lager gehangen waardoor de linkerplant wat overhitting heeft in de top, met buigen bedoelde sudoma waarschijnlijk de top, zodat deze niet de hitte verschijnselen krijgt als deze nu laat zien.
                en je geeft aan niet tevreden te zijn, je plant is mooi groen en je bent al best ver! mogelijk zit er wat verschil in met oogsten maar als dat het enige is?..

                Comment


                • JohnnyHaze
                  JohnnyHaze commented
                  Editing a comment
                  Vergeten te kijken naar de datum.. hoe is het oogsten vergaan?

                • Shadowblastz
                  Shadowblastz commented
                  Editing a comment
                  cheese maand eerder geoogst dan de critical, kleine oogst van 35G droog maar wel kwalitatief goed. Critical heeft wat langer nodig gehad en door strek problemen te groot geworden voor de tent. lamp kon niet meer hoger en heb top proberen buigen maar kwaad was al geschied. Toprot ontwikkeld, bij oogst toch nog een degelijke 40G kunnen overhouden, wel minder kwalitatief. Nieuwe zaadjes zitten alweer in de grond op naar volgende oogst, ga proberen toppen en scroggen om alles wat kleiner te houden ditmaal

                #9

                Comment

                Bezig...
                X