Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Start 1x binnen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Start 1x binnen

    Korting op 420shop
    Hoi,
    Heb dus net men potjes(6) gevuld met 1/2 potgrond gemengd met zaaigrond de rest opgevuld met zaaigrond. Gaatjes gemaakt van +-1.2cm zaadje erin en ondergestopt.
    Dan aarde goed nat gemaakt met sproeier, nu staan ze in men hok. Om 16.30 gaat men lamp aan voor 18u, ben van plan om de 2-3 uur te gaan kijken en indien nodig de aarde te bevochten. Of zou het beter zijn men lamp uit te doen tot ik de plantjes zie? Staan onder een 400watt op 55cm, het zijn Sweet Seeds Female Afghani Delicious S1. Heb je tips ofzo? laat maar horen

    greetz, Vdb

    #2
    Re: Start 1x binnen

    als je ze wilt laten ontkiemen dan is warmte beter dan licht want ze hebben vocht+ water noduig om te ontkiemen maar met 400 watt zal het warm genoeg worden maar houd het aan tussen 21-28 graden dat zou wel hjet beste zijn

    Comment


      #3
      Re: Start 1x binnen

      Zorg ervoor dat je plantje niet direct de volle lading licht krijgt.
      Lampie hoog genoeg houden en dan elke keer een beetje laten zakken.

      Peace

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Start 1x binnen

          Had ergens gelezen best op 1m beginnen maar ik weet het niet meer zeker...
          Best wat omhoog doen en dan elke keer verlagen voor de zekerheid

          Peace

          Comment


            #6
            Re: Start 1x binnen

            wat je ook kan doen is lamp zo hoog mogelijk hangen wat mij part doe je het 1,20 m

            is de temp mischien 22graden en dan moet je ff een manier vinden om het naar bijv 25-28 graden proberen te krijgen

            Comment


              #7
              Re: Start 1x binnen

              Juist Smokey, als je de plantjes net onder de lamp
              hebt gezet hou dan de afstand ongeveer 1 meter
              zodat ze aan het licht en de warmte wennen.

              Als ze goed wortel geschoten hebben zet je
              de lamp steeds wat lager tot maximaal 40cm
              in de bloei.

              Succes.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Start 1x binnen

                  Gewoon lekker vochtig, niet soaking wet, maar wel behoorlijk nat.

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Start 1x binnen

                        Zijn alle 6 boven , lamp verlaagt naar 80cm.
                        Dit is men eerste binnenkweek en doe het nu zo met die lamp
                        Ben wel van plan om een kiem- voorgroeikast(TL) te maken.
                        Men planning is 7/10dagen laten groeien dan toppen en ze nog 7/10dagen laten groeien en dan in bloei zetten.
                        Nu zitten ze in potjes van 9op9cm waarvan de bodem bijna afgesneden is (gangt nog vast aan de vier hoeken) zo kan ik met gemak de bodem eraf snijden en in een 12liter pot planten zonder ze uit het potje te halen (bodem eraf) en kan ik ze de helft in planten zo kan je gemakkelijk water(nooit tegen de stam) geven + winst in beschikbare grond, is dat goed zo?
                        Heb je tips of ...... laat maar horen.

                        greetz, Vdb

                        Comment


                          #13
                          Re: Start 1x binnen

                          Al ze nog maar net boven zijn , dan zou ik de lamp nog een dag of 2 op 1m laten hangen en dan pas beginnen met verlagen
                          Zo deed ik het en het is prima verlopen zonder Stretchen

                          Grtzzzz
                          Take a look at my Ice-Cold-Killers!

                          Comment


                            #14
                            Re: Start 1x binnen

                            Sinds gisteren gangt men lamp op 45cm en plantjes doen het uitstekkend, met lamp op 80cm begonnen ze toch te stretchen.
                            Heb ook nog een vraagje over een reflectorkap, nu gebruik ik z'on universele spiegelkap, maar heb hier ook nog een armatuur van een chrysanten kweker en vroeg mij nu af welke de betere is?

                            Comment


                              #15
                              Re: Start 1x binnen

                              De universele spiegelkap is beter voor het eind resulaat, je belicht hiermee 1m op 1m met een 400 HPS. De lamp die je toont is een wat ouder type en van komt uit de reguliere tuinbouw en belicht die oppervlakte niet. Je kan wel de de lamp demonteren en ze laten draaien met een normale spiegelkap op gemonteerd.

                              Waar ik benieuwd naar ben, is deze lamp een Phillips vsa plotter ?

                              Grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X