Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van AF naar Fem.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Van AF naar Fem.

Korting op 420shop
    Hey allen,

Momenteel staat mijn 4e kweekje in bloei maar vanaf de volgende ronde wil ik geen AFjes meer zetten. Tot nu toe enkel AFjes gezet ....

De reden waarom ik gefeminiseerde plantjes wil zetten is dat ik ze mss sneller in bloei kan zetten om zo de hoogte te beperken. Ook een reden is misschien iets meer opbrengst ...

Behalve het lichtschema (nu stonden ze 24u onder licht), waar moet ik nog op letten? ( Hok is lichtdicht)

Grtzzzz

Als AFjes je lukt, zal het ook lukken met fotoperiodieke planten. AFjes zijn in de regel juist gevoeliger, met uitzondering van het licht dan. En fotoperiodieke planten zullen wat meer voeding lusten.

Niet te veel over nadenken dus en gewoon gaan
    - Kweekverslag: Critical Jack, Gorilla Glue & OG Kush
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Alles over scrog leren.

Comment

Thx mannen! En goeie tip van de scrog zal eens beginnen lezen

Comment

Hallo Tsjara,

De verschillen die ik ben tegengekomen (behalve het lichtschema )

Verpotten.
          Een AFje zet je liefst direct in een eindpot. Bij Fems kan dit ook natuurlijk, maar je kunt ook in 2 of 3 stappen naar de eindpot gaan. Zo heb je minder plaats en minder licht nodig voor zaailingen, waardoor je zou kunnen selecteren op de mooiste en besparen op stroomkosten. Voorgroeikastje/drooghokje!
          Sommigen beweren dat de wortelgroei zo ook beter is, ik betwijfel dat

Toppen/Fimmen.
          AFjes beter niet, bij Fems kan dit perfect
          Vooral omdat je aangeeft niet teveel de hoogte in te willen. Plant word breder.

LST training.
          Dit deed ik wel een beetje bij AFjes, maar niet om ze laag te houden.
          Na het toppen is dit superhandig om de planten gelijk te krijgen en te houden. Ik zelf heb geen scrog nodig op deze manier, zie mijn verslagen.

Voeding.
          Ik had geen of nauwelijks groeivoeding nodig met AFjes, voeding van de (supermarkt) grond heeft 6 weken voeding. Ik starte vaak pas bij de bloei met ( bloei)voeding

Snoeien/dieven.
          Af te raden bij AFs, ik vind een moetje bij Fems. Vooral het weghalen van de kleine topjes en iele scheuten levert veel winst op bij de rest van de toppen. Snoeien van blad doe ik sinds kort, en bevalt super! Meer licht voor de toppen, minder lv problemen en ik meen te zien dat ze gezonder er bij staan.

Opbrengst.
          Leest voor zich! Die is dus hoger, lekkerder kwa geur Ún smaak. Mijn ervaring, maar die eerste ronden zijn niet te vergelijken met de huidige

Stiekem is het toch wel een groot verschil hoor. Je hoeft niet te verpotten, toppen, trainen, groeivoeding, snoeien en te dieven bij AFjes. Vandaar dat bij sommige sites verteld wordt om te beginnen met AFjes.
          Beginners, net als ik dus, laten zich vaak afschrikken door bovenstaande, terwijl het simpele handelingen zijn die je alleen maar de plant beter laten leren kennen!!

Bij een Fem hoef je deze handelingen ook niet te doen uiteraard, maar als je ze wel doet zul je dit ook terugzien in de opbrengst, terwijl het de opbrengst van een AFje vaak meer kwaad dan goed doet.

Autoflowers zijn super voor buiten, Fems zijn super voor binnen

Succes in ieder geval, komt er een verslag?

Grote Groeten
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Tsjara
            Tsjara commented
            Editing a comment
            Takketoelli Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Half december gaan mijn AFjes er aan en de kans is groot dat ik nog eens een verslagje maak!

Grtzzz

Footer Left Ad

Collapse
        Bezig...
        X