Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen wiet bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Problemen wiet bladeren

    Korting op 420shop
    Hoi ik ben nieuw hier en na mij voorgesteld te hebben kom ik al gelijk met mijn eerste vraag heb het een en ander al doorgenomen en kan wel wat hier over vinden maar niet wat ik zoek dus probeer het via deze weg
    Ik ben sinds 2 en een halve week binnen aan het kweken en dit is mijn eerste binnen week
    Nu zijn er wat problemen met mijn plantjes
    Wat ik hier over kan vinden is de een zegt calcium tekort de ander zegt weer te veel voeding dus ik zal de situatie even uitleggen wat er bij mij aan de hand is en ik hoop dat iemand mij hier mee een beetje kan helpen

    Het zijn amnesia plantjes 2,5 weken oud en gekocht als stekkie
    Staan in de aarde en heb ze tot nu toe nog geen voeding gegeven alleen osmose water waarom osmose water omdat dit gezuiverd is en van zichzelf een ph heeft van rond de 5,8
    De temperatuur is met de lampen aan 25,5 gr en als het licht uit is tussen de 19 en de 20 graden en de verlichting is 2 x 300 watt inductie

    Nu zijn de bladeren aan het uitdrogen verschroeien ? En dit is niet van de lampen om dat inductie niet veel hitte afgeeft en het de onderste bladeren betreft bovenste bladeren is niet veel aande hand en zien er redelijk uit
    Hierbij zet ik er wat fotootjes bij en hoop dat jullie er wat mee kunnen of ik bedoel wat aan kunnen zien




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    #2
    Re: Problemen wiet bladeren

    Oja ik zal vast nog wat vergeten zijn er bij te vermelden dus als er nog wat aanvullen de info nodig is hoor ik het graag alvast bedankt gr


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Problemen wiet bladeren

      Ik weet het niet, sorry.
      Maar moet je ook niet al gaan toppen en stekken?

      Comment


        #4
        Re: Problemen wiet bladeren

        Waarvoor zou ik willen gaan toppen en stekken
        ?


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Problemen wiet bladeren

          Meer toppen er in kweken?
          En gelijk nieuwe stekjes voor je volgende kweekje of een moederplantje.

          Comment


            #6
            Problemen wiet bladeren

            Je bent vast nieuw Bigmart ? Lolz
            He Fokke ,welkom op het forum in eerste instantie.
            Mag ik je vragen welke 'aarde' je gebruikt ?
            Zit daar voeding in al of niks? Voor hoelang indien wel. Hoe heb je stekken gekocht ,in welk medium bedoel ik dan. Hoelang zijn ze in de huidige potten ,hoelang merk je deze problemen al op?

            Wat is inductie?


            Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

            Comment


              #7
              Re: Problemen wiet bladeren

              oeps ja betrapt.
              Ben een nieuw groentje.

              Comment


                #8
                Re: Problemen wiet bladeren

                Dat was duidelijk aan je antwoord
                Groentjes moeten er ook zijn en waren we ooit allemaal dus ook welkom !


                Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

                Comment


                  #9
                  Re: Problemen wiet bladeren

                  Hoi,welkom osmose water is leuk als je geen leidingwater heb,bv een eigenbron.werkt ook super in je luchtbevochtiger,want dan komt er geen kalkaanslag op je lampen.Maar plantjes gaan er dood van,en mensen ookprobeer de luchtvochtigheid in je ruimte omhoog te krijgen,en geef je plantjes gewoon leidingwater.voor een mens is het slecht omdat het mineralen aan ons lichaam omtrekt,wat het met een plant doet weet ik niet,maar van een glazenwasser weet ik dat het heel slecht voor je plantjes is.geef je het in combi met een groei of bloeivoeding dan is het geen probleem.
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    #10
                    Re: Problemen wiet bladeren

                    Stikstof overschot. Staan ze in batmix ?

