Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tijdens bloei enorme geur, zelfs met koolstoffilter!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tijdens bloei enorme geur, zelfs met koolstoffilter!

    Korting op 420shop
    Hey iedereen, ik ga weer een kweekje doen dit jaar, ben voor een hele tijd gestopt geweest omdat de vorige kweek echt te veel geur doorliet, zelfs met een koolstoffilter aangesloten op mijn inline fan. De tent die ik gebruik is 80cm x 80cm x 160cm dus in principe zou dit genoeg moeten zijn. Wat is exact het probleem? Kan het zijn dat ik in een betere fan moet investeren, of toch een andere koolstoffilter?

    De specs van de koolstoffilter: Koolstoffilter Prima KLIMA K2600 125x250 - 360 m3 en van de fan ben ik effe vergeten

    Ik kijk er naar uit om een nieuw kweekverslag te beginnen ergens deze week!
    Stay blessed, never stressed

    #2
    • Geen onderdruk.
    • Een ouder koolstoffilter, die dingen moet je zo nu en dan vervangen.
    • Koolstoffilter/afzuiger niet goed aangesloten.
    • Koolstoffilter en afzuiger niet op elkaar afgestemd.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      + Te hoge LV

    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Hoe verhelp ik eventueel die onderdruk? De LV kan er allesinds al iets mee te maken hebben want ik had tijdens de regenachtige weken bijna een constante LV van 70%. De koolstoffilter is maar voor 1 kweek gebruikt geweest, dus toen was ie gloednieuw en alle verbindingen waren goed aangesloten met duct tape.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Koolstoffilters hebben maar een korte levensduur als de luchtvochtigheid (te) hoog is, dan zijn ze snel verzadigd

    #3
    Stond ie altijd aan? Niet per ongeluk mee op de tijdschakelaar?

    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Hij stond constant aan, dag en nacht. Redelijk relaxerend geluidje als je probeert te slapen

    #4
    Heya piraat
    Met een afzuiger-filter hoef je niets te ruiken buiten je kweekruimte dus daar zit iets fout.
    Succes

    * haal die afzuiger even tevoorschijn. De gegevens of het exacte typenummer staat er op
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Die zou prima bij het filter moeten passen, als je de afzuiger tenminste niet te ver dimt.
      Het zal dan aan de LV gelegen hebben, 65-70% LV is voor de meeste filters het maximum dat ze aankunnen.

      Als zoiets gebeurt is, dan is het filter niet kapot, je kan de kool gewoon laten drogen.
      Als die dus een jaar op een droge zolder heeft gelegen dan zou die wel weer oke moeten zijn.

      nb. Je hebt toch wel de lamp aan als jij ligt te slapen ?
      Je zorgt zo namelijk voor een toename van CO2 in de slaapkamer en de planten gebruiken dat graag

    #5
    indien mogelijk de afgevoerde lucht direct naar buiten !!
    als je in de ruimte uitblaast word de vochtige lucht terug in de tent getrokken langs je inlaat

    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Ik woon in een appartement dus ik kan de lucht niet direct buitenvoeren, en ik heb geen inlaatfan omdat dit weer net uit m'n budget liep

    #6
    Dan toch zeker een raam opzetten

    je hebt toch inlaat openingen in je tent !

    deze kan je gebruiken zonder inlaat fan

    de afzuiging trekt dan gewoon verse lucht aan langs deze openingen onderaan de tent

    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      De inlaatopeningen stonden wel open inderdaad. Het probleem is wel dat vooral 's nachts dan de temperatuur moeilijk te reguleren valt want ik kan moeilijk met de verwarming aan slapen terwijl mijn raam openstaat. Ik woon nog bij m'n ouders, en ook al betaal ik mee voor de rekeningen zou ik hier nog wel wat gezeur voor kunnen krijgen.

    #7
    dat is natuurlijk niet te doen raam open en verwarming aan
    maar je kan wel de ruimte ventileren door de toegang deur van de kamer open te laten staan zodat er verse lucht binnen kan en vochtige lucht naar buiten de kamer kan zal toch iets uitmaken , als deze dicht is kan er niks weg

    als dit mogelijk is natuurlijk !

    Comment

    Bezig...
    X