Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

    Korting op 420shop
    Hi Allemaal,

    Toch maar even een nieuwe discussie gestart omdat ik wat problemen ondervind met mijn zaailingen.

    Zoals eerder verteld zijn ze dus van buiten naar binnen gekomen na enkele dagen, vanwege slecht weer en slakken.

    Heb ze overgepot in 11L potten met aarde voor tomaten e.d. PH staat op 6,0 momenteel.

    Toch beginnen sinds vandaag een aantal zaailingen wat gelig te worden aan de bladeren, niet veel maar toch is het ook niet mooi groen, en beginne de blaadjes iets meer te kartelen naar binnen toe (zie foto's).

    Had de 400 watter op 40 cm hangen, en heb hem nu iets verhoogd naar 50CM en een extra ventilator in de tent gezet.

    Heb een actieve ventilator draaien voor inkomende lucht, plus staande ventilator in de tent.

    Heb het idee dat het iets met voeding te maken heeft.. maar het kan ook zijn dat dit normaal is bij autoflowers? Is namelijk mn eerste keer met autoflowers.


    Thanks voor adviezen en meedenken alvast

    13115400_1535561673416913_1774097460_n.jpg13153300_1535561716750242_2016400258_n.jpg13162502_1535561690083578_879360386_n.jpg
    Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
    Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

    #2
    Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

    Geef je al voeding aan kleine plantjes dan?
    Kleine plantjes kun je het best alleen wortelstimulator geven, meer niet.

    Comment


      #3
      Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

      Beetje meer water geven, ze zien er droog uit.
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment


        #4
        Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

        Oorspronkelijk geplaatst door Weedjewel View Post
        Geef je al voeding aan kleine plantjes dan?
        Kleine plantjes kun je het best alleen wortelstimulator geven, meer niet.
        Nee nog geen voedingstoffen gegeven. Enkel water.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
        Beetje meer water geven, ze zien er droog uit.
        Ok, thanks. Ik zal ze vandaag allemