Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schuur, planten Led TL ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Moet toch even inhaken in dit topique als jaren buitenkweker,

    Autoflowers bloeien onder bijna elke omstandigheid. Bij stress factoren gaan ze stilstaan, bij aanhoudende stress stoppen ze met alles.

    Je moet bloeien onder elk lichtregime niet verwarren met een constant, danwel iets afbouwende lichtregime zoals in de natuur.

    Dat wilt zeggen dat als je plant gewend is 16 uur daglicht te pakken buiten en dat al natuurlijk word afgebouwd omdat je verder in het seizoen komt en je zet ze vervolgens onregelmatig de schuur in voor extra licht er geen sprake meer is van een lichtregime.

    Hierdoor zal je plant elke dag een stress schok krijgen en uiteindelijk volkomen stilstaan dat je haar maar oogst na enkele weken zonder verdere vooruitgang.

    Je kunt dit voorkomen door vanaf het moment dat je beseft de lamp te gebruiken, je plant daar onder te laten staan en niet meer terug naar buiten te doen. Zo krijgt ze eenmaal een schok, en om eerlijk te zijn zodra het buiten kut weer word en je moet bijschijnen, zal het overdag ook niet veel soeps meer zijn buiten (sept okt).

    Lang verhaal kort, autoflowers doen het dan wel onder alle lichturen, ze hebben wel een continue zelfde aantal lichturen nodig om door te gaan is de ervaring.

    ​​​​​​Hier 3x automazar huismerk wietzaadjes in een 60ltr kuip 2015. Bij slecht weer mooi onder de overkapping.
    large.gallery_6649_18145_934725.jpg.1414d18545c5d3912a47fb806d6bd43e.jpg

    Succes dit jaar, je bent er nu in elk geval vroeg bij!
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


      #17
      Je bevestigd iets waar ik al bang voor was.

      Ik ga geen lampen kopen.

      Risico is te groot, want het lukt me nooit om het onopvallend te doen en er vliegt hier ook regelmatig een politie helikopter over de huizen.
      Die zien de planten in de tuinen hier zeker wel, maar met kweek lampen erbij word dat al snel een ander verhaal.



      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Dan moet je wel heel heel hele grote planten hebben als een politiehelikopter jou plantjes ziet. Paar plantjes in je koophuis zal niet voor problemen zorgen. Succes

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Ik zit niet in een koophuis.

        Maak me ook geen zorgen, maar als ik alleen maar deze lampen in huis heb, kan ik al gezeik krijgen.
        Met alleen planten in me tuin niet.

        Over een paar weken maar eens beginnen, eerst achter me raam. Ik heb nog 4 autoflower zaadjes van vorig jaar.

        Ik heb ook al gewone geferminiseerde zaden.

        Daar begin ik iets later mee.
    Bezig...
    X