Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kunnen stekken gelijk onder 12/12?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kunnen stekken gelijk onder 12/12?

    Korting op 420shop
    Goedemiddag,

    Wederom een domme vraag van mijn zijde maar als ik het antwoord wist of kon vinden dan stelde ik hem niet.
    Ik heb vorige week 8 stekjes gesneden van een in voorbloei staande plant. 5 hebben echt al wortels en de andere 3 beginnen net uit te lopen. Nu wil ik ze tot woensdag nog even onder 18/6 laten staan zodat ook de laatste 3 stevige wortels hebben en dan overpotten naar een nieuw in te richten hydro-setup. Uiteraard selecteer ik de 6 dames met de meeste wortels.
    Mijn plan is om ze vanaf dat moment direct onder 12/12 te zetten. Kan dit? Zo ja, moet ik verwachten dat ze direct gaan bloeien of zullen ze eerst nog een tijdje groeien? Ik wil niet gaan scroggen o.i.d.
    Wat zou het voordeel zijn om ze toch een weekje onder 18/6 te zetten? Gezondere plant? Grotere plant (hoeft van mij niet per se)? Wat zouden de voordelen zijn van wel direct op 12/12?
    Lopend Verslag

    #2
    Die groeien nog 3 weken lijkt me. Tenzij die voorbloei iets doet sneller gaan...

    Comment


      #3
      Als je zulke simpele dingen nog niet snapt beter nog even wachten met je kweek
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


      • Mamasyl
        Mamasyl commented
        Editing a comment
        Beetje jammer dit.... ik ben ook pas net nieuw , 2e jaar 1 plantje buiten en wil nu binnen gaan kweken in een kweektent compleet, zal ook de nodige vragen hebben al lees ik mij wel in, alleen van veel inlezen worden de vragen alleen nog maar meer , veel spreken elkaar tegen , dus nogmaals, jammer !

      #4
      Paar dagen 18/6 en dan 12/12, in de broodkwekerij gaan ze na een week ook op 12/12.

      Comment


        #5
        Ik heb het geprobeerd en een groot suc6 was het niet. Je moet investeren in de groei ten behoeve van de bloei.
        Ik zou zeker nog een week gaan groeien als je te snel op 12/12 gaat krijg je schieters en minder blad is minder bloei.

        joremkrank Dat is een klote opmerking en we zeggen altijd Domme vragen bestaan niet.
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

        Comment


          #6
          Nee echt straks nog veel meer vragen over voeding ph enz beter eerst inlezen,als je zo aan je kweek begint word het niks
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Als ik het antwoord niet weet op een vraag dan stel ik hem. Als ik het wel weet dan geef ik dat als antwoord op het moment dat iemand anders de vraag stelt. Als jij dat nou ook deed had je of een inhoudelijke reactie gegeven of gewoon je mond gehouden. Beiden was prima geweest want nu is je opmerking echt nutteloos

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Ik vind dat we een beetje af moeten van het taboe gebeuren dat hier hangt rond vragen stellen en vragentopics aanmaken.
            Ja, sommige vragen zijn simpel, of al 1000x gesteld.
            Dat hou je toch altijd.
            Houdt het forum ook een beetje levend eh. Als je ergens niet op in wilt gaan, dan doe je dat niet.
            ​​​​​​​Wie weet is er een andere beginkweker op het forum die het leuk vindt om vragen over voeding en ph te beantwoorden.

          #7
          Ok. Nou ergens was ik al wel bang dat het zo niet echt wat kon worden. Zijn iele stammetjes en ze moeten toch minimaal 1 topje dragen. Overigens kwam de vraag voort omdat als ik zaad direct onder 12/12 zet ze evengoed een week of 3/4 groeien. Met stekken heb ik inderdaad nul ervaring. Zeker omdat ze in de bloei genomen zijn weet ik dus niet of ze sowieso dan ook nog eerst gaan groeien of dat ze dus gelijk verder bloeien.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Rrepp adviseert 1, maar gaat niet liggen miereneuken.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ok.... 1.0 dus..... gaan we gewoon doen.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Misschien ook effe LR2 vragen om advies?

          #8
          Als er voldoende wortels aan zitten, dan moet dat wel kunnen.
          Vanaf het moment 12/12 duurt het vaak nog 21 dagen voordat de bloei echt inzet en de pruiken tevoorschijn komen. Vanaf daar groeit er bijna niets meer. Da's een belangrijk puntje om rekening mee te houden. Maar het kan.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Ik zie nu dat de stekken genomen zijn van bloeiende planten. Dan gaat die omschakeling naar 18 uur en weer terug naar 12, gecombineerd met de schade, vrijwel zeker gedoe opleveren qua stress en herma's. Belangrijk stukje informatie wat je misschien in het begin had kunnen geven.

          • Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            Is niet slim om van een bloeiende plant stekken af te halen. Net wat LR2 zegt die staan al op 12/12 en moeten weer groeien 18/6 en daarna weer gaan bloeien. Zo werkt het niet. Het kan allemaal wel maar het kost je veel tijd. Een goede stek direct op 12/12 kan wel, maar is niet wijs.

          #9
          Van bloeiende planten stekken halen kan prima. Alleen het reveggen kan best eens zes tot acht weken duren. Die elektriciteit kun je beter besteden aan planten uit zaad, of aan stekken die niet bloeien.

          Erg handig voor als je een topsoort buiten hebt staan en er geen zaad te krijgen is; de stek kun je prima overwinteren onder een 18/6 spaarlampje en het jaar er na weer planten in de tuin.
          Dat kan tot wel 4 jaar achter elkaar herhaald worden.

          Het lastige is om ze zo veel mogelijk stress vrij te houden, en het feit dat de meeste planten die wij kweken uit FEM zaad komen. Dus die hebben al verhoogde kans op herma trekken.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #10
            Stekken direct op 12/12 kan zeker wel, zolang ze maar voldoende wortels hebben. Er zijn complete kweekverslagen te vinden van kwekers die dat jaren geleden al met succes deden en erbij zweerden.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ja, maar deze zijn in de bloei genomen.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Wortels hebben ze wel, maar net wat Rreppel zegt...
          Bezig...
          X