                    Welke inductielampen heb je ? Moeten die niet heel dicht op de planten staan ? 10-20-30 cm ?
                    Deze Amnesia wordt 2 meter, zie je het probleem ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Problemen wiet bladeren

                      Je gaat er zeker ni dood van, maar gezond is het toch niet. En ook niet voor je planten. Je wilt er juist mineralen aan toevoegen, niet uit het water weghalen. Das nu net wat osmose doet.

                      Comment


                        #12
                        Re: Problemen wiet bladeren

                        osmosewater is bad mkay. Zelfs met voeding.. Want de voeding die wij gebruiken is gemaakt voor kraanwater, en dat heeft een pH van bijna 8. De voeding is daarop aangezuurd over het algemeen, zo komt het rond de 5.5-6.7 uit met de juiste dosering. Als je dan op 6.8 begint, kom je nabij de 4.3-5.4 uit, en dat is te zuur.
                        Of je moet laboratoriumvoeding gebruiken, die is er op samengesteld..

                        De plant kan zijn processen niet regelen met zuiver water, en zal zichzelf vernietigen in een wanhopige poging om het water zelf maar bij te gaan stellen.
                        Regenwater heeft trouwens ook een lage pH maar dat kan je prima gebruiken omdat daar altijd wel wat bij zit. Het is daarnaast nog goedkoper ook!
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Problemen wiet bladeren

                          Allen bedankt voor je reackties
                          Allereerst zal ik even op terug komen op de los gekomen vragen
                          De stekkies stonden op wol denk steenwol ofzo
                          Ze zijn direct in deze potten gegaan en het zijn 11 liter potten .
                          De inductie lampen staan op 30 cm boven de plantjes
                          En inductie is te vergelijken met een grote tl buis maar dan net wat anders . Het merk weet ik niet heb ze van een maat van me gehad die heeft er 1 kweekje mee gedraaid en moes ruimte maken voor gezinsuitbreiding .
                          Ik had in mijn onwetend heid osmose water gebuikt omdat de aarde al voor bemest is en dag dan geef ik ze zo zacht en zuiver mogelijk water mooi dat ik hier nu zit en er door jullie hulp achter kom dat dat juist niet goed is .
                          Ik zal nog even een fotootje toe voegen van de zak met aarde of het batmix is weet ik niet weet niet of het een verzamel naam is of een merk ?


                          Volgens de groweshop hoefde ik 3 weken niet bij te voeden
                          Heeft er iemand ervaring met deze grond .
                          En heeft er iemand een idee buiten wat de oorzaak is wat ik het beste kan doen om het zo snel mogelijk weer op te lossen zodat de dames weer gezond verder kunnen ? [emoji28][emoji106]🏻


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment


                            #14
                            Re: Problemen wiet bladeren

                            Ziet er uit al prima aarde. Maar het is wel stevig bemest voor stekjes. Die hebben een klap gekregen (en ook nog eens van het water).
                            Niets doen, is de beste oplossing. Gewoon lekker afwachten tot ze bijtrekken. Ondertussen nog een keer bijsnoeien, want ze strekken nu al ontzettend.

                            Als je lamp een T-neon, spaarlamp of TL is.. Die mag op 15cm afstand. De planten zijn al behoorlijk aan het strekken, en dat gaat alleen maar erger worden.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Problemen wiet bladeren

                              Je grond ken ik zelf niet maar lijkt zwaar bemest ,als ze zeggen 3 weken niet bijvoeren zou ik toch na drie weken niet opstarten met voeding geven 12 weken op verpakking dus raar dat ze jou dat zeggen in de GS dan.

                              Dat van die inductie sla ik even op ,weten we ook dan.

                              Denk dat het dan wel duidelijk is dat het aan het osmose water ligt ...
                              Ik kende het zelfs niet als ik eerlijk mag zijn ,gedistilleerd water veronderstel ik?

                              Andere woord keuze?

                              Hoop dat je Amnees snel bijtrekken man!
                              Succes ermee nog en ik blijf wat volgen


                              Cannabis Strain Testing 420 CST#420

                              Comment

                              Bezig...
                              X