Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • chemmie
    Super Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • May 2013
    • 1535

    #1

    Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

    Korting op 420shop
    Is het mogelijk om een zadenkweek te doen onder t-neon? Of gaat dat niet werken.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

    Tuurlijk werkt dat. Paar jaar terug deed iemand dat nog met één enkele spaarlamp van 20W.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • chemmie
      Super Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • May 2013
      • 1535

      #3
      Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

      Geniaal, thx!
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #4
        Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

        Máár, je moet wel rekening houden met een rijping van ongeveer 7-8 weken. Kan zijn dat de rest van de plant dan al helemaal kapot gegaan is.
        Zijn daar geen topics over eigenlijk?
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • chemmie
          Super Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • May 2013
          • 1535

          #5
          Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

          Thx Lr2, ben er nog geen topic over tegengekomen. Zal even googlen
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

          Comment

          • Wietefras
            Amazing Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2013
            • 4374

            #6
            Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

            Waarom zou dat niet werken dan? Lijkt me makkelijker om een zadenkweek te doen onder T-Neon dan om de toppen echt af te bloeien.

            Ik heb ook een keer onder mijn T-neon een bestoven stek gehad. Dat ging op zich prima. Al was het jammer dat de plant een herma bleek ...

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

              Bij een zadenkweek bloei je ze toch ook af ?
              Bestuiven in week 3 en 4 bloei en dan hebben ze nog een week of 5 nodig om te rijpen.
              Onder TNeon hoef je er alleen rekening mee te houden dat het allemaal iets meer tijd kost en dat je een scrog maakt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Wietefras
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Mar 2013
                • 4374

                #8
                Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                Bij de toppen is het hoe meer licht hoe meer gewicht. Die zaden rijpen ook met minder licht gewoon af.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment

                • chemmie
                  Super Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • May 2013
                  • 1535

                  #9
                  Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                  Thx voor de reacties mensen. Aangezien ik mijn microhok alleen voor voorgroeien ga gebruiken en dus tijdens mijn buitenweek leegstaat; Had ik het plan om eventueel (als er zich een mooie vader laat zien) die een lekker moedertje te laten bestuiven. Lijkt me toch mooi zo'n zadenkweek. Nu nog even bepalen welke strains daarvoor in aanmerking gaan komen.
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                    Reguliere.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • chemmie
                      Super Grower
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • May 2013
                      • 1535

                      #11
                      Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                      Heb ze liggen
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                      Comment

                      • FlintStoned
                        Banned
                        • Oct 2012
                        • 5580

                        #12
                        Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras
                        Bij de toppen is het hoe meer licht hoe meer gewicht. Die zaden rijpen ook met minder licht gewoon af.
                        Het maken en rijp laten worden van zaad kost de plant enorm veel energie, dus ik ben het geheel niet met je eens dat dit met veel minder licht goed gaat. neemt niet weg dat een zaadkweek, in scrog onder t neon gewoon gaat. we halen er immers ook best leuke sensemilia onder vandaan.

                        Comment

                        • Wietefras
                          Amazing Grower
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2013
                          • 4374

                          #13
                          Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                          Dat is niet mijn ervaring. Zaad ging veel makkelijker en met veel minder licht dan het afbloeien van toppen.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment

                          • FlintStoned
                            Banned
                            • Oct 2012
                            • 5580

                            #14
                            Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                            Zaden en vruchten zijn in een plant altijd sinkorganen net zoals de wortel en jong blad in ontwikkeling. Ze vragen meer zuikers dan ze zelf kunnen aanmaken. zaden en vruchten zijn de zwaarste sinks dan komen de bloemen , het jonge blad stam en stelen en als laatste de wortel als je over sinksterkte praat. Zaad maken, voorzien van reserve voedsel en afrijpen kost je plant dus enorm veel energie die ergens vandaan moet komen, juist uit de source bladeren. Hoe veel energie deze sourchebladeren kunnen maken staat direct in verband met het aangeboden licht. Ga je zaden laten rijpen onder zwakke lichtomstandigheden dan zal dit zaad minder z-meel bevatten die als reserve moet dienen tijdens de eerste dagen als alles nog een sink is. Je geeft ze dus een slechte start als je onder zwak licht je zaden maakt.

