Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Bedankt voor de tips jongens. Ik heb besloten om toch voor spaarlamp te gaan. Gezien ik slechts een paar AF's zal neerzetten ga ik voor een 250W spaarlamp. Alleen nog een vraag over deze reflector M_reflector-high-quality-single-cfl-lamp_831-1-1.jpg
Zit daar een snoer met stekker aan die je zo in je stopcontact/tijdschakelaar kan steken of moet je daar zelf nog wat aan knutselen?
Met AF's komt 't allemaal niet zo nauw. Ik zou geen bakken met geld uit gaan geven. Ik gebruik één bloeilamp voor alles, en uit de oogst kan ik opmaken dat dat prima werkt. Ik denk dat dat vice versa ook zo is; bruikbaar licht zal niet onbenut blijven.
Men gebruikt verschillende lampen om de natuur na te bootsen, maar aangezien AF's de natuur niet nodig hebben om in bloei te schieten, kun je redeneren dat ze óók in beide spectra prima functioneren. Het is zelfs zo dat AFs die eerder bloeien, vaak betere oogst geven, en dat is midden zomer; met meer 'blauw' (groei) in het zonlicht-spectrum dan 'rood'. Ik zie dus niet in waarom je per see een bloei/groei-lamp nodig hebt. Hier lukt het met beide.
Hier een voorbeeldje van een bijna volbloed sativa (regulier, geen AF dus) die onder een 125W bloeilamp gegroeid heeft. DSCF5013.jpg
Comment