Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Superroots Airpot en potgrond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Superroots Airpot en potgrond

    Korting op 420shop
    Over 3 weekjes is mijn huidige kweek klaar. Deze staan nu in standaard 18 liter bloempotten. Voor mijn volgende kweek wil ik slechts 3 plantjes zetten maar dan in Airpots. Ik zet zelf te denken aan 3 potten van 38 liter. Aangezien ik noodgedwongen alles online moet bestellen en de verzendkosten dus maar voor lief neem vraag ik me nog wel enkele zaken af.
    • Moeten er in airpots wel of geen kleikorrels onderin (denk zelf van niet)
    • Welke grond kan ik het beste gebruiken (Plagron Batmix of Plagron Royalmix)
    • Beide van bovenstaande mediums zijn voorzien van 6 weken voeding, heb ik dan genoeg aan alleen bloeivoeding (wil na 4 weken over naar bloei)
    • Kan ik zaden in deze aarde laten ontkiemen of dien ik dit toch bij voorkeur in een propagator te doen (heb ik staan) (batmix in ieder geval niet begreep ik al)
    • Zit er door de voeding van exmember47012 voldoende perliet? M.a.w. moet ik nog aarde mengen (geen zin in)
    • Daar de planten dus de eerste weken voldoende voeding hebben... kan ik dan de eerste weken gebruik maken van Blumats zodat ik alleen zodra er een voedingstekort ontstaat met de hand moet bewateren?
    • Is de exmember47012 batmix en/of royal mix bruikbaar met BAC Organic Bloom? Scheelt weer voeding kopen indien dit het geval is.
    Lopend Verslag

    #2
    Ik merk wel dat Plagron steeds meer een grote
    vinger in de grond krijg hier, is het erg, nee.
    Is het echt noodzakelijk,,?
    ook niet!

    Zonder Plagron is ook nog leven voor
    de plantjes..........
    Last edited by Ipie; 10 December 2019, 14:35.

    Comment


    • exmember47012
      exmember47012 commented
      Editing a comment
      Het is oprecht niet onze bedoeling om hier 'reclame' te maken en de verkoop te stimuleren. Er zijn alleen veel misopvattingen over producten en het gebruik ervan omdat een groot deel van de hobby zich in een 'grijs' gebied afspeelt. Ik ben hier echt alleen om vragen te beantwoorden en een bijdrage te leveren.. Als iemand iets anders wilt gebruiken, zoals BAC Organic Bloom of tuincentrum potgrond vind ik dat niet erg, even goede vrienden.. we maken allemaal deel uit van deze lastige hobby denk ik. Elkaar helpen kan het alleen wat makkelijker maken.

      En uiteraard, zonder Plagron is er ook leven voor de planten. Dat zullen wij ook nooit ontkennen.

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Prima niets mis mee Voor het eerst ..
      Ik zeg ook niet dat daar iets mis mee is....
      Blijft onkruid.......................

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ach uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde toch.. de hoogst mogelijke opbrengst tegen de laagst mogelijke inspanning

    #3
    3 potten van 38 liter, dat is een mooi formaat! Kleikorrels hoef je niet te gebruiken onderin de pot. Onze substraten met perliet draineren al meer dan voldoende (je hoeft dus ook geen extra perliet toe te voegen). Als je een lange tijd wilt groeien in de pot zou ik eerder gaan voor de Royalmix. Batmix kan ook, maar is meer geschikt voor mensen die vrij snel de bloei in gaan.
    Ontkiemen zou ik in geen van beide substraten doen. Een zaadje heeft genoeg voeding, je hoeft niet meteen wat toe te voegen. Zaden ontwikkelen ook beter in voedselarme grond. Dus een simpele zaaigrond of promix is beter voor het ontkiemingsproces.
    De eerste 4 weken hoef je sowieso niet te voeden. Als je met organische voeding verder wilt na die periode, moet je in week 4 beginnen. Organische voeding moet worden omgezet door het bodemleven. Dit kan een week of 2 duren. Zo zal je dus rond week 6, wanneer de voeding in het substraat zelf op is, de plant weer kunnen voorzien van voeding.


