Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitdroging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Uitdroging

Korting op 420shop
    Dag iedereen

Graag zou ik eens willen weten hoe het komt dat ik zoveel last heb van uitdroging van m'n planten.
    Dit is nu al nummer 3. Op dit forum lees ik zovaak, geef niet teveel water, of ik geef geef om de 2 dagen... Ik doe dat ook maar toch sukkel ik hiermee.

Iemand goede tips want ik geraak zo niet vooruit..

Greetz

Re: Uitdroging

probeer een x Aquarius...

251795_12.jpg
    Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

Comment

Hoe snel een potje uitdroogt hangt natuurlijk ook af van hoe groot de pot is. Een p9 potje zal je toch echt elke dag moeten wateren. Een 11 liter pot kan wel een dag overgeslagen worden. Daarnaast is de mate van verdamping van de plant nogal een factor en in welk klimaat deze staat. Een kiempje met 2 blaadjes zal natuurlijk nauwelijks verdampen maar een plantje wat op node 5 is en al 5 of 7 vingerblad maakt drinkt natuurlijk vele malen meer omdat ze nu een veel groter bladoppervlak heeft waar ze kan verdampen. Een Lage RLV bevorderd het uitdrogen van je potjes natuurlijk ook.

Dus misschien iets meer info en eventueel een foto van de patiƫnten dan kunnen we er tenminste iets zinnigs over zeggen in plaats van koffiedik kijken.

N.B. Grond die herhaaldelijk te droog is komen te staan verliest zijn water vast houdend vermogen omdat de vezels erin geheel zijn uitgedroogd. Giet je hier water op dan zeikt het gewoon via de rand naar onder en uit de pot en blijft die kluit inwendig kurk droog. Om dit op te lossen geef je zoon pot een voetbad van een uurtje.Dan nemen de vezels weer langzaam vocht op en hersteld het vocht vasthoudend vermogen van de grond.

Je kan ook altijd van onder, in een schotel water geven. Zo voorkom je ook dat je de afvalstoffen die de plant in de bovenste tien cm rondom de stam afzet weer naar beneden spoelt. Giet de schotel vol water. Alles wat ze binnen tien minuten opslurpt is prima, staat er na tien minuten nog water in de schaal dan gaf je wat te veel water, Je kiepert die schaal dan leeg. Zuigt ze het sneller dan tien minuten allemaal op dan gaf je wat weinig en giet je nog eens na.

Als controle steek je boven in de pot een lange sateprikker en laat deze er tien minuten in zitten, als die geheel droog er weer uitkomt is de kern van je kluit nog te droog. Komt ie er iets donkerder uit van het vocht dan zit je goed.

Comment

De gouden tip van QnQ voor te droge grond: doe eenmalig een drupje afwasmiddel of zeep bij je water.
        Dat verlaagt de oppervlaktespanning van water, waardoor het sneller in de vezels trekt waar flint het over heeft.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

ow afwasmidelen roken dacht dat je slimer was lr/1,5

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ow afwasmidelen roken dacht dat je slimer was lr/1,5, roken en wa nu laat maar

Comment

Bezig...
          X