Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

teveel soortjes voor eigen goed ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    teveel soortjes voor eigen goed ?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal, na enkele maanden niet te kweken terwijl ik van m'n oogst zit te genieten, zit de zin om te kweken er weer dik in.

    Ik zou ditmaal 16 planten zetten in 7 liter potjes, maximum 1 week 18/6 en dan 12/12.

    Ik zou graag mijn voorraad aan zaadjes erdoor jagen, maar ik denk dat al die verschillende soorten me het moeilijk gaan maken of maak ik me onnodig druk?

    Het gaat om volgende soorten (allemaal fems)

    silver haze x2
    cheese x1
    og kush x2
    lavendel x3
    lemon haze x1
    amnesia haze x3
    en 5 mysterie soorten van soma seeds

    Het zou me veel geld uitsparen als ik deze kweek geen zaadjes zou moeten kopen, maar wil me het ook niet onnodig moeilijk maken.
    Het zou de eerste keer zijn dat ik zoveel plantjes zet, normaal doe ik niet meer dan 4 planten in 14l potten met een groei periode rond de 4-5 weken.

    Dus deze manier van kweken is nieuw voor mij, dus is het aan te raden met al die verschillende soorten, of beter 4x4 soorten ?

    (Kweekruimte is een 1 op 1 meter tent die 2 meter hoog is, met een lumatek 200w lamp.)

    Alvast bedankt

    #2
    Sativa en indica combineren betekent wel dat je langer zult moeten doorgaan met bloeien omdat ze nooit op hetzelfde moment klaar zullen zijn.
    Waar ik me eerder druk om zou maken is de hoeveelheid planten en de kleine hoeveelheid licht voor zulke hoeveelheid planten.
    Waarom zou je van sommige soorten 3 stuks zetten?
    Als je nu van elk 1 pakt, dan heb je kwalitatief waarschijnlijk een leukere opbrengst en dan kun je ze veel meer wortelruimte geven.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Ik had het idee opgedaan om zoveel plantjes te zetten onder deze lamp op het forum. atmosphere1 Deed iets gelijkaardigs onder dezelfde lamp, intussen gebruikt hij wel de 300w versie. Hij zette wel alle plantjes in 1 grote bak, waar ik het bij aparte potjes zou houden.

      Hij heeft mooie resultaten gehaald en deed dat in een kortere tijd dan ik gewend ben. Daarom dat ik iets gelijkaardigs wou toepassen maar twijfel of het wel slim was met zoveel soorten.

      Ik zou het niet erg vinden als ze niet op hetzelfde moment klaar zijn, drogen gebeurd in een aparte ruimte dus de kweektent word niet gebruikt om te drogen.

      Desondanks dat het veel potjes zijn passen ze alle 16 perfect onder lamp, de lamp is 80x80, potjes zijn 20x20 dus 4x4 potjes met dan nog 20cm ruimte rond om rond.

      Maar als ik je comment lees zou de wiet kwalitatief beter zijn als ze in grotere potten zou zitten?
      Terwijl ik natuurlijk graag een grote oogst zou hebben is kwaliteit bij mij toch wel belangrijker dan kwantiteit... Maar sneller kunnen oogsten en minder energie gebruiken is ook belangrijk, paar jaar geleden zou ik niet veel gegeven hebben om hoeveel energie het zou kosten, maar dag van vandaag voel ik het sterk in de portemonnee... Bedankt voor je comment

    #3
    Persoonlijk zou ik gewoon een ronde doen met de haze soortjes bloeitijd ongv hetzelfde, grote ook ,en moet ge niet klooien met de één wat meer of minder voeding te geven 😉
    scrognet maken en vlechten 🤣

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Heb intussen beslist en inderdaad de haze soortjes beginnen met ontkiemen de rest zal voor een andere keer zijn.

    #4
    Atmosfeer had een volle bak….

    Met planten in volle bloei ga je met die7 liter potjes niet weg komen.

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Heb intussen beslist om de 4 haze soortjes te planten en de grotere kweek een andere keer te doen. Ik zal het dan ook in 1 grote bak kweken, lijkt me interessant om het zo te doen zeker met de resultaten die hij haalde.

    #5
    Kan allemaal. Het helpt als ze ongeveer even lang nodig hebben.

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Ik vind het eigenlijk niet zo erg als de ene wat later is dan de andere, maar sommige soorten hebben wat extra aandacht nodig of zijn moeilijker. En ik hou het graag simpel :p

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Ach, 10 verschillende soortjes is niet moeilijker als 10 dezelfde. Enkel kleurrijker. En meer smaakjes achteraf.

      Enkel niet verpotten als je dronken bent. Dan weet je niet meer wat waar stond. Kan gebeuren.

    #6
    Meerdere soorten helpt tegen de gewenning en tegen de sleur. Het is een win win situatie maar beter geen Super Skunk en Haze tegelijk zetten.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Altijd leuker om meerdere soorten te planten Bedoel je door de geur of iets anders?

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Elk wietje werkt ook wat anders. Als je er 10 zet zal de één wat mer stoned zijn en de ander meer high.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      TegridyFarms, ja inderdaad!
Bezig...
X