Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

    Korting op 420shop
    Gaat dat lukken? duurt waarschijnlijk langer dan 24u in propagator?

    en een scrog doen zonder te toppen, is dat niet beter?
    dan rem je de groei niet

    Is het verstandig om de top te stekken of beter een groener nieuwer zijtakje?

    Een broodzakje over pas geplante stekjes heen, ook al ze zien er beetje zwak uit met bladproblemen etc
    tis toch zoizo beter om wel te doen om iig lv hoog te houden?




    vroeg me gewoon af.. laters

    #2
    Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

    Als je een wond maakt in een stekje dat aan het wortelen is dan vergroot je de stress, want het plantje heeft al veel stress doordat ze nieuwe wortels aan moet maken. Door extra stress vergroot je de kans dat ze herma word.

    Comment


      #3
      Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

      mss moet ik de vragen anders formuleren lol ik heb al heel wat gelezen maar veel verschillende meningen
      mss dat er iemand vanuit eigen ervaring me vragen kan beantwoorden ,speculeren kan nl zelf heel goed

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
      Als je een wond maakt in een stekje dat aan het wortelen is dan vergroot je de stress, want het plantje heeft al veel stress doordat ze nieuwe wortels aan moet maken. Door extra stress vergroot je de kans dat ze herma word.
      cookaap dat snap ik ook wel maar dat is niet echt van toepassing op geen van me vragen, of ben ik nu stoned?

      Comment


        #4
        Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

        zware overkill, stekken laten bewortelen onder HPS600. TL-etje is zat.

        Ik trek meestal geen top van een plant om die te stekken, tenzij er gewoon een stuk vanaf moet om wat voor reden dan ook, of omdat de plant een moeder is. Zijtakjes werken net zo goed, zijn over het algemeen dunner qua stengel wat -in het ideale geval- snellere beworteling geeft.
        Broodzakje om een plant zou ik niet doen, probeer contact met de plant en een oppervlak te vermijden. Dat is moeiijk met zo'n zakje. Een stek- of zaaibakje kost nog geen 10 euro, werkt prima.Bedenk dat er een spanningsveld is tussen enerzijds hoge LV en anderzijds schimmelgroei. Belucht dus je stekjes regelmatig anders rotten ze weg onder je vingers.

        Scrogs doe ik niet aan (want buitenkweker), zijn veel anderen die je daar antwoord op kunnen geven hier.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

          Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
          zware overkill, stekken laten bewortelen onder HPS600. TL-etje is zat.

          Ik trek meestal geen top van een plant om die te stekken, tenzij er gewoon een stuk vanaf moet om wat voor reden dan ook, of omdat de plant een moeder is. Zijtakjes werken net zo goed, zijn over het algemeen dunner qua stengel wat -in het ideale geval- snellere beworteling geeft.
          Broodzakje om een plant zou ik niet doen, probeer contact met de plant en een oppervlak te vermijden. Dat is moeiijk met zo'n zakje. Een stek- of zaaibakje kost nog geen 10 euro, werkt prima.Bedenk dat er een spanningsveld is tussen enerzijds hoge LV en anderzijds schimmelgroei. Belucht dus je stekjes regelmatig anders rotten ze weg onder je vingers.

          Scrogs doe ik niet aan (want buitenkweker), zijn veel anderen die je daar antwoord op kunnen geven hier.
          ja overkill dat snap ik, maar kan ik daaronder verstaan dat het slecht is voor het stekje? want het scheelt me nl ruimte om ze gewoon in de groeitent te laten wortelen
          met reeds gewortelde planten, en dan vraag ik me nog af wat voor invloed het 18/6 licht heeft op de beworteling van het stekje
          , aan het licht hebben ze niet veel als ze nog geen wortels hebben maar als het mogelijk is en net zolang duurt ongeveer als normaal
          dan komt het voor mij goed uit. Is dit kansloos of normaal om in de tent te stekken onder de hps? Ik kan het gewoon proberen, maar mss kan iemand me een dooie stek besparen.

