Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te koud of verwaarloosbaar ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: te koud of verwaarloosbaar ?

    Korting op 420shop
    Ik ben na een lange tijd weer eens wat aan het kweken. Deze keer met led.
    Het bekende hitte probleem heb ik dus niet meer. Integendeel, het is erg koeltjes in mijn hok en ik vraag me af in hoeverre dit erg is.

    Snachts is het 16 a 18 graden en overdag met de lampen aan is het 20 a 21 graden.

    #2
    Dat is in zoverre erg dat ze wat langzamer groeien.
    Zolang je geen autoflowers kweekt is dat geen probleem, dan geef je ze gewoon wat langer groei.
    Als het wel om autoflowers gaat kun je het licht/donker op 20/4 of 22/2 zetten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      De verwarming in de betreffende kamer wat hoger zetten.

      In de bloei komt er bij ledkweekjes vaak toprot voor!!
      nu je dat weet, kan je je er op voorbereiden.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Als je een kweekverslag begint, krijg je ondersteuning van de andere ledkwekers.

      #4
      verwarmingsmat erin en probleem is weg
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #5
        Bedankt voor de tips dusver.
        Ik zit alleen nog wel met de vraag welke temperaturen aan te houden voor nacht en voor dag.

        Comment


        • Jamzieman
          Jamzieman commented
          Editing a comment
          Lees meer kweekveslagen en kijk naar de temperaturen,liefst geen drastische temperatuurschommelingen krijg je idd traag ontwikkelde planten.
          Zo duurt alles wat langer.

        #6
        Ik geloof dat ongeveer 27 graden de optimate temperatuur is voor overdag. Afhankelijk van wat je kweekt natuurlijk.
        's nachts zou ik proberen in ieder geval boven de 20 te blijven.
        Warmtematten?
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          of HPS ?


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          QnQ Ja precies. Toch het grootste nadeel van LED. Dat het vaak niet genoeg warmte geeft om de boel op temperatuur te houden..
          Dus Zonder efficientere manier van verwarmen is LED helemaal niet perse zuiniger... Maar mensen die met HPS kweken hebben het dan vaak weer te warm, vooral in de zomer.. Dan is LED dus wel ineens veel zuiniger...
          Zit zelf wel eens de denken wat nou handig zou zijn.. Combinatie van LED en hps? Alleen hps en warmte afzuigen? (ook verspilling). Of met LED (en of hps) iets van een warmewisselaar in je afzuiging plaatsen? Of misschien zelfs een stuk van je CV installatie door je kweekruimte laten lopen?
          Eigenlijk bijna een appart topic waard.

        #7
        Ik zit met precies het zelfde daarom heb ik een tubeheater besteld van 45w op e bay .
        hopelijk krijg ik het daarmee een paar graden omhoog lijkt mij de goedkoopste oplossing
        heb hem aleen nog niet binnen komt maandag pas...

        Comment


          #8
          Oke bedankt voor de tips. Ik heb nu een kacheltje staan, maar heb het idee dat de droge lucht niet erg goed is, want er zijn een paar plantjes die wat hitte stress vertonen.
          Heb de kachel dus wat verder weg gezet, maar het is niet ideaal, want hij slaat bij 20 aan en bij 25 weer af dus dan heb je overdag dus steeds dat het warm wordt en weer koel.
          Last edited by tjooky; 12 March 2020, 12:02.

          Comment


            #9
            Kacheltje niet op de planten laten uitblazen. Het beste verwarm je de ruimte waarin de tent/kast staat.

            4x 480W? Of totaal 480W, dus 4x 120W?
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #10
              Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
              Kacheltje niet op de planten laten uitblazen. Het beste verwarm je de ruimte waarin de tent/kast staat.

              4x 480W? Of totaal 480W, dus 4x 120W?
              totaal 1920 watt aan led

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Ah idunno of dat zo is ?
                Misschien kan Tjooki uitsluitsel geven wat hij bedoelt ?
                4x4 qbs lijkt me inderdaad een vrij grote investering om een rokertje voor jezelf te kweken.

              • tjooky
                tjooky commented
                Editing a comment
                Letterlijk 1920 watt, dus flink wat licht ja. Die fabriek in China is eindelijk weer open dus ik krijg ze dinsdag als het goed is binnen!
                Even kijken hoe warm het er dan wordt, maar voor nu heb ik een 400/800 watt kacheltje in mijn ruimte gezet.
                Overdag zet ik hem op 800 en is het er 24 graden, snachts op 400 is het 20 graden.

              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                China ... letterlijk of feitelijk?
            Bezig...
            X