                            95oHeCkjDQidNK4rTzbYZw_m.png

                            Wat we bij cannabis de "zaden"noemen zijn technisch gezien eigenlijk geen zaden. Ze zijn eigenlijk een vrucht!

                            Source is de productieplaats van suikers. Dat zijn dus de volgroeide bladeren. Er moet voldoende productie zijn om de behoefte aan suikers te dekken en daarvoor moet een goed productieapparaat opgebouwd worden. Dat is erg belangrijk omdat de behoefte altijd veel groter is dan de productie, vaak wel twee keer zo groot.

                            Verschillende organen; wortel, jong blad, bloemen, vruchten (zaden) trekken om het hardst aan de suikers. Ze worden sinks genoemd, naar het Engelse woord voor putje. De suikers stromen zogezegd het putje in. De sinks hebben verschillende sterkt te en concurreren sterk met elkaar. Jonge vruchten (zaden) kunnen het hardst trekken. Voor een goede balans is het allereerst van belang dat er voldoende productie is. Anders valt er weinig te verdelen. Vervolgens wil je als teler sturen in de stroom naar de verschillende sinks. Er moet relatief veel naar de vruchten. Ruwweg gaat bij vruchtgroenten twee derde van de suikers naar de vruchten. Als er meer suikers beschikbaar zijn, dan geeft dat een betere vruchtzetting. Meer vruchten aan de plant betekent ook dat er een groter aandeel van de assimilatenproductie aan de vruchten wordt toebedeeld. Het zijn immers heel sterke sinks, die hard aan de suikerstroom trekken.
                            Last edited by FlintStoned; 25 October 2014, 13:37.

                            Comment

                            • LR2
                              Mother of all Growers
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2011
                              • 8552

                              #15
                              Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

                              Die mening deel ik niet 100% met je, flintstoned. Het zaad is immers pas rijp wanneer het voldoende zetmeelvoorraad heeft opgebouwd. En niet eerder dan dat. Het kost meer tijd, en misschien meer energie, maar de kwaliteit is daardoor niet persee lager dan onder HPS of zonlicht.
                              Je zou kunnen opperen dat er zelfs minder schadelijke straling door de zaadhoes kan doordringen in zwakke lichtomstandigheden, maar daarnaast door de lange duur er ook meer kans bestaat op genetische fouten. Tegenover die genetische fouten kun je ook zeggen dat de kans daarop óók toeneemt bij heel snelle ontwikkeling.
                              Voor ieder 'pro-argument hoge lichtsterkte' kan ik wel een tegen bedenken, en ik denk dat per saldo het zaad van gelijke kwaliteit ontstaat. Dat ze in het begin een mindere start hebben, klinkt logisch, maar een plant in niet-optimale omstandigheden zal ook meer zetmeelvoorraad aanleggen voor barre tijden, dan een plant die altijd genoeg energie produceert. Dat is het mooie aan planten; ze passen zich aan naar de omstandigheden. De plant in veel licht zal apicaal domineren, de plant in de schaduw zal zijn energie opslaan en zijn groeitempo verlagen, maar wel het bladoppervlak vergroten. Tenminste, dat zie ik terug in mijn terrarium bij genetisch identieke stekken. Nu heb ik geen lugol liggen om zetmeelconcentraties te meten in het blad (ook geen zin in trouwens). Maar deze bladeren zijn factor 2 breder dan die van de plant direct onder de lamp.
                              Pittige stof hoor! Waarover we eindeloos kunnen discussieren denk ik.

                              Ik denk dat we mogen concluderen dat er zeer zeker een minimumwaarde aan lichthoeveelheid is, maar geen écht maximum. Als je zaden wilt, moet je ze maken. Of ze het goed doen, hangt van een boel omstandigheden af. Een gezonde plant staat daarbij op de eerste plaats.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...