Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over toprot

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

vraag over toprot

Korting op 420shop
    Ik heb afgelopen week mijn plant moeten oogsten voortijdig omdat er volgen de heren op het forum toprot in zat (ik had er nog nooit van gehoord)maar ben hierover gaan zoeken op Google en denk te weten dat het komt door slechte ventilatie, ik heb dit opgelost door een ventilator te plaatsen .
    Wat ik zou willen vragen is ik zag in de bovenste top een soort watten achtingen substantie, ik neem aan dat dit de boosdoener is, maar zag het niet bij de rest kan ik de toppen waar ik het niet in zag nog wel gebruiken, ze zijn niet hart.
    Ik heb ze te drogen gehangen.

zie foto.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Zie niks geks eigenlijk

Je opent wel veel topics jantje, maak een kweekverslag aub want dit is onnodig…
    MGC 65W - Purple Lemonade
    MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hij wil graag een eerste bann van 24 uur.

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Haha 🤣🤣

Toprot: hoge luchtvochtigheid en slechte ventilatie

Comment

Als je het maar RUIM er omheen weghaald.

Doe mij en de rest van het forum een lol en open niet voor elke vraag die je hebt een nieuw topic. Dit kon ook prima in je andere. Thnx.

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Verslag openen is het beste lijkt mij🤣

Bedankt heb ventilatie geplaatst, hoe krijg ik de luchtvochtigheid nog meer na beneden en zijn er middelen die je kan gebruiken om deze toprot te voorkomen?
      Sorry voor de vele topic"s weet nog niet precies hoe deze site werkt, ik ben een ouwe kerel die wil leren.

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Ventilatie is geen must afzuiging en een verse lucht inlaat op je kweekruimte bereik je meer mee Jantje

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Afblazen na buiten, anders blijft het circuleren. En als je er dan nog tegen aan loopt een ontvochtiger plaatsen een grote fatsoenlijke..

Luchtvochtigheid is slechts een onderdeel van het probleem.
      Hoge luchtvochtigheid zorgt voor slechte verdamping en dauwslag. Zodra er veel dauwslag optreedt, kunnen schimmelsporen makkelijker kiemen en doorgroeien.
      Sporen ga je niet voorkomen, dauwslag misschien wel. Maar met een hogere luchtvochtigheid buiten is dat moeilijk; je zult bewegende lucht moeten krijgen die koeler is dan je planten zijn. Kijk maar naar een enkelglas raam in de winter; die wordt drijfnat door de condens omdat de temperatuur van het glas lager is dan die in de kamer. Aan de buitenkant ontstaat die condens niet!
      Dat komt omdat die lucht op zijn beurt weer koeler is dan het glas.

Wietplanten ademen zuurstof en water en CO2 (ze verbranden wel degelijk en dat gas gaat de atmosfeer in, CO2 halen ze uit de atmosfeer en niet uit hun eigen systeem). Als dat nergens naar toe kan dan slaat dat water neer op de minst-ademende stukken, die ook het koelste zijn (ze verbranden het minst).

Luchtbeweging, open plantstructuur en een flink verschil in luchtvochtigheid tussen dichtbij de plant en alles daar om heen, zorgt voor een beperking van toprot. Voorkomen kan niet altijd, dat is gewoon een gegeven. Als je duizend kweken doet, dan kom je het zeker een of twee, of soms zelfs tien of honderd keer tegen.
      Hoe je er mee om gaat, is een belangrijker punt: de sporen wil je niet inademen dus alles wat rot is gaat weg. Klaar. Behandelen met peroxide en zulke zaken kun je proberen maar ik raad dat af. Als je wiet te kort gaat komen omdat je rotte wiet moet weggooien, dan gaat er iets mis aan het begin: dan plant je te weinig. Het doet me denken aan alcoholisten die geknoeide wijn uit een tapijt zitten te zuigen..

Ik wil het liefst nog 50 jaar blowen, dat gaat niet als ik volgend jaar met schimmellongen de pijp uit ga.

Ontvochtigers zijn een oplossing als je in een gesloten systeem werkt, niet heel handig in een open schuur.

Binnenkweken vergt een investering die zich in drie rondes terug betaalt. Maar als je die investering niet goed maakt en geen goed systeem optuigt in het begin, dan blijf je geld over de balk smijten en kom je vijf tot tien keer duurder uit. Ik kweek zelf alleen buiten, ik reken op 10-20% verlies door rot, dus ik plant 1 plant extra. Het is vrij simpel. Ik doe geen concessies als het om mijn gezondheid gaat, ik rook al, ik blow, ik beweeg te weinig. Dan moet ik voorzichtig zijn met wat ik nog meer in m'n lijf prop. Schimmelsporen horen daar niet bij.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
      X