          Comment


            #6
            Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

            ik snap het niet meer.

            waarom post je niet gewoon een verslag met wat je van plan bent en de uitvoering van je plan..

            je stelt een vraag, krijgt een goed genoeg antwoord, besluit het naast je neer te leggen 'want je was iets anders van plan', je stelt nog eens dezelfde vraag.
            (wat ik in eerste instantie al niet als vraag lees, het is een vragenreeks die geheel kan worden beantwoord door een minimum aan lezen op dit eigenste forum, maar dat vereist natuurlijk enige vorm van doorzettingsvermogen en inspanning)

            of je maakt een verslag of je stelt een gerichte vraag met als doelstelling jezelf, je opstelling en je plantjes te verbeteren.
            je kan geen vragenreeks stellen, en dan komen zeggen 'ja maar zus en zo en daar moet ik het mee doen', ga het dan gelijk doen en hou op met triestig doen over mogelijk slachtoffers tussen je stekken ..

            snap je ..

            o.k


            omdat ik toch de slechtste niet wil zijn hier mijn werkwijze, echter ook ik ben een amateur:

            Comment


              #7
              Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

              ik zie dat ik het idd verkeerd heb begrepen

              Comment


                #8
                Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

                Dus de vraag was of je stekjes kunt laten wortelen onder 600w hps ?
                Antwoord is: Ja.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door EL Guerilliero View Post
                  ik snap het niet meer.

                  waarom post je niet gewoon een verslag met wat je van plan bent en de uitvoering van je plan..

                  je stelt een vraag, krijgt een goed genoeg antwoord, besluit het naast je neer te leggen 'want je was iets anders van plan', je stelt nog eens dezelfde vraag.
                  (wat ik in eerste instantie al niet als vraag lees, het is een vragenreeks die geheel kan worden beantwoord door een minimum aan lezen op dit eigenste forum, maar dat vereist natuurlijk enige vorm van doorzettingsvermogen en inspanning)

                  of je maakt een verslag of je stelt een gerichte vraag met als doelstelling jezelf, je opstelling en je plantjes te verbeteren.
                  je kan geen vragenreeks stellen, en dan komen zeggen 'ja maar zus en zo en daar moet ik het mee doen', ga het dan gelijk doen en hou op met triestig doen over mogelijk slachtoffers tussen je stekken ..

                  snap je ..

                  o.k


                  omdat ik toch de slechtste niet wil zijn hier mijn werkwijze, echter ook ik ben een amateur:
                  Kerel, niet verkeerd opvatten ik ben nl ook de slechtste niet
                  Zelf proberen kan ik ook wel en naar de growshop gaan en alle topsnufjes te kopen heb ik nu geen geld voor
                  Ik probeer gewoon te roeien met de riemen die ik heb en er het beste van te maken.

                  Ik ben niet hier gekomen zonder zelf nix te onderzoeken, dus als je al zelf aangeeft dat je een amateur bent
                  mss kan je het antwoord dan beter overlaten aan een pro om het maar zo te zeggen.

                  Ik ken genoeg mensen die ook kweken, maar iedereen doet het anders

                  snap je

                  ok lol

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Dus de vraag was of je stekjes kunt laten wortelen onder 600w hps ?
                  Antwoord is: Ja.
                  QnQ Ik heb volgens mij al een paar kweekverslagen van je gevolgd, dus ik weet dat je meer te vertellen hebt dan JA
                  Als je me 1e post lees zie je dat ik meerdere vragen stel, hopelijk kan iemand me op een volwassen manier antwoord geven
                  ipv wat jullie aan het doen zijn...en anders kom ik er zoizo wel achter

                  bedankt voor je input moreweed
                  Last edited by Toproller; 19 January 2014, 16:54.

                  Comment


                    #10
                    Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

                    online neem ik niks persoonlijk ik heb ook mijn bijdrage proberen leveren hoewel je die er moedwillig tussen uitknipte in het deel waarin je me 'quote' .. snodaard, jij .. ! lol

                    Comment


                      #11
                      Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door EL Guerilliero View Post
                      online neem ik niks persoonlijk ik heb ook mijn bijdrage proberen leveren hoewel je die er moedwillig tussen uitknipte in het deel waarin je me 'quote' .. snodaard, jij .. ! lol
                      Dat eruit knippen ging niet bewust, wat daar stond kan iedere dropeter vinden via google , niettemin bedankt voor je bijdrage
                      Volgens mij kreeg je de verkeerde indruk met je betuttellende opmerkingen, maar daar kan ik je niet kwalijk voor nemen

                      Smoke een lekkere dikke dan wordt alles duidelijk

                      Comment


                        #12
                        Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

                        Staat hier de boel op repeat!
                        Zal ook eens een oordeel vellen.
                        Hou het voorlopig bij kweken al is het alleen al voor het milieu stekken onder een 600

                        Comment


                          #13
                          Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

                          Gaat dat lukken?
                          Ja. Of nee. Hangt volledig van jou af.

