Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goed bezig ?¿

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

goed bezig ?¿

Korting op 420shop
    hoik heb al 1 keer 2ak gekweekt buiten nu wil ik indoor proberen
    dit heb ik besteld
    3 tl neon turbo 75wat groei
    5 rqs royal queen
    30 euro totaal +kweekdoos en tijdschaklr.
    wat denken jullie qua tijd en obrengst enzo

Re: goed bezig ?¿

Kweekdoos?
    - 1m² Tuin

Comment

ga ik zelfmaken daarover later meer maar de rest ,goed?

Comment

Opbrengst hangt af van je kweekmethode. Scroggen levert het meest op.

Filter en afzuiger heb je nog nodig.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

wat zou ik ongeveer van echte obrengst krijgen met deze setup
          ruime schatting mag
          Last edited by grinderke; 28 July 2014, 22:24.

Comment

Bij tl-verlichting ongeveer een halve gram per watt.(vuistregel) Je hebt kennelijk groeilampen gekocht: die hebben een kleurtemperatuur van ongeveer 6500 Kelvin. Voor de bloei heb je evenwel lampen met een kleurtemperatuur van ongeveer 2700 Kelvin nodig.

In wat voor armatuur ga je die tl's steken? Volgens mij passen die alleen in een T-neon armatuur: zo'n armatuur kost ongeveer 60 euro en daar passen twee lampen in.
            Dus je houdt een lamp over, tenzij je een tweede armatuur erbij koopt. Maar dan kun je net zo goed nog een lamp erbij kopen.

T-neon armaturen kun je overigens onderling koppelen met een speciaal koppel snoertje: dan zijn beide armaturen parallel geschakeld.

Dus ik begrijp overigens niet goed, dat je met 30 euro uitkomt, tenzij je alleen 3 lampen a 7,50 hebt gekocht en een timertje in de bouwmarkt voor 7.50 en geen armaturen.

Je gaat kennelijk een doos maken. Dan denk ik al snel aan karton en dat is niet echt (brand)veilig.

Verder heb je een tijdschakelaar gekocht: ga je daar 3 tl-lampen mee tegelijk schakelen? Dan zou ik kiezen voor een heavy-duty timer (te koop bij greensell): die is beter bestand tegen een hoge inschakelstroom. Niet alleen HPS-lampen, maar ook tl's hebben een hoge inschakelstroom. En een goedkoop timertje wil nog wel eens vast lopen.

Je kunt je overigens beter in dit stadium druk maken over het completeren van je totale set up in plaats van te gaan fantaseren over een toekomstige opbrengst.
            Last edited by Kwasimodo; 1 August 2014, 11:37.
            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Comment

maar ik ben zelf elektricien van beroep dus die armatuur maak ik zelf wel
                voor die box dacht ik aan gipssteen en die schakelaar kan volgens de verpakking 3500wat aan
                zien jullie nog toekomstige problemen?
                bedankt voor de reacties en binnekort zorg ik voor wat fotos

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

hoe wist je die prijzen

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

even totaal iets anders .zitten er bij die 7eu buizen de starter en vsa?

Comment

Ik betwijfel of je met het zelf vervaardigen van een armatuur goedkoper uit bent. Een complete 2 * 75 watt set kost inclusief lampen ongeveer 75 euro. Haal er twee lampen af van 7.50 stuk dan heb je 60 euro over om je armatuur te maken. Kun je voor dat geld 2 vsa's, 2 starters, 2 reflectoren van hoogwaardig reflectiemateriaal, speciale dunne draad voor de inwendige bedrading, kroonsteentjes, stekkers, materiaal voor de metalen behuizing en goed lichtdoorlatend materiaal voor de kap kopen?

Op aquariumfora is het zelf vervaardigen van armaturen aan de orde geweest. De conclusie luidde: kant en klaar kopen is veel goedkoper.

Automonteurs kopen toch ook niet alle onderdelen om zelf een complete auto te bouwen?

