Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goede strain vorr binnenkweek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    goede strain vorr binnenkweek?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    wat is een goede strain voor binnenkweek (potten zijn 30 cm hoog...) dak is 200cm, mijn gavita's beginennen ook pas max 30 cm onder de 200 ..., 120*120 tent ...600 watt ... iets wat kort is van lengte en veel opbrengt op zo kort mogelijke tijd en voor beginners is? :p

    the one million dollar question????

    ik iwil eens iets anders dan bubblegum... wat is de kortst mogelijk groeifase?

    sowieso toppen met 9 planten onder 600 of eerder voor 4 planten gaan en toch toppn?

    of gewoon maar 1 week vegetatief gaan?






    #2
    Kijk eens hier : https://en.seedfinder.eu/database/strains/
    15.000 soortjes om uit te kiezen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      dus...

      Indica's die je kort houdt door te toppen of autoflowers die niet al te hoog worden. 't is geen keiharde wet, maar sativa's moeten over het algemeen langer staan en worden hoger. Hou je nog ongeveer 7.500 soortjes over, maar... scheelt toch weer met zoeken

      Comment


        #4
        Of plantjes met een korte bloeitijd!?
        top 44 heeft 6 weken bloei, speedy chile 6 tot 8 weken en dan nog heel veel met 7 tot 8 weken bloei.

        Comment


          #5
          Inderdaad Meglow, en die site heeft ook aardige zoekopties zo kun je bijvoorbeeld ook zoeken op smaken
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Bij klimaat staat er "koud" "mild""warm" wat kies ik voor binnenkweek? 18-23 graden nu in de tent ...

            dus sowieso toppen ... maar dan duurt het weer langer hehe

            en als je binnenkweekt, je potten zijn al 30 cm hoog, je lamp (gavitapro) hangt 20 cm van planfond maximaal, dan mag je plant als ze 60 cm van de lamp moet blijven max 80 cm worden? tenzij je topt...


            https://www.royalqueenseeds.be/gefem...flowering.html

            als ik er 9 zet onder 1 lamp en ik top ze ... komt het dan goed? denk dat er nu 11 liter potten staan in de bloeitent
            of hoeveel raad je aan?
            mijn doel is zo snel mogelijk zoveel mogelijk opbrengst hehe
            ik heb ook een voorgroei tentje ... en 1 liter potten voor te kiemen tot ik ze in de bloeitent steek.
            al die parameters pfff




            Comment


              #7
              zijn er mensen met ervaring in critical+ van growerschoice.nl ?

              ik lees dat die maar een paar dagen in de groeitent moet staan, voooraleer naar 12/12.
              wanneer top je die dan? in de bloeitent?
              "a lot of side branching with short internodal distance" > dus ik zet er dan best geen 9 onder een 600 watter? maar bvb vier en scrog? in bakken van 30 liter? of toch 9 planten in 11liter potten?
              Last edited by Manfred; 22 November 2019, 14:40.

              Comment


                #8
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Last edited by kroket; 23 November 2019, 21:09.

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Je geeft een comment op je eigen post ?

                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Jup, als toevoeging en bewust. Omdat een edit van m'n oorspronkelijke bericht misschien werd gemist door Manfred

                #9
                thanks!
                kga nog wa video's checken op youtube

                Comment


                  #10
                  als de leverancier zegt dat ik maar 4 dagen moet groeien, heeft het dan zin om de zaadjes eerst in een groeitent te steken met blauw tl-licht (groeilicht) en ze daarna te verpotten? (extra stress) kan ik niet gewoon zaaien onder bloeilicht(grote tent) dan op 24/24 gedurende 4 dagen?? op die drie dagen gaat het toch niet komen? QnQ ??? thanks!

                  https://www.growerschoice.nl/nl/sale...rd-5-pack.html

                  Deze generatie van de bekende critical is sneller en productiever dan de vorigen.
                  Maar het meest interesante aan deze soort is de speciale geur en smaak.
                  Ze ruikt fruitig en naar skunk maar dan enorm sterk.
                  Zo sterk zelfs dat binnen kweken een probleem kan zijn voor degene die dit onderschatten en te weinig filter of afzuigings capaciteit hebben.
                  Let er op dat dit en serieus probleem kan zijn en denk daar goed over na voordat je deze soort kiest.
                  De critical heft veel zware zijtakken en een hele korte internode afstand waardoor ze veel mooie toppen produceert en weinig klein spul.
                  Het is ook aan te raden om deze dame niet te lang voor te laten groeien omdat ze zodra ze op 12 uur gaat een behoorlijke groeispurt heeft.
                  Een paar dagen vanaf ontkiemen is al genoeg.
                  Ook voor buiten is het een goede plant, let alleen ook weer op met de enorme geur die ze verspreid.
                  Ze bloeit erg snel af en geeft ook een mooie kwaliteit en kwantiteit
                  Zelfs binnen in huis zal een weeige lucht hangen en de buren moeten ook voorbereid zijn.
                  en toppen of niet? 9 onder 600 watt ...