    Wanneer je mineraal wilt voeden hoef je pas na week 6 te voeden. Dit is direct opneembaar voor de plant. Of onze substraten met BAC Organic Bloom te combineren zijn durf ik niet met volle 100% zekerheid te zeggen. Ik heb geen idee wat er in hun product zit namelijk. Ik vermoed van wel, je kan het in ieder geval proberen. De enige voeding waarvan ik het 100% zeker weet is natuurlijk onze eigen voeding. Maar weggooien is ook zonde.

    Comment


      #4
      Ik begrijp je verhaal wel, daar gaat het juist om, business..........
      ( Sorry) Ik vind het een beetje op facebook te lijken!

      Als LR2 dit leest als bioloog beginnen zijn wenkbrauwen
      te fronzen!! Die kan het op tientallen andere manieren vertellen!

      Natuurlijk zal het prima zijn wat jullie verkopen!
      Straks komen de beste lampen, tenten, afzuiging enz. enz..

      Wij zitten hier op een forum en is geen reclame campagne.....
      Spijt me, moest ik even kwijt even goede vrienden............

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als JD er problemen mee heeft dat Plagron hier vragen beantwoord dan hadden we dat al kenbaar gemaakt.
        Er zitten hier nog veel meer leden die banden hebben met andere forums, met growshops, voedingsfabrikanten, zadenboeren etc etc.. alleen kiest niet iedereen ervoor om dat duidelijk te maken met z'n alias.

        Als je problemen met een lid hebt dan heb ik liever dat je dat kenbaar maakt aan mij, of, als je mij liever overslaat, rechtstreeks bij jointjedraaien.


        btw. topicstarter heeft 2x de tag plagron in z'n beginpost gebruikt dus dan vraag je om aandacht van iemand.
        Logisch dat hij dan reageert, toch ?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou om eerlijk te zijn was mijn belangrijkste reden om plagron te taggen toch wel hun reactie verkrijgen. Dus eerlijk gezegd zou ik nog blijer worden als merken als Bac, Hy-Pro etc. hier ook zouden zitten.

      • exmember47012
        exmember47012 commented
        Editing a comment
        Dankjewel QnQ ! Ik probeer zo transparant mogelijk te blijven en mocht er kritiek zijn vanuit het forum hoor ik dat natuurlijk graag..

        newhobby Wij betalen niet nee. Wij zien dit echt als een manier om klanten te helpen met hun vragen over onze producten. Het kan op talrijke manieren, maar de doelgroep maakt er niet altijd gebruik van. Veel klanten zijn bijvoorbeeld ook bang om te bellen of te mailen. (in verband met privacy) Deze klanten zitten toch met veel vragen soms, en dan is dit juist een oplossing. Ik ben van mening dat bedrijven ook wat toevoegen aan het forum door aanwezig te zijn, mits dit op een vriendelijke manier gebeurt. Ik zie dan ook niet in waarom wij moeten betalen.

      #5
      Mogen altijd een mooie prijs sponsoren!

      Comment


      • exmember47012
        exmember47012 commented
        Editing a comment
        Wie weet! Hahaha.

      #6
      Ik vind dit echt onzin..
      Het is toch juist mooi dat je via een forum als dit direct contact kan hebben met een leverancier van kweekbenodigdheden??
      exmember47012 is daar een mooi voorbeeld van. Jammer dat andere bedrijven die zich bezig houden met de wiet kwekerij zich niet kenbaar maken.

      Ik vind het juist een mooi systeem.
      Denk echt dat je een beetje een zwartkijker bent als je hier sluikreclame in ziet. Sorry dat ik het zeg.

      Het is toch juist mooi om zo te kunnen communiceren? Voor de mensen die het als sluikreclame zien.. Dan koop je het toch gewoon niet?

      Ik zou inderdaad voor plagron producten kiezen. Niet omdat ik denk dat het beter/slechter is of wat dan ook.

