Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH advies gevraagd.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH advies gevraagd.

    Korting op 420shop
    Ik heb 'n PH meter (niet de duurste maar ook niet de goedkoopste). Heeft tot vandaag altijd prima gewerkt maar heeft volgens mij vandaag de pijp aan Maarten gegeven.

    Ik gebruik altijd Lemon Kick (Plagron) voor 't af zuren en Plagron geeft als advies om dat in stapjes te doen (ongeveer 0.5ml per liter) maar m'n meter gaat niet meer onder de 6.8? Heb de meter vorige week nog gekallbreerd dus dat kan 't probleem niet zijn. Ik ga nu wel 'n nieuwe bestellen maar daar heb ik op dit moment niets aan want een aantal dames hebben dorst. Dus mijn vraag aan jullie is wat zouden jullie doen in dit geval? Bij twee plantjes zou ik die 0.5l (of iets minder) Lemon Kick per liter water kunnen toevoegen want die ben ik aan 't spoelen. Maar de andere 2 zitten nog op bloeivoeding en een aantal additieven die, zoals we weten, invloed hebben op de pH.

    Edit: Hij is echt naar de klote. Zet 'm net als test in 'n glas azijn maar hij gaat zelfs daarin niet onder de 6.5 (iets minder dan de eerder genoemde 6.8)

    Alvast bedankt
    Last edited by Donboe; 26 February 2021, 14:08.

    #2

    Misschien heb je wat aan de ontdekking van Meglow

    ​​​​​​​
    Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
    Okay guys, mijn pH meter is back from the grave!!! Hij reageert weer razendsnel

    Ik vond een aanwijzing op een site hoe je een sensor kunt shocken, een methode waarmee je vaak weer nieuw leven in een sensor kunt blazen. Ik heb niet de beschikking over de exacte spullen, maar aangezien ik hem toch weg zou gooien heb ik zelf wat geprutst en het risico genomen dat ik hem zou verneuken.

    1) ik heb de sensor 4 uur in de HCl (zoutzuur) gezet. Dit moest 0,1Mol - 0,5Mol oplossing zijn, maar ik had slechts de beschikking over <10% HCl van de bouwmarkt. Als ik er energie in steek had ik dit uit kunnen rekenen, maar die had ik niet De pH was in ieder geval onmeetbaar voor mijn meter.
    2) Afgespoeld met veel water
    3) daarna heb ik 1:1 KCl en pH4 gemixt en daar de sensor de hele nacht in gezet. (hier was ook een precies recept voor, maar daar had ik de meetapparatuur en belangrijker de korrels KCl zout niet voor)

    Vanmorgen de sensor afgespoeld and what do you know??? Werkt weer als een malle!!!!

    (misschien ook een tip voor jou Q?? https://www.vernier.com/til/730/ )


    Comment


      #3
      Thx voor de reactie HighRyder. Mooie dingen zijn dat. Nu heeft Meglow het in eerste instantie over HCI (zoutzuur) maar daarna over KCI. Maar ik kan niet opmaken wat dat is. Weet jij dat?

      Comment


        #4
        KCL is de bewaarvloeistof voor je meter al bestaan er ook andere vormen bewaarvloeistof.

        Comment


          #5
          Niet moeilijk doen, kijk even naar de waardes
          op google van jou gemeente dat lijkt me voldoende.......

          Comment


            #6
            Die weet ik Ipie . Daar ben ik de afgelopen tijd juist mee bezig geweest. In het verdiepen in PH en ec maar dat helpt me nu niet. Ik moet water/voeding geven. Dit is m'n laatste AF kweekje en 't ging juist zo goed

            Comment


            #7
            Ik snap jou probleem niet. Ik kweek heel
            veel jaren afjes, klein beetje voeding van
            de Action ( paar druppeltjes) per plant 'nooit'
            geen problemen gehad met ph (hier in Arnhem
            rond de 7 ph , je kweekt ook biologisch? Daarom
            kun je nooit de EC waarde controleren als het biologisch groeit.
            Sterker nog,
            Heb het nog nooit gedaan!

            Comment


              #8
              Hee Ipie

              Comment


                #9
                Dus eigenlijk blijft m'n vraag bestaan voor iedereen die wel de PH meet! Wat zou jij doen als je water/voeding moet geven maar je kunt de PH niet meten. Gewoon kraantjeswater met, indien nodig, voeding en additieven?

                Comment


                  #10
                  Een keer kraanwater zonder meten kan ook geen kwaad.

                  Comment


                    #11
                    Voeding toevoegen en ongeveer de helft van wat je normaal gebruikt bij deze ec aan PH-. Normaal nog een ml Lemonkick, doe je nu 0,5.
                    Zit je misschien een keer iets hoger, goed voor de opname van calmag

                    Comment


                      #12
                      OK gents Daar heb ik wat aan. Thx

                      Comment

                      Bezig...
                      X