Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Status BlueBerry

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Status BlueBerry

Korting op 420shop
    Dag iedereen

Ik had een Red Diesel (Barney's Farm) en een BlueBerry (Zambeza) gepland.
    De RD heeft het niet gehaald.

De Blueberry (zie foto) is vandaag 12 dagen oud.

Hierbij zou ik willen vragen of de BB klaar is om in de 29liter pot te gaan?

De lamp staat nu op een 60cm hoogte (275W) dit heb ik gedaan uit schik dat de plant/grond zou uitdrogen.
    In de tent is het altijd zo'n 24-26°C. De luchtvochtigheid is wel minder en cirkelt rond de 35-40%. (Tips hiervoor?)

Grond = DMC Groenten & kruiden gemixt met perliet.
    Voor de rest geen voeding.

Greetz
    2015-12-11 12.36.12.jpg2015-12-11 12.36.35.jpg

Re: Status BlueBerry

je kan de aarde afdekken met een opengeknipt plastic bordje zodat je lamp de aarde niet zo snel uitdroogt, en luchtvochtigheid heb ik geen verstand van daar zou je iemand anders mening voor moeten afwachten.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Lamp mag 40 cm naar beneden. Bovenste laag droogt toch sowieso uit. Effe vernevelen en tis opgelost. En nee, die kan je nog niet verpotten. Wortels zijn nog niet overal, die kluit moet meekomen he.

Comment

Dag iedereen
        Dit is momenteel de status van de plant, ben er blij mee.
        Vandaag is ie 15 dagen oud.

Info:
        Lamp : 275W
        Temp: 18-23°C
        LV: 40-50%
        Hoogte lamp: 25-30cm

Vraagjes:
        1. Kan de plant volgroeien zonder extra voeding? De grond is DMC Groenten & Kruiden gemixt met perliet.
        2. Klopt de status of sta ik achter?
        3. Bij aankoop van de tent en materiaal heb ik een potje Hy-Pro Terra gekregen van 100ml. Is het de moeite om het te gebruiken? Zoja, wanneer? Wil niet overvoeden.

Greetz
        2015-12-14 18.21.26.jpg2015-12-14 18.21.39.jpg

Comment

Staat een paar dagen achter ja. Mss toch niet direct de meest geschikte grond om in te starten?

Comment

Ik ga er momenteel toch verder mee moeten . Heb van andere gelezen dat het wel een goede mix is dus weet het niet echt.

Comment

DCM Organische Meststof voor Groenten & Kruiden (NPK 6-3-12 + 2 MgO)

Erg veel kalium voor jonge wietplantjes. Voor spruitkool zou dit ideaal zijn, voor wiet neem je toch beter een growmix die is afgespemd op cannabis en niet op groentes en kruiden. Hoe je op die grond overigens kruiden moet telen is mij een raadsel die zullen het op deze rijk bemeste grond niet gaan doen. Kruiden vragen vooral arme grond. Cannabis staat korter bij de kruidachtige dan bij de koolsoortjes waar deze grond eigenlijk voor bedoeld is.

Comment

En de pot zit ook niet vol met verkeerde aarde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                  Hoe je op die grond overigens kruiden moet telen is mij een raadsel die zullen het op deze rijk bemeste grond niet gaan doen. Kruiden vragen vooral arme grond.
                  Die combinatie viel mij ook op. Al zal er onderling nog wel verschil zijn. Peterselie vs thijm bv. Ik startte mijn kruiden in lightmix.

Comment

Ja de meeste kruiden doen het goed op schrale, kalkrijke gronden. Ieder kruidje vraagt natuurlijk zijn eigen specifieke behoeftes, net zoals cannabis.
                    Daarom doet cannabis het ook niet zo geweldig op grond die met langzaam vrijkomende meststoffen is voorbemest. In bloei vraagt ze namelijk een hele andere nkp verhouding als in de vegetatieve fase. Met een langzaam vrijkomende, al dan niet biologische, meststof kun je hier niks meer aan beïnvloeden.