      Maar juist omdat ik weet dat ik vragen kan stellen over de producten, dat is juist mooi. Een stukje service aan huis bijna.

      Zo maken we met zijn allen een netwerk van kennis en materiaal.
      Iets waar amateurs als ik veel aan kunnen hebben.

      Is dat niet het hele idee van een forum als JD? Wat mij betreft mogen er nog 10 plagron's bij komen.
      Waardevol.

      Srry voor mijn rant, beeje off topic ook. Maar moest ff mijn mening kwijt .
      Zolang er maar een dialoog blijft toch?

      (wellicht gooi ik met een post als dit juist olie op een vuur dat eigenlijk al door Q gedoofd was. Feel free om dit weg te halen Q)
      Last edited by Nederhigh; 12 December 2019, 00:16.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • exmember47012
        exmember47012 commented
        Editing a comment
        Zo bekijk ik het ook! Mooi om te zien dat er mensen met dezelfde denkwijze zijn. Uitgeleerd ben je nooit, we kunnen allemaal van elkaar leren. Ik leer hier ook.

      #7
      Wow Ipie .
      Ik mag dan een hekel hebben aan commercieel gedrag.. Maar ik heb plagron nog niets verkeerds zien doen. Tenminste, niet meer dan andere forumleden en mijzelf.
      Plagron windt er daarnaast geen doekjes om en post onder een officieel account, ze kraken de concurrent niet af en ik heb plagron er niet op kunnen betrappen dat er feitelijke onjuistheden worden gepost. Als dat zo is, dan ga ik graag de discussie aan; dat is tot nu toe een keer voorgevallen, maar ook dat was een begrijpelijke misvatting if memory serves me right. Iets met een vollegrondplant die gescheurde wortels had en daardoor een vertekend beeld gaf van een niet-bestaand tekort (het tekort bestond wel, maar door afgescheurde wortels, niet door gebrek aan voedingsstoffen). Iedereen had die fout kunnen maken, het is een ding wat ik enkel met ervaring kon beargumenteren.

      Ik geloof dat de forumleden oud en wijs genoeg zijn om te zien dat plagron voornamelijk plagron producten zal aanraden. Als ik in de business zou zitten, dan zou ik dat ook doen denk ik. Die vrijheid heeft elke shop. Ik vind juist dat het plagron siert om in de openbaarheid te treden, veel shops doen dat niet. Dat betekent dat ze bullshit kunnen spuien zonder dat iemand ze daar mee kan confronteren. Plagron doet het tegenovergestelde; ze staan hier open en bloot, en niet eens door een soort copy+paste reply maar door daadwerkelijk op de materie in te gaan. Da's lef hebben, dat kost hen geld, en dat betekent ook dat wij ze als forum zijnde ter verantwoording kunnen roepen. Een houding als dat, die kan ik alleenmaar steunen.

      Wees niet bang, ik houd een oogje in het zeil hoor. Als er echt foutieve info staat, dan bijt ik me daar genadeloos op vast.

      Maar effe zonder gein, ik heb hier stukjes gezien van talloze shops in het afgelopen decennium. Velen van hen zijn met de noorderzon vertrokken na wat pittige repliek. Plagron lijkt stand te houden. Ja, er is ook kritiek: Ik mis hier en daar wat diepgang, het 'hoe en waarom' zeg maar. Maar aan de andere kant; zodra je daar op in gaat, verwachten mensen dat je de hele materie begrijpt en kunt uitleggen. Een gemiddelde desk-medewerker heeft die kennis vaak gewoon niet.. Laat staan de kunde om zware materie makkelijk over te brengen. Ik zit zelf al tien jaar in de boeken over planten, en nog steeds kost het me moeite om dingen die voor mij heel logisch lijken, fatsoenlijk over te brengen naar mensen die er minder verstand van hebben. Bescheidenheid, openheid, eerlijkheid. Dat is wat ik tot nu toe gezien heb. Dat maakt me geen fan, maar ook geen geboren vijand. Ik vind dat juist meer verkopers zoiets zouden moeten doen.

      exmember47012
      Ik snap dat je misschien ook slechts een medewerker bent van het bedrijf, mocht je ooit vragen hebben die je niet kunt beantwoorden maar wel zou willen beantwoorden, dan kan ik best wel wat documenten aanwijzen die je in de goede richting wijzen.