                          duurt waarschijnlijk langer dan 24u in propagator?
                          Een dag heeft 24 uur. Die kan niet langer duren. Of bedoel je de beworteling? Ja, dat duurt langer. Denk ik. Hangt een beetje van 10 factoren af. Probeer het gewoon eens! Houdt rekening met: stekmiddel, aarde, LV, temp., belichting, belichtingskleur, watergift, PH, voeding, sterkte van de plant, dikte van de bast, hormoonhuishouding, genetica, lichturen, en nog wat dingen die me zo niet te binnen schieten.

                          en een scrog doen zonder te toppen, is dat niet beter?
                          Beter? Wat is beter? Meer opbrengst? Grotere plant? Of vind je kleine planten beter? Wat voor antwoord wil je? Relativiteit schept verwarring, beste toproller.
                          De groei wordt niet geremd door te toppen, maar deze verplaatst zich naar de zijtakken.

                          Is het verstandig om de top te stekken of beter een groener nieuwer zijtakje?
                          Ja, maar ook ja. Ditsoort vragen zijn altijd lastig, verstand zit tussen je oren. En verstandige keuzes zijn situatieafhankelijk, zie je antwoord op de tweede vraag.

                          Een broodzakje over pas geplante stekjes heen, ook al ze zien er beetje zwak uit met bladproblemen etc
                          tis toch zoizo beter om wel te doen om iig lv hoog te houden?
                          Hangt van een aantal dingen af: hebben ze wortel? Hoe hoog is de algemene lv? Hoe warm is het? Onder watvoor licht?
                          Hoge LV is leuk, maar niet persee nodig. De stekken hier knappen na twee weken vanzelf op. Alles wat het niet overleeft, verdient het niet.
                          Zakjes zijn een no-go trouwens. Tenzij je ze een profiel geeft om tegenaan te plakken.

                          Een propagatorbak kost welgeteld 4.5 euro. Da's 'n half pakje seggeretten, of je lampen een anderhalve dag uit laten. (600W x 18 uur = 10800W per dag. 10800/1000 = 10KW/dag met een prijs van circa 27 cent per KW/H maakt €2,90 per dag)

                          Maar ook ik ben geen echte pro. Een echte pro vraagt namelijk geld voor advies. Roei toch met de riemen die je hebt, en neem ons amateuristisch advies gewoon aan.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

                            stekken onder een HPS600 gaan prima, mits je let op LV en lampafstand (duh!). Wat ikzelf echter minder vind is dat ze sneller een neiging tot strekken hebben -dat dedezen ze althans bij mij-, ik ben in m'n binnenkweekperiode altijd een grote fan geweest van compacte planten. Niet dat ik daar een goed verhaal bij heb, dat vind ik gewoon mooi.
                            Dat strekken wijt ik aan licktkleur en -intensiteit, maar daar zullen vast wel andere meningen over zijn. De lichtperiode (die 18/6) lijkt me een aanrader > minder licht - <15 - geeft kans op stressbloei. Meer lichturen is overkill^2 met dat kanon van je. Trouwens niet denken dat ze niks aan het licht hebben, waar zou de energie vandaan komen om er een nieuw wortelstelsel uit te persen denk je ?

                            dus : stekjes in een propagator gewoon tussen je planten zetten, lichturen zo houden, regelmatig luchten. keep it simple.
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Re: paar vraagjes..stekjes wortelen op 18/6 onder hps 600w..toppen?

                              Ik zie hier meer pro's dan bij PSV, ik heb niets toe te voegen hoor.
                              Relax heh, 't is hier wel een forum voor en door st0ners natuurlijk.
                              Als je een topic begint kun je eigenlijk vanalles verwachten, da's ook meteen het leuke.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X