Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blacklight ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blacklight ?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    ik ben een beginneling en heb nog nooit eerder (binnen) planten gehad
    maar dit jaar wil ik er een paar binnen zetten en kijken of het allemaal een beetje lukt.
    maar mijn vraag is of ik de planten ook kan laten groeien met een blacklight erboven want ik weet dat van blacklight uv straling komt maar ik weet niet of het de juiste uv straling is om ook een wietplant er mee te laten groeien als jullie informatie of tips voor me hebben hoor ik dat graag!

    #2
    Re: Blacklight ?

    Groeien doen ze niet op blacklight, maar als extra beetje licht om het spectrum te completeren kan wel. Dus dat je binnen beter naabootst wat de planten buiten zouden krijgen aan zonlicht. Het kan ook helpen om schimmels tegen te gaan. Zag dat HJM dat deed in zijn bloeihok.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Blacklight ?

      UVstralen vinden ze lekker, met name UV-B als ik het me goed herinner. Maar aan een blacklight heb je niet genoeg. Je zult toch minstens 100W aan spaarlampen of LED moeten hebben om een plant fatsoenlijk groot te brengen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Blacklight ?

        Okee bedankt

        Comment


          #5
          Re: Blacklight ?

          Ok ik Necro dit topic. mocht dit niet pech gehad.. zo oud is het nou ook weer niet en de info die hier in staat kan als nog nuttig zijn voor anderen.. scheelt weer topics in de zoekfunctie.

          LR2 had het over UV-B...
          Ooit eens via mijn oude werk 3 TL armaturen met blacklights besteld.[COLOR=#333333][FONT=Arial]
          Deze nog steeds decoratief deel uit maken in mijn woonkamer.
          De lamp die er in zit is de Philips TL-D 36W BLB *klik voor meer info*
          Nu is BLB geen UV-B... of kan ik deze als practisch hetzelfde rekenen??
          en wanneer zou deze lamp het meest effectief zijn?
          Last edited by DenSchimmige; 23 March 2014, 07:45.
          If life keeps putting you down, You better stay high

          Comment


            #6
            Re: Blacklight ?

            Aan het eind van de oogst, als je denkt dat je toprot hebt, kun je het met die lamp zien.

            Verder doet het voor de fotosynthese niets, daar gebruiken planten blauw en rood spectrum voor.
            Zou je in die TL armaturen een full spectrum lampje doen ipv uv-b, heeft de plant daar al meer aan.

            Zoekwoordjes voor google :

            Lichtkleur Effect op de plant
            UV C Bereikt het aardoppervlak niet
            UV B Heeft invloed op fotomorfogenese
            UV A Fotomorfogenese
            PAR blauw Fotomorfogenese en fotosynthese
            PAR groen Wordt weerkaatst
            PAR rood Fotomorfogenese, fotosynthese, chlorofylsynthese en fotoperiode
            NIR ver rood Fotomorfogenese en fotoperiode
            NIR nabij IR Wordt voornamelijk omgezet in warmte
            FIR ver IR Geen directe zoninstraling, maar warmtestraling
            (gevonden op kweekotheek. Er zijn heel veel sites/onderzoeken over dit onderwerp)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Blacklight ?

              Als ik de bijgevoegde link volg staat er een grafiekje wat toch aardig in het blauwe gedeelte zit.
              Black light is ook wel uiterst handig met het grondig schoonmaken van de tent

              If life keeps putting you down, You better stay high

              Comment


                #8
                Re: Blacklight ?

                Da's paars. Blauw zit meer rechts in die grafiek.

                Het kleurspectrum zijn heel veel mooie plaatjes en onderzoeken van.

                frequentie_spectrum.jpg

                Ahja, ik heb weleens gezien dat ze met zo'n blacklight de lakens inspecteerden.
                Nou weet ik niet wat jij allemaal in je tent doet natuurlijk ..
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...
                X