      Verdomme, ik weet waar dit op lijkt.. Plagron, kunnen we geen dealtje sluiten?!
      Nee geintje, ik zit al bij team Pokon. Tenzij jullie me extra pokon willen sponsoren natuurlijk, dan valt er te praten.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • exmember47012
        exmember47012 commented
        Editing a comment
        Ik ben oprecht blij met deze reactie. Het is niet de bedoeling dat mijn aanwezigheid als commercieel of reclame wordt gezien want dat wil ik ook helemaal niet. Ik ben forumgebruiker, net als de rest. Alleen dan een forumgebruiker die inhoudelijk in kan gaan op productvragen waar zo 1,2,3 geen antwoord op te vinden is.
        Het mooie aan dit forum is juist dat jullie mij kunnen verbeteren of ter verantwoording kunnen roepen. Het houdt mij scherp en zorgt voor een eerlijker, transparanter bedrijf in deze grijze branche. Iets waar iedereen uiteindelijk wat aan heeft.

        Hartstikke bedankt voor je aanbod, ik zal je zeker taggen en je reacties aandachtig lezen. Een mens is immers nooit uitgeleerd, ik al helemaal niet. Ik zit lang in de branche (wie weet ken ik sommige van jullie wel gewoon..) maar ik ben nooit uitgeleerd. Documenten en onderzoeken zijn overigens altijd welkom..

        Pokon is ook geen slecht bedrijf..ik vind de bedrijfsnaam erg leuk bedacht.

      #8

      Comment


        #9
        Nou helaas, Plagron gaat het dus niet worden. De leverancier heeft mijn order gecanceld i.v.m. verzendkosten
        Heb gebruik geprobeerd te maken van de dealerlocator maar alle dealers die hier in de regio aangegeven worden bestaan niet meer of zijn niet voorraadhoudend. Kan ik het bestellen maar dan evengoed 70 euro verzendkosten. Heb 1 winkel gevonden die aangeeft te verzenden voor slechts €20,00 maar die neemt de telefoon niet op.
        Dus dan maar even op zoek naar een alternatief, wellicht dat Canna hier in de regio verkrijgbaar is en anders toch maar weer gewoon Pokon (daar was ik dan ook niet ontevreden over). Had echter gehoopt niet zelf te hoeven mengen met perliet etc.

        Andere vraag... Mijn Purple Haze krijgt nu BAC Organic Bloom (3e week bloei). Vandaag mijn Blumats binnengekregen en ik neem aan dat jullie begrijpen dat ik deze graag zou installeren om tet testen of/hoe het werkt. Ik heb nog wel wat Hy-Pro Hydro A+B staan. Deze zou geschikt moeten zijn voor de blumats. Kan ik zomaar overstappen van voeding of zeggen jullie...neee niet doen. Als dat het geval is, kan ik de blumats er dan inzetten voor de bewatering en dat ik 2-3 keer per week handmatig voeding toevoeg?
        Lopend Verslag

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          exmember47012. De verzendkosten van een zak potgrond kunnen totaal niet uit, dat had ik ook al ervaren.
          (Helaas de GS sample actie wel misgelopen omdat er toen niks in de wijde omgeving was )
          Last edited by kroket; 11 December 2019, 16:22.

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Voor het eerst
          Bij sommige BAC producten wordt wel vermeld dat het gebruikt kan worden met druppelaars. Ik zie het vooral bij hun simulatoren, bijvoorbeeld:
          Deze BAC bloeistimulator, ook wel bloeiversterker, heeft een reinigende werking op de druppelaars. Er zijn dus geen verstoppingen meer in de druppelaars en slangetjes.
          Terug te vinden op hun website.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          @ kroket Dat is nuttige info. Wellicht dat ik dan toch een booster ga gebruiken, leek me aanvankelijk te ingewikkeld.