Gedurende hun leven vragen je plantjes dus per levensfase om een andere NPK verhouding.
                    In het plaatje hieronder staat onderaan heel grof weergegeven aan welke voedingselementen ze in welke faze behoefte heeft. verder staat er nog een boel over planthormonen en in welke onderlinge verhoudingen deze in welke faze voorkomen maar das weer een heel ander verhaal.
                    hormoon cyclus.jpg

Verder is het ook nog eens zo dat voedingszouten en sporenelementen antagonisten van elkaar zijn. Ze concureren of stimuleren elkaar. Zoiets kun je mooi terug vinden in een Mulder diagram.

De grote hoeveelheid Kalium heeft ze nu dus zeker niet nodig pas in de afbloei en remt nu dus de opname van andere voedingselementen.
                    Last edited by FlintStoned; 18 December 2015, 00:22.

Comment

Mijn plantjes doen het goed in DCM kruiden en groenten, maar voor te starten heb ik wel stekkenmix gebruikt met perliet.
                      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Dat ze het erop doen geloof ik meteen. De toevoeging van de zeewierkalk en het lavameel zal je cannabis plantje wel waarderen. Neemt niet weg dat zoon mix bemest is met langzaam vrijkomende meststoffen en je de plant dus niet kunt geven wat ze vraagt in een bepaalde levensfase. Kruiden groeien ook wel op kalkarme rijk bemeste gronden hoor, al zullen ze daar minder weelderig tot hun recht komen. Dat is met cannabis natuurlijk ook zo. Ze doet het bijna overal wel op, zandgrond, klei, los, zavel, klapzand, universele potgrond (zwartveen), Mengsels zwart en wit veen enz.
                        Nu hebben ze toch wel redelijk goed onderzocht wat cannabis nu eigenlijk vraagt om zo optimaal mogelijk te kunnen groeien. De uitkomst van zulke onderzoeken vind je terug in zakken growmix voor cannabis. Net zo als je de ideale grond voor geraniums terug vind in potgrond voor geraniums en men voor de hype van de vierkante meter moestuintjes nu ineens grond verkoopt voor groentes en kruiden. Dit laatse is dus eerder verkooptechnisch handig omdat men in die vierkante meter tuintjes doorgaans wat groentes en kruiden poot. Dat een kruiden tuin eigenlijk helemaal niet gebaat is met deze npk verhoudingen zal de verkoper verder een worst wezen want de gemiddelde vierkantemeter moestuinier poot of zaait er wat in om er vervolgens niet meer naar om te kijken. Waarschijnlijk lag die stapel zakken naast de vierkante groentetuintjes of niet¿

Comment

Die langzaam vrijkomende meststoffen kunnen met het juiste bodemleven toch vrij snel los komen volgens mij. Een paar van mijn schimmels doen 10 dagen over kolonisatie van een zak hout van 5 liter. Gist op rijst heeft een dag of twee nodig. Een paar dagen tot een week later begint het substraat akelig snel te krimpen omdat het verteerd wordt. Trichoderma, de plantensuperschimmel, heeft ongeveer een kolonisatiesnelheid van 3cm³ per dag bij 28 graden. Als je bedenkt dat de aanbevolen dosis biomest ongeveer twee eetlepels per pot is, dan zit trichoderma daar in 2 dagen helemaal over heen. Andere schimmels zijn wat sneller, weer andere wat trager. Maar dan is er wel een vochtgehalte van circa 50% of hoger nodig. Na twee waterbeurten dus ongeveer zou het vrijkomen moeten beginnen.

Ik zal binnenkort eens 'n test doen met datsoort 'bio meststoffen' om eens te zien hoe lang het nu echt duurt met de standaard schimmelmixjes voor planten.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

je hebt helemal gelijk man

Comment

Status

Comment

Bezig...
                              X