Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bevruchte toppen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bevruchte toppen??

    Korting op 420shop
    Beste medegrowers,

    Mijn naam is david2202. Ik kweek nog maar een paar jaar, dus ik moet nog veel leren. Ik heb dit jaar voor het eerst binnen gekweekt. Ik heb al wat ervaring in het buiten kweken, maar dit is het eerste jaar dat ik wat binnen kweek.

    De zaden die ik kweek zijn de Amnesia Mac Ganja van Kera Seeds.

    Deze zaden kweek ik in een zelfgemaakte kweekkast in een bak potgrond van 1 vierkante meter, 30 centimeter hoog. Ze staan nu ongeveer 4-5 weken in bloei. Ik kweek 10 planten in deze kast.

    Mijn vraag is nu, omdat ik een paar weken terug zag dat er een mannetje tussen mijn planten stond, die ik natuurlijk meteen heb weggehaald, of iemand mij wil helpen te zien of er iets raars in de vrouwelijke toppen zit van de foto's hieronder. Ik ben namelijk bang dat het stuifmeel wat van het mannetje afkwam, een paar van mijn vrouwtjes heeft bevrucht. Is dit het geval, of hoort dit gewoon bij de toppen?? En al zijn ze bevrucht, moet ik deze weggooien of is het nog de moeite om door te gaan met mijn kweek??

    DSC_2310.jpgDSC_2311.jpg

    Zoals te zien is zitten er calyxen in mijn toppen, ik heb dit nog nooit zo duidelijk gezien, dus ik was bang dat hier zaden in komen.

    Ik heb nog nooit een mannetjesplant gehad, omdat ik normaal gefeminiseerd zaad koop, dus ik hoop dat iemand mij weet te helpen.


    Met vriendelijke groet,

    David2202.

    #2
    Re: Bevruchte toppen??

    Het lijkt inderdaad op een bevruchte top.
    Weggooien heeft weinig zin: als de toppen gerijpt en gedroogd zijn, moet je gewoon de zaadjes er van tussen pulken.
    De bevruchte toppen zullen wel kleiner blijven dan de onbevruchte toppen.
    Immers, zodra een top bevrucht is, stopt hij zijn energie in de groei van de zaden, terwijl een onbevruchte top steeds nieuwe bloesems blijft aanmaken in afwachting van de bevruchting.
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

    Comment


      #3
      Re: Bevruchte toppen??

      Die zijn bevrucht. Dat lijkt
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Bevruchte toppen??

        Beste growers,

        Bedankt voor de antwoorden, bedankt. Is er een manier om te voorkomen dat er nog meer vrouwtjes bevrucht worden, omdat er waarschijnlijk nog stuifmeel in de kast ligt??

        En dit waren geen gefeminiseerde zaden, maar omdat ik altijd gefeminiseerde zaden gebruik, was ik vergeten dat ik erg moest opletten of er geen mannen tussen zaten. Deze man zat overigens in de hoek van de kast en ik ben zelf maar weinig bij de kast, omdat hij bij iemand anders staat.

        Dus weer een les geleerd.. Het valt op zich nog mee gelukkig, omdat maar een deel van de toppen bevrucht is.

        Hopelijk hebben jullie nog een antwoord voor me.

        David2202.
        Last edited by david2202; 23 October 2014, 20:59.

        Comment

        Bezig...
        X