        #10
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...32#post1327932

        Comment


          #11
          Nee, met mineraal wel (check die link^)

          Gewoon bluemat aan sluiten, en dan voeding via onder geven.. (neem aan dat je de kleintjes heb?)
          sigpic

          Comment


            #12
            Wat het dus geworden is... 4x Blumat Maxi. Daarbij gekozen voor BAC biotabletten (NPK 12-8-8). Water wordt afgezuurd tot PH6.3. 3 tabletten per pot. Dit gaat dan in aarde welke ik dus nog steeds moet kopen (waarschijnlijk dus toch pokon) vermengd met Mycorrhiza (Funky Fungi van BAC). Dit zou volgens de vertegenwoordiger van BAC (die net aanwezig was in de winkel) voldoende moeten zijn voor de gehele kweek. Eventueel kan ik er tegen het eind nog wat stimulatoren aan toevoegen maar dit zou niet noodzakelijk moeten zijn. Overigens geeft de vertegenwoordiger aan dat afzuren van ph in principe niet nodig is i.v.m. de aanwezige cultuur in de grond. Feit is natuurlijk wel dat kraanwater hier op ph7.9-8.0 uit de kraan komt en dat is wel aardig hoog. Pfff vet irritant dat hier nergens een fatsoenlijke growshop zit die plagron of andere voor wiet geoptimaliseerde aarde verkoopt. En de enige growshop die hier wel zit verkoopt alleen cocos van BAC omdat die uitsluitend veganistisch kweken en veganistische gekweekte wiet verkopen
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Wow... dat is pas een zin. Begrijp totaal niet wat je nu zegt maar maak er uit op dat het dus idd niet perse noodzakelijk is om af te zuren. Dat maakt me blij want dan is het echt een kwestie van vat met water op temperatuur brengen en laat maar lopen. 50W aquarium verwarming moet afdoende zijn met een circulatiepompje voor de zuurstof

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Da's dus het stukje diepgang waar ik op doelde
              Exudaten zijn, in zeker zin, 'functionele afvalstoffen'. Het komt er op neer dat de plant afhankelijk van de pH zijn eigen zuurtjes en basen uitscheidt om de wortelomgeving stabiel te houden. Dat werkt niet zo goed in water, wel redelijk in aarde. Bij langdurig kraanwatergebruik, ontstaan hoe dan ook tekorten die vaak in de calcium/magnesium richting lijken te zitten omdat die stoffen niet goed beschikbaar zijn in hogere pH bodems. Van een tekort is dus eigenlijk geen sprake, het gaat dan om een blokkade. Door af en toe wel het water zuurder te maken, voorkom je zulke problemen.

            • exmember47012
              exmember47012 commented
              Editing a comment
              Oeps.. Heel strak uitgelegd LR2, daar kan ik nog wat van leren. Ik zal proberen het diepgaander en begrijpelijker uit te leggen. Daar heb ik inderdaad nog wat moeite mee..

            #13
            Ok dit wordt helaas een wat langere post.

