Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goed bezig ?¿

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: goed bezig ?¿

Het is dus echt een low budget kweekje, maar dat maakt niet uit. Als je er maar plezier aan beleeft.
    In de serre afbloeien -met een redelijke opbrengst- gaat echt niet meer lukken: het is gewoon te laat voor pas gezaaide kaswiet, want de resterende groeiperiode is te kort.

Zelf heb ik per 1 juli nog wat Heribei's van Sannie gezaaid en buiten gezet. Het is maar een experiment, maar ik vermoed dat ik een maand te laat begonnen ben.
    De Heribei's zullen best wel in de bloei schieten, net als jouw planten, maar ze hebben een veel te korte groeiperiode gehad: de planten zijn zo klein dat de opbrengst minimaal zal zijn.
    En jij bent zelfs nog bijna een maand later begonnen dan ik: dus je oogst zal vermoedelijk nog magerder dan die van mij zijn.

Kraanwater heeft een pH van ongeveer 8 en is dus basisch. Spa met een pH van 6 is lichtzuur. Als je 75 % kraanwater neemt en 25 % spa houd je voedingswater over met een pH van ver beneden de 7. Want de zuurgraad wordt weergegeven in een logaritme reeks. Een pH van 7 is 10 keer zo zuur als een pH van 8. En een pH van 6 is 100 keer zo zuur als een pH van 8. Vandaar dat je met relatief weinig Spa de zuurgraad van water met een pH van 8 kunt bijstellen tot beneden de 7.

Succes, Kwasi
    Last edited by Kwasimodo; 2 August 2014, 07:11.
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

ok ik zal zien of buiten lukt zoniet een 300 watt spaar of beter een 250w hps? voor de bloei
      Last edited by grinderke; 1 August 2014, 23:04.

Comment

de gyprok heeft paats gemaakt voor een mdf houten kast die ik gemaakt heb nu enkel nog testen vd temperatuur na een uurtje
        en de zaadjes zitten in de aarde

Comment

Heb je rekening gehouden met de hoogte van je kast? Special Queen kan binnen -als het me goed voor de geest staat- tot 1,50 m. hoog worden. Tel daar je pothoogte bij op en je zit op 1,80 m., plus 20 cm voor je cf-lamp en je zit al snel op een hoogte van ruim 2 meter.

Comment

het is een kleine ontkiem bos 60 cm hoog dus maar tijdelijk

Comment

Met alle respect, maar waarom ontkiem je niet in de volle zon? De zon geeft significant meer licht dan een cfl. van 125 watt. Gewoon de zaden in kleine potjes met zaai- en stekgrond stoppen, eventueel tijdelijk wat plastic erover en alles is geveegd.

Zoals je het nu aanpakt, is volstrekt onnodig.

Die lamp loopt niet weg: in het vroege voorjaar kun je die altijd nog gebruiken om voor te groeien en je voorgegroeide planten ergens in mei buiten of in de serre te zetten.
              Last edited by Kwasimodo; 3 August 2014, 13:59.

Comment

Ontkiemen in de zon? Er zijn dan toch nog helemaal geen bladgroen korrels? Dus geen fotosynthese?
                Baas in eigen brein.

Comment

Ongeveer 100 % van alle zaden wordt gewoon in de grond gezaaid. Geen enkele boer is zo getikt om zaden voor een paar hectare graan of suikerbieten voor te kiemen tussen tissues.

Waarom dat bij cannabis zaden in eens wel zou moeten, vermag ik niet in te zien.

Zaden ontkiemen bij de juiste temperatuur, de juiste vochtigheid van het medium waarin ze gezaaid zijn en voldoende zuurstof. Ontkiemen heeft niks met fotosynthese van doen: de zaden "zien" immers geen licht als ze onder de grond zitten. Foto = licht en synthese = samenvoeging van stoffen, in dit geval 6CO2 en 6H2O waardoor er een nieuwe stof ontstaat, een sacharide verbinding/molecule: te weten C6H12O6.

Bij het kiemproces in de grond en in het donker wordt reeds aanwezig (reserve)voedsel -glucose- uit de zaadlobben gebruikt: daar komt dus geen licht (foto) aan te pas. Als de lobblaadjes boven de grond komen, gaat een plant zelf glucose aanmaken door middel van fotosynthese.

Gewoon zaaien -zonder voor te kiemen tussen tissues- in zaai- en stekgrond of in spongepots geeft de minste kans op fouten of beschadigingen.
                  Last edited by Kwasimodo; 3 August 2014, 17:12.

Comment

Worteldruk jongens, daar begint het allemaal mee. Water wordt opgenomen en de plant strekt zich uit als zo'n cocos brick waar voor het eerst water op komt. Vervolgens neemt de zon het over als het blad groot genoeg is. De wortel blijft dan wel druk geven, maar die wordt constant gehouden door het verdampen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

ok no 1 vraagje wat gaat er algemeen het snelst qua groeien serre of indoor cfl

Comment

Het antwoord op deze vraag mag je zelf geven: wat geeft meer licht: de zon of een lamp van 125 watt?

Comment

ok fk die lam ik laat ze buiten groeien

Comment

"fk die lam": voor mij is dat "koeterwaals". Wat probeer je daarmee te verwoorden in het Nederlands?

Comment

Hij heeft een hekel aan jonge schaapjes ?
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bargoens denk ik. "Fuck die lamp, ik laat ze buiten groeien"
                                Baas in eigen brein.

Comment

Bezig...
                                X