word het iets ofnie help me...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • klavertje
    Retired
    • Nov 2012
    • 10

    #1

    word het iets ofnie help me...

    Korting op 420shop
    Ze groeien redelijk goed maar echt een top is niet zichtbaar begin ze ligt te ruiken gebruik ook voeding....maar ben benieuwd wat jullie kenners ervan vinden dus hier wat fotos....IMAG1367.jpgIMAG1366.jpgIMAG1365.jpg
  • El Nino
    T.H.C. Master
    MemberLucky Member
    • Jan 2012
    • 544

    #2
    Re: word het iets ofnie help me...

    Hoe oud zijn ze? Welke lamp gebruik je ? welke voeding ? Welke soort weed is het? ..... je planten zien er wel groen uit maar ze zijn wat kaal en gestrekt, dus ik denk dat ze te weinig licht krijgen...
    250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

    Comment

    • klavertje
      Retired
      • Nov 2012
      • 10

      #3
      Re: word het iets ofnie help me...

      Zijn al 10 weken oud ofzo.....heb in het begin veel te weinig licht gebruikt, nu heeft elke plant 1 lamp, zijn gewoon spaarlampen....en de voeding is van plagron grow en het zijn big bang autoflowing

      Comment

      • El Nino
        T.H.C. Master
        MemberLucky Member
        • Jan 2012
        • 544

        #4
        Re: word het iets ofnie help me...

        ik stel voor dat je kijkt voor een HPS lamp (minstens 250W), 1 is genoeg voor alledrie en ze zullen stukken beter groeien... 't is een verspilling van energie als jet mij vraagt om met spaarlampen te kweken.
        Je voeding zit goed, zaadkeuze is ook inorde. Big bang is een makkelijk soortje. Enige probleem zijn die spaarlampen, weg ermee
        250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

        Comment

        • klavertje
          Retired
          • Nov 2012
          • 10

          #5
          Re: word het iets ofnie help me...

          Wa kost zo'n lamp welnie en waar kan ik die halen....ik heb 4 planten staan maar werkt da dan zoveel beter een andere lamp..?

          Comment

          • El Nino
            T.H.C. Master
            MemberLucky Member
            • Jan 2012
            • 544

            #6
            Re: word het iets ofnie help me...

            HPS lampen staan al jaren aan de top als het op kweken aankomt Ik stel voor dat je je es wat verdiept in deze site en al haar topics. Al je vragen staan hierin beantwoord, je moet ze gewoon nog zoeken .

            Voor mijn 250W lamp heb ik 100€ betaald (incl. de ballast en spiegelkap). Het is een goeie investering, de lamp gaat normaal gezien 4jaar mee en qua elektriciteitskosten is het ook heel schappelijk. Het is makkelijk uit te rekenen

            Als je nu 4 planten hebt staan stel ik minstens 400w voor. Ikzelf gebruik 250, en er staan 3 planten onder (is eig 1 teveel maar het lukt me ). Vuistregel is hoe meer licht, hoe meer gewicht!
            250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

            Comment

            • Ganjalf_The_Green
              Big Bongmaster
              MemberLucky Member
              • Sep 2012
              • 399

              #7
              Re: word het iets ofnie help me...

              ik heb in het begin spaarlamp gekweekt en dat gaat ook best goed, redelijke opbrengst ook.
              Wat voor lamp dus merk en wattage gebruik je en wat voor reflectoren en afstand van de lamp tot de plant? wat is je lichtschema dus hoeveel uur per dag zijn je lampen aan?
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

              Comment

              • WeedoHolic
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • May 2011
                • 780

                #8
                Re: word het iets ofnie help me...

                10 weken ahahahhahahaha, hilarisch zeg! Maar wel goed voor mijn lachspieren
                Na max 3 weken zijn mijn planten net zo groot en de gemiddelde HPS-kweker hier doet ~10 weken over z'n totale cyclus.

