Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grotere opbrenger plant de moeite?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grotere opbrenger plant de moeite?

    Korting op 420shop
    Het is eigenlijk een vraag die ik min of meer al eerder gesteld heb waar het antwoord was dit hangt af aan je ervaring.

    Maar puur voor een soortje te kiezen.

    Als ik een 400w lamp heb, hou ik meer wiet over als ik een soortje kies die 700gr/m2 produceert ten opzichte van 500gr/m2?

    De kweker ben ik zelf dus heeft geen invloed op de verhalen of je nu optie 1 of 2 kiest want ik blijf mezelf die iets geleerd heeft of in beide gevallen iets dom doet.

    Als het niets uitmaakt omdat mijn lamp te zwak is kan ik gewoon voor sterkere wiet gaan en minder in mijn joints leggen waarmee ik zelf ook langer kan roken.

    #2

    Comment


      #3
      Tsja, als je alle factoren weg rekent dan kun je in een optimale kweek uit gaan van 1gr/watt ongeacht watvoor type je neemt. Autoflowers uitgezonderd dan..
      Dus met 400W kun je 400 gram super silver haze opbrengen, die is redelijk sterk dus daar hoef je minder van te roken. Maar die bloeit soms wel 8-10 weken langer dan een andere plant..
      Dus je bent 2 maanden langer elektriciteit aan het investeren, 2 maanden langer wateren, enzovoorts.
      Als je een of andere kush neemt met 10 weken bloeitijd, dan kun je in een jaar wel bijna een hele run extra draaien; dat is 400 gram/jaar meer met gelijke kosten aan investering bij een continu schema (heel jaar door kweken).

      Als je een redelijke beginner bent, dan kun je misschien beter kijken naar een soort die jij interessant vind. Iets wat je lekker vind om te roken en met weinig diepe sativa genetica. Pas na een aantal rondes krijg je het goed en wel onder de knie, dus het is wel fijn als er ruimte is voor fouten en als je snel opnieuw kunt beginnen. Dat brengt ons weer terug naar "Dat hangt af van je ervaring".
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Tijd is inderdaad een rol. Maar de sativas dominante zijn wel het lekkerst. Al opzoek gedaan naar hydro. Sog zou de groei sneller laten gaan. Ondertussen aan het opzoeken hoe je feminised seeds maakt met sts omdat voor een sog de zaadjes duur uitvallen als je er zoveel nodig hebt. Er is veel data😅

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Ehm.. Tsja.. SOG gaat niet per see sneller, het is een andere toepassing van het bladerdek. Tijd van een natuurlijk proces af snoepen is vrijwel onmogelijk. Planten hebben nu eenmaal een biologische klok; geen enkele wiet soort met een interne klok zal binnen 3 weken bloeien. Vanaf stek is dat misschien mogelijk, maar die hebben al langer dan 3 weken nodig om goed aan te slaan vanaf het moment van snijden, en ze komen van volwassen planten.
        Als je STS wilt gaan gebruiken, dan zul je jezelf ook moeten inlezen over hermafroditisme en rekening houden met het gegeven dat het vrij lastig is om FEM planten te gebruiken om FEM zaad te maken. Dus dan zul je met regulier zaad moeten werken, da's nog duurder. En bovendien moet je een deel ruimte op offeren om plaats te hebben; je wilt niet de hele tent bevruchten. In de zomer zou je nog wel een raamkozijn kunnen gebruiken, maar in de winter is dat niet te doen.
        Ik erken je enthousiasme en ik herken mezelf er in, maar ik wil je op 't hart drukken: probeer de basis onder de knie te krijgen als eerste. Water geven en dat soort zaken gaan je eerste kweek voor de grootste barrières zorgen. Ik kweek nu bijna 17 jaar wiet en ik heb 't dit jaar nog steeds voor elkaar gekregen om een plant te verzuipen. Ik heb 156 plantsoorten in potten staan.. Aan de ervaring ligt het niet. Maar een beetje ervaring opdoen kan wel veel helpen. Een goed feel hebben voor de planten kan echt een wereld van verschil maken.
        Ik kan je ook alvast meegeven dat die LV geen kut uit maakt. Iedereen die wat anders beweert mag komen vechten met me. Veel growers staren daar blind op, omdat het iets is wat je kunt sturen (maar heel erg moeilijk om exact te sturen) maar het is 't laatste op het lijstje van belangrijke zaken.
    Bezig...
    X