                  Comment


                    #11
                    4 dagen groei is onzin.
                    Het enige wat je dan bereikt is dat ze ongelofelijk gaan strekken omdat ze maar 12 uur licht krijgen tijdens de groei.

                    Ik zou niet teveel waarde hechten aan wat verkopers zeggen in de omschrijving van iets dat ze willen verkopen.
                    Een opsomming van alle overbodige overtreffende bijvoeglijke naamwoorden in het bovenstaande stukje :

                    sneller
                    productiever
                    speciale geur en smaak.
                    enorm sterk.
                    Zo sterk
                    zware zijtakken
                    korte internode afstand
                    veel mooie toppen
                    weinig klein spul
                    groeispurt
                    enorme geur
                    bloeit erg snel af
                    mooie kwaliteit
                    kwantiteit


                    Wow...hahaha
                    Het valt me mee dat er niet bij staat "Ik heb 'm zelf ook"...

                    Zou die gewoon op 20/4 (of 18/6) zetten voor een week of 2-3 en dan eens zien hoe ze het doen.
                    Als je ze dan op 12/12 zet is het nog heel erg vroeg.

                    Growerschoice heeft deze gemaakt van de Critical+ van Dinafem.
                    Je kunt dus ook de omschrijving van de Dinafem Critical+ bekijken, daar staan ook wat foto's.
                    De bloei duurt 9-10 weken (11 weken 12/12 ongeveer)
                    Ook daar staat dat ze best flink ruiken, dus dat is een goed teken.
                    Veel geur = veel smaak

                    *** Ik zie trouwens dat Growerschoice de prijzen exclusief btw vermeld.
                    Volgens mij is dat niet toegestaan bij webshops die zich op particulieren richten !
                    Last edited by QnQ; 4 December 2019, 20:13.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • Voor het eerst
                      Voor het eerst commented
                      Editing a comment
                      Nog sterker... ze brengen de btw ook niet in rekening...

                    #12
                    dus toch eerst in de growtent ... en dan verpotten ...?
                    hier zeggen ze van niet te "prunen":
                    It is advisable not to prune to heavily before you start 12/12, because that way you will obtain 30 small branches, instead of 10 big ones, due to the light penetration to the underdevelopped lower buds, that then become quite small mini buds on small branches. However very even canopy, no spikes at all. SO DO NOT PRUNE the fast-blossoming indica type of critical+!
                    ik mag dus nog niet onderaan "opkuisen" vooraleer 12/12 (ook niet twee onderste takken?)? maar daarna toch wel? wat bedoelt hij en is hij juist? je moet juist toch wel prunen?

                    From feminized seed, vegged under 18 hours T5 lighting 6-8 weeks. Flowering under 650 HPS, thinned to main growth branches after 14 days, 74 days total flower time.
                    deze heeft 7 weken voorgegroeid hij zegt dat hij heeft gepruned na 14 dagen, is dat na veertien dagen bloei (pruikjes) of na 14 dagen vanaf zaaien? (maar dat kan dan nog niet) hij bedoelt waarschijnlijk 14 dagen nadat hij op 12/12 is overgeschakeld? deze twee comments spreken elkaar tegen? thinnen = prunen...?

                    . Start pruning your plants once they begin to take a bushy shape, and top them to promote this bushy growth. As a plant grows and bushes out, it’ll start to take a shape and define the canopy. This will give you a sense of where the quality buds will grow so that you can start pruning away the unnecessary portions of the plant.From this point until about 3-4 weeks into the flowering stage, you can actively prune your plants.
                    ik snap die eerste kerel niet ...
                    Last edited by Manfred; 5 December 2019, 09:16.

                    Comment


                      #13
                      Last edited by Manfred; 28 February 2020, 09:54.

                      Comment

                      Bezig...
                      X