                Ga eens beginnen met lezen kerel! Kan je best begrijpen hoor, niet iedereen houdt van lezen.
                Je hebt op internet dit forum gevonden en zo kun je het internet weer gebruiken voor al je vragen. Want de vragen die je hier stelt zijn te basic/algemeen.

                Succes!
                Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                Comment

                • k1
                  Wicked Grower
                  MemberLucky Member
                  • May 2011
                  • 3660

                  #9
                  Re: word het iets ofnie help me...

                  Oorspronkelijk geplaatst door WeedoHolic
                  10 weken ahahahhahahaha, hilarisch zeg! Maar wel goed voor mijn lachspieren
                  Na max 3 weken zijn mijn planten net zo groot en de gemiddelde HPS-kweker hier doet ~10 weken over z'n totale cyclus.

                  Ga eens beginnen met lezen kerel! Kan je best begrijpen hoor, niet iedereen houdt van lezen.
                  Je hebt op internet dit forum gevonden en zo kun je het internet weer gebruiken voor al je vragen. Want de vragen die je hier stelt zijn te basic/algemeen.

                  Succes!


                  heb net ook iets bijna 10 weekjes voorgegroeid !!

                  als ik dan kijk naar het mijne en het vergelijk met dit !!

                  mja wat kan ik der dan op zeggen !! ahahahahahahahh

                  zelfs een stek van mijn dame is groter :d
                  Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                  Comment

                  • Bubba J
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2010
                    • 2376

                    #10
                    Re: word het iets ofnie help me...

                    aan zo een tempo wordt het niets, beetje informeren over de soorten licht systemen en hoeveelheid van licht ten op zichte van oppervlakte, lucht, temperatuur enzovoort, bekijk jezelf wat kweekverslagen zo zal dat al wat gemakkelijker zijn met wat foto's bij enzo
                    sigpic

                    Comment

                    • EL Guerilliero
                      Advanced Grower
                      • Nov 2012
                      • 1090

                      #11
                      Re: word het iets ofnie help me...

                      mja 10 weken voorgroei onder een 25w of zo? dit is echt wel jammer van de planten en de tijd. nu laat je niet ontmoedigen er zijn resultaten te halen met spaarlampen maar dan zal ze toch meer (juiste kleur) lampen moeten gebruiken dan elke zo één peertje. zelf gebruik ik TL in de allereerste fase en ben van plan 250spaarlamp als groei lamp te gaan gebruiken. dus ik laat je nog wel weten of ik een beter resultaat haal. mijn plantjes zijn bijna een week oud onder TL nu. nog geen vergelijking mogelijk maar dat komt nog wel.

                      Comment

                      • Cookaap
                        Elite Grower
                        • Dec 2011
                        • 2730

                        #12
                        Re: word het iets ofnie help me...

                        als je zo lang doorblijft gaan dat halen die spaarlamp kosten de hps kosten nog in! Als ik jou was zou ik gewoon naar de growshop gaan en een lampenset kopen, 400w of 250w, t is maar wat je wil. Je weet de regel van El Nino: Licht is gewicht. Het lijkt duur maar je kan het zien als een investering omdat je planten aanzienlijk de hoogte in gaan en de breedte.

                        succes!

                        Comment

                        • RufneckDeuce
                          Chronic Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Jul 2012
                          • 196

                          #13
                          Re: word het iets ofnie help me...

                          EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!
                          Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                          groe(n)tjes for all

                          Comment

                          • WeedoHolic
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • May 2011
                            • 780

                            #14
                            Re: word het iets ofnie help me...

                            Oorspronkelijk geplaatst door RufneckDeuce
                            ROFL
                            .....maar daar begint 't wel.....
                            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                            Comment

                            • angel777
                              Cronic Grower
                              • Mar 2010
                              • 3409

                              #15
                              Re: word het iets ofnie help me...

                              bij deze de beste tip die ik kan geven
                              hier staat alle info die je als beginneling nodig hebt
                              HOE MOET IK ONTKIEMEN
                              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                              Comment

                              Bezig...