Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

60% salpeter zuur hoeveel gram?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    60% salpeter zuur hoeveel gram?

    Korting op 420shop
    Hallo beste jointjedraaien leden,

    Ik ben nieuw hier en nieuw in de kweek.
    Nu heb ik om mijn water af te zuren 60% salpeterzuur gekocht (Vloeibaar) voor de groei.
    En voor de bloei 75% fosfoorzuur (Uiteraard ook vloeibaar)

    Mijn ph meter meet niet echt goed in water en dus wil ik gaan bereken hoeveel salpeterzuur
    ik moet gaan mengen met hoeveel liter water om een mooie ph te krijgen laten we zeggen 5.8/6.0.

    Ik ga overigens kweken op normale potgrond met BioNova microlife vermengd(Microben, schimmels, luchtige kokos etc.)


    Nu moet ik dus weten:
    1. Hoeveel ml salpeterzuur(60%) op 1 liter water voor de juiste ph.
    2. Hoeveel ml fosfoorzuur(75%) op 1 liter water voor de juiste ph.

    Ik had begrepen dat ik dit kan calculeren met mol, door te weten hoeveel gram salpeterzuur/fosfoorzuur er nu echt verwerkt zit in de vloeibare substantie.
    Nu kan ik dit echt nergens op internet vinden en ook op de website waar het besteld is staat niets vermeld.
    Erg jammer.

    Hopelijk kan iemand me hier helpen dat zou echt geweldig zijn!

    Met vriendelijke toppen,
    XiDiJo

    #2
    Re: 60% salpeter zuur hoeveel gram?

    spijtig genoeg kan niemand helpen wand iedereen ze ph van het kraan water verscheeld , sorry !
    dus ipv 2 verschillende zuren tekopen en met mol tebeginnen prutsen , koop en budget ph meter en wak ijk vloeistof en klc .

    Groeten Steund

    Comment


      #3
      Re: 60% salpeter zuur hoeveel gram?

      Je kunt misschien beter in druppels meten dan in ml ? Een druppel is altijd even groot.
      pH is niet iets om te schatten.
      De pH is een logaritmische schaal, dus je zit er heel snel erg ver naast.
      Een berekening is erg afhankelijk van het water dat je gebruikt, er zit wel >30 verschillende stoffen in kraanwater.

      Beter haal je ff een nieuwe pH meter. Rond de 20 euro voor de Elcheapo's
      Bewaarvloeistof kun je ook zelf maken.

      BTW. Fosforzuur kun je prima in de groei en bloei gebruiken.
      Jammer dat de shop je dat niet even verteld heeft.

      BTW2. Als je met schimmels en bacterien gaat kweken moet je helemaal geen zuren gebruiken maar voeding die je niet hoeft aan te zuren.
      Zuur heeft een negatief effect op de populatie, dus moet je dan 2-3x per week nieuwe schimmels/bacto toevoegen.
      Last edited by QnQ; 3 January 2015, 13:31.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: 60% salpeter zuur hoeveel gram?

        Breng die flessen terug naar die shop, en koop voor hetzelfde geld een regenton. Dan hoef je niet af te zuren. Het meeste europese regenwater heeft een ph van 5.8-6.5. Beetje afwisselen met kraanwater zo nu en dan, en je komt een heel eind.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: 60% salpeter zuur hoeveel gram?

          Jups. Ofwel koop je meters. Dat uitrekenen gaat enkel als je de ph van je water kan meten. Dus ja, dit heeft echt geen zin.

          Comment

          Bezig...
          X