Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te weinig afzuiging denk ik

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Te weinig afzuiging denk ik

    Korting op 420shop

    #2
    En heb je een koolstoffilter?

    Comment


      #3
      Ja zit er op

      Comment


        #4
        Afzuiging zou normaal groot genoeg moeten zijn hoor.De geur zal vooral door je passieve inlaat en door de gaatjes in je tent gaan.Plaats eens 1 of 2 pc fans van 120mm voor de inlaat(is altijd beter)Heb hetzelfde probleem gehad en heb toen een soort "outher shell" met houten platen gemaakt (dat over de tent kan) deze overal goed afgespoten met silicone en een deur met tochtstrips.Naar waar gaat de afgezogen lucht?Buiten?Als deze niet naar buiten gaat kan je best een koolstoffilter gaan halen of zelf maken. http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ter-t1564.html
        Peace Out

        Comment


          #5
          Ik heb in de afvoer van de afzuiging van die stofzuigerluchtzakjes liggen , krijg je een ander luchtje van in de kamer.

          Grtz.

          Comment


            #6
            ik vindt je afzuiger best klein.

            zover ik weet,is de berekening voor een afzuiger : net zoveel kuubs als watt.
            misschien zelfs nog wat meer,20% ofzo,ook handig voor de zomermaanden.

            ikzelf met een hokkie van 1 bij 1 bij 1.80mtr,
            400watt lamp
            440m3 afzuiger
            500m3 filter,
            ook passieve inlaat.

            hoeveel m3 is je filter?
            draait afzuiger op maximaal?

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door mister w View Post
              ik vindt je afzuiger best klein.

              zover ik weet,is de berekening voor een afzuiger : net zoveel kuubs als watt.
              misschien zelfs nog wat meer,20% ofzo,ook handig voor de zomermaanden.

              ikzelf met een hokkie van 1 bij 1 bij 1.80mtr,
              400watt lamp
              440m3 afzuiger
              500m3 filter,
              ook passieve inlaat.

              hoeveel m3 is je filter?
              draait afzuiger op maximaal?
              Bullshit as far as i'm concerned...
              Ik heb 400watt en je haalt gemakkelijk met een fan van 225kub je temperatuur en goede lucht enzo. Met m'n fancontroller zit ik zelfs maar aan 80-90% van de maximale kracht dus als het wat identiek is dan zou die afzuiging wel moeten lukken hoor. Mijn tent is er 1x1x2 en geen problemen gehad, geur echter wel een beetje.
              En ik dacht dat 3/4 a 2/3 van je wattage genoeg was om af te zuigen. Neem daarbij een koolstoffilter (die gewoon liefst zo dicht mogelijk bij die van je Fan zodat die niet teveel verslijt, je fan dus.).
              Maar het probleem is de geur mag ik nu aannemen? Want dat heb ik ook wel wat, niet alles wordt immers gezuiverd. Mijn lucht heeft ook een 'groene' geur. Als je dan nog eens sterk geurende planten hebt lijkt het me normaal dat je niet zomaar geurloze lucht gaat hebben die uit je filter komt...

              Comment


                #8
                Ik werk als inregeltechnicus en ben dus de gehele dag bezig met lucht en luchtcondities. Je hebt meer verse lucht nodig bij meer planten, hangt natuurlijk ook af van de grote van de planten. Ik denk dat als je 150m3/h afzuigt dat dit meer als voldoende is als versluchtvoorziening. Tevens kan de geur niet de tent uit wanneer je afzuig draait, omdat je tent in onderdruk staat.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    je afzuiger moet teminste 20% minder zijn dan je filter.
                    je afzuiger groter dan je filter gaat ruiken.
                    hoeveel m3 is je filter?
                    hoe oud is die filter?

                    uiteindelijk verliest elke filter zijn neutraliserende werking,maar de tijd die daar aan hangt,hangt van meerdere dingen af.

                    Comment


                      #11
                      Even een vraag, hoe oud is je filter ? Deze gaat nml.niet eeuwig mee.
                      Is je luchtvochtigheid al eens boven de 80 % geweest ? Ook hiervan gaat je filter kapot.

                      Het stankprobleem ;

                      Je pakt een emmer, en boort hier onder de rand gaten in rondom. In het deksel maak je een groter gat, waarop je, aan de bovenkant van het deksel, een computerfan monteert. Deze sluit je aan op een Nokia lader, of i.d. van 12 volt. Je vult je emmer met 1/3 Firbreze, en 2/3 water. Deksel op de emmer, stekker in het stopcontact. Voila ! En luchtverfrisser !
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #12
                        Het is zijn eerste ronde en maximale LV is 75% geweest
                        Zoals aangegeven in de advertentie:

                        1x Buisventilator van 125 liter
                        1x Koolstof filter 50 cm / 127 mm
                        Verder weinig verstand nog van wat dit inhoudt, maar volgens de winkel moest dit setje voldoende zijn

                        Comment


                          #13
                          125liter buisventilator? Wordt dat niet in kubiek uitgedrukt normaal? Indien het toch kubiek zou zijn dan is het te weinig voor een 400watt... Ook die koolstoffilter moet je eens even het debiet gaan bekijken. Kan zo op cm's niet direct een oordeel geven. Al lijkt het dat hij wel in de buurt van die van mij komt. Maar dan klopt dat niet met je afzuig die te laag is denk ik...

                          Comment


                            #14
                            Ik denk dat je de oplossing hebt! Prachtig die ambitie! Alles is te verklaren.

                            Kubieke meters per uur - m3/h, ik ben ook van mening dat een beetje overdimensie van zowel ventilator als koolstoffilter alleen maar ten gunste is aan het geluidsoverlast, omdat de snelheden en drukken aanzienlijk lager zijn.
                            Last edited by Smokin; 14 January 2009, 22:05.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Smokin View Post
                              Ik denk dat je de oplossing hebt! Prachtig die ambitie! Alles is te verklaren.
                              Jij bent me een rare precies ... Versta niets van wat je zegt eigenlijk. Nederlands hier graag
                              En je deed net je post weg voor ik kon zeggen dat je de 'edit' functie moest gebruiken .
                              Anyways, die afzuig is te laag, laat dat de conclusie zijn.

                              Comment

                              Bezig...
                              X