Als je losse lampen koopt zitten daar uiteraard geen vsa's en starters bij.
                  Last edited by Kwasimodo; 31 July 2014, 14:38.

Comment

ok besteling is aangepast naar 125 w spaarlamp ipv tneon
                    kweekdoos is af en zelgemaakte serre ook dus ik heb nog keuze maandag volgen er fotos

Comment

Hij is al genoemd maar zou ook een filter en afzuiging nemen anders is de kans klein dat je überhaupt aan oogsten toekomt.
                      Geur trekt politie aan dus zou die ook maar bestellen.

Heb je een foto van je doos want ben nu wel benieuwd aant worden.
                      Ik heb zo ondertussen geleerd goedkoop=Duurkoop haha

Comment

ok morgen maak ik er wat foto s van nog een vraagje hoe lang duurt ongeveer van zaadje totbloei periode ?

Comment

Je doet voorkomen zaden besteld te hebben: 5 rqs Royal Queen! RQS is de afkorting van Royal Queen Seeds. Dat zijn dus geen zaden, maar de naam van de breeder/verkoper.
                          Ik krijg de indruk dat je niet goed weet waarover je het hebt.
                          Immers, als je echt zaden zou hebben besteld dan had je de vraag "hoe lang duurt het ongeveer van zaadje tot bloeiperiode" niet behoeven te stellen: dat vermeldt de verkoper/breeder bij de product omschrijving.
                          En je zou ook tl-buizen hebben besteld en vraagt of daar starters en vsa's bij zitten: als elektricien zou je toch moeten weten dat die niet standaard worden bijgeleverd bij tl-buizen van 7 euro.

Net als psychedelic1988 ben ik benieuwd hoe je stenen door er uit gaat zien. Maak je ook een deur in die doos of komt er een stenen deksel op?
                          Last edited by Kwasimodo; 31 July 2014, 10:10.

Comment

Kwasimodo sorry dat ik het zeg maar je kraakt hem af terwijl je zelf ook maar wat aan lult.
                            Een groeiperiode staat niet vermeld bij een breeder dat is het aantal bloei weken en zelfs dit klopt 9/10x niet.
                            Slechte adviezen heeft niemand wat aan.

Op je vraag grinderke je groeiperiode bepaal je zelf door de klok op 18 uur te houden. Zodra je wilt gaan bloeien zet je de klok op 12 uur licht dan duurt het ongeveer 2 weken voor de bloei begint.

Comment

Het was niet mijn bedoeling de TS af te kraken . Het is niet mijn gewoonte om anderen af te kraken net zoals het mijn gewoonte niet is om anderen te zeggen dat hij "ook maar wat aan lult". Overigens reken ik je deze manier van communiceren niet aan hoor: als jij dat maatschappelijk aanvaardbaar acht, is dat je goed recht.

Overigens stelde ik wat retorische vragen en deed wat constateringen. De enige adviezen die ik gegeven heb, is om te overwegen een degelijke timer te kopen: een heavy duty timer en niet zelf een armatuur te vervaardigen, omdat de onderdelen waarschijnlijk duurder zijn dan een kant en klaar armatuur. Als je dit slechte adviezen vindt, dan is dat je goed recht.

Overigens ben ik het met je eens dat de groei periode situationeel is: SpeesKees van No Mercy adviseert om na het ontkiemen gelijk op 12/12 over te gaan, de een topt een enkele keer, de ander topt twee keer en weer een ander geeft de voorkeur aan een scrog. Het is zonneklaar dat er verschil in totale kweektijd -van zaad tot rijpe plant zit- tussen na het ontkiemen gelijk op 12/12 over te gaan of een aantal weken 18/12 om de scrog vol te laten groeien en nadien op 12/12 over te gaan.
                              Last edited by Kwasimodo; 31 July 2014, 12:55. Reden: vergeten een komma te zetten tussen twee persoonsvormen

Comment

Bezig...
                              X