Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beweging van een lamp betere opbrengsten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beweging van een lamp betere opbrengsten?

    Korting op 420shop
    Hi medegrowers,

    Ik heb voor een lange tijd terug eens een filmpje gezien over ''grote telers'' op youtube,
    hierin werd verteld door een man die zichzelf een ''grote teler'' noemt dat door middel van draaien van de lamp een ons meer wiet zou komen PER LAMP, PLUS een week verkorting op de oogst.

    dit alles gebeurt door rails die alleen een half uurtje die kant op en een half uurtje terug gaat, zo zegt deze man, en dit alles is getest door wat vrienden van de universiteit Wageningen die er wat geld voor gekregen hebben om dit te testen.
    nu is mijn vraag , is deze man zichzelf verschrikkelijk voor schut aan het zetten en is dit systeem nutteloos? Of heeft het wel degelijk misschien ook voor ons ''kleine telers'' invloed op de oogst,
    kan iemand hier meer over vertellen?

    bron youtube: http://www.youtube.com/watch?v=qRsztTthlBk

    spoelen naar 4:40 voor het rails verhaaltje

    mvg Johnnyhaze

    #2
    Re: Beweging van een lamp betere opbrengsten?

    Lijkt me dat de plant dan beter rondom belicht wordt wat resulteert in hogere opbrengst.

    Licht = gewicht.

    Comment


      #3
      Re: Beweging van een lamp betere opbrengsten?

      Je simuleert de zonstand en belicht meer hoeken van de plant. Dat zou meer fotosynthese teweeg brengen, want wisselende lichtinval zorgt voor een radicaler groeipatroon. Ik zie er wel een kern van waarheid in. Vergelijk het eens met zonnebanken onder een 'hoogtezon': als je op je rug ligt, wordt je rug niet net zo bruin als je buik. Als je op de helft omdraait, heb je beide kanten zomers getint aan het eind van je sessie.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Beweging van een lamp betere opbrengsten?

        oke thnx voor de snelle reactie! dus in principe zijn deze rails handig voor iedere kweker
        iemand al ervaring met dit of een soortgelijk systeem?
        als het echt 100gram per lamp en een week scheelt vraag ik me wel af waarom dit niet vaker gebruikt word.

        Comment


          #5
          Re: Beweging van een lamp betere opbrengsten?

          Op een boot gaan kweken met lampen aan n ketting rocks dus eh??

          Zeezieke wiet

          Comment


            #6
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Beweging van een lamp betere opbrengsten?

              Okee, nou dat is in ieder geval al een goede poging
              het werkt dus wel, ik hou het in mn hoofd en als ik eens weer ruimte heb voor een binnenkweek dan ga ik het proberen!

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Beweging van een lamp betere opbrengsten?

                  ...dit alles is getest door wat vrienden van de universiteit Wageningen die er wat geld voor gekregen hebben om dit te testen...
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Beweging van een lamp betere opbrengsten?

                    laten we dit combineren met het gegeven dat planten reageren op muziek :

                    testopstelling : lamp aan halfrond frame rond planten, pulsmotor icm wat dikke magneten en dan de hele zooi aansluiten op de versterker. Muziekje van limp bizkit en GAAN!
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Beweging van een lamp betere opbrengsten?

                      Zie ik daar een testje aan komen ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Beweging van een lamp betere opbrengsten?

                        vermoedelijk resultaat : prima test, geen toppen
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Beweging van een lamp betere opbrengsten?

                          Toptest?

                          Comment


                            #14
                            http://www.jupiter2lightmover.com/

                            Comment


                              #15
                              Re: Beweging van een lamp betere opbrengsten?

                              Lol .. en je gelooft Harry Hosselaar op z'n woord ?
                              oh nee dat zeer zeker niet, maar vroeg het me af als deze man dit op televisie zegt, dan zou hij zichzelf wel heel erg voor schut zetten als dit systeem compleet nutteloos was

                              Comment

                              Bezig...
                              X