            Ik ben dus eerst wezen zoeken naar wat ik wil en vervolgens heb ik gekeken naar verkrijgbaarheid. Dat werkte niet. Dus nu andersom.
            Waar ik eenvoudig aan kan komen:
            • Pokon Kokos Potgrond Bio 40L. Biologische voeding
              Deze potgrond is bemest met Pokon EKO-Mix 10-4-4, dit is toegestaan voor gebruik in de biologische landbouw conform de EU normen 834/2007 en 889/2008.
              Verzorgingstip
              Door de basis van kokosvezels hoeft je minder vaak water te geven dan bij een ‘normale’ potgrond. Geef daarom pas water als de grond droog aanvoelt. Na 3 maanden is de voeding uitgewerkt en adviseren wij om planten bij te voeden met plantenvoeding.
            • Pokon Kwekers Grond 40L. is samengesteld uit de beste en meest hoogwaardige grondstoffen, zoals turfstrooisel, tuinturf en voeding voor maar liefst 6 maanden. Aan deze grond is bovendien extra kokosvezel toegevoegd. Dit zorgt voor een luchtige structuur en water en voedingsstoffen worden veel beter vastgehouden. Hierdoor kunnen de wortels van je planten lekker groeien en hoef je minder vaak water te geven dan bij een standaard potgrond.
            • Pokon Potgrond Langwerkend 40L. Deze potgrond bevat uitsluitend hoogwaardige, natuurlijke grondstoffen, zoals turfstrooisel, tuinturf, kalk en meststoffen. Hierdoor wordt water goed vastgehouden en nemen uw planten de voeding goed op. Bovendien is deze potgrond voorzien van langwerkende meststofkorrels met voeding voor 6 maanden.
            De eerste heb ik reeds gebruikt en heb geen reden om er niet tevreden over te zijn. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de grond aanvankelijk erg los is maar daar de combinatie van de cocosvezels en wortels van de plant wordt het feitelijk 1 geheel van draden die je niet meer uit elkaar krijgt zonder geweld. Ofwel een blumat installeren terwijl de plant al een maandje of 2 oud is erg lastig.

            Persoonlijk zit ik nu te twijfelen tussen de eerste 2. NPK 10-4-4 is dat niet wat hoog in combinatie met voedingstabletten met NPK 12-8-8? Ik weet dat beiden biologisch zijn en dat de voeding volgens BAC naar behoefte wordt afgegeven maar twijfel toch, zeker als ik het vergelijk met Hy-Pro Hydro A&B wat gezamenlijk 3-0-2 +1-3-4 = 4-3-6 is. Dat zijn nogal verschillen. Nu begreep ik dat Hy-Pro Hydro wat lager zit omdat dit om direct opneembare voedinggstoffen gaat maar wat me niet duidelijk is is of je de npk waarden van de voeding en de grond bij elkaar moet optellen. Zou ik dat voor de pokon doen kom ik op NPK 10-4-4 + 12-8-8 = 22-12-12. Lijkt me veel, aan de andere kant heb ik geen idee wat ideaal is. Wellicht dat exmember47012 hier meer over kan vertellen?
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ipie het zit je wel hoog dat plagron reageert lijkt het. Ik ben juist erg blij met de commentaren van plagron, LR2 en QnQ. Ze (met name de laatste 2) hebben mij in de afgelopen maanden diverse malen geholpen. Plagron heeft mij er toe bewogen om meer tijd in de aarde te stoppen wat naar mijn idee een behoorlijk belangrijke basis is. Ik heb hen nadrukkelijk zelf om advies gevraagd door hun te taggen. Is dat dan sluikreclame? Ik vind van niet. Zou ik reclame maken voor mijn eigen producten als die hier van toepassing waren? Zeker, ik ken geen een verstandige ondernemer die producten van de concurrent aanbeveelt tenzij dat juist leid tot de aankoop van mijn producten. Ik waardeer je bijdragen enorm op dit forum maar het begint nu een beetje op een aanval op plagron te lijken. Dat voegt niets toe aan dit topic en ik denk ook niet dat plagron om die reden zal stoppen met reageren

            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Heb het maar even voor je weggehaald @Voor het eerst...
              Er stond geen enkel woordt in wat verkeert was maar goed,
              om jou een plezier te doen.......................................

              Het enige is dat ieder bedrijf of persoon zijn product het
              beste probeert aan te prijzen, dat gebeurt bij de Jumbo, AH
              enz....Als dat niet gezegd mag worden?
              Dat zou jij of ik toch ook doen maar.....over en uit........
              Last edited by Ipie; 13 December 2019, 13:55.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Was dan ook helemaal niet negatief bedoeld. Ik zit op zat andere fora waar het echt wel een serieus probleem is met aanbieders van allerlei zaken. En ik geloof juist dat het wel verstandig is om er af en toe op te wijzen zoals je in een voorgaand bericht deed. Echter is dan 1 keer per topic wel genoeg toch
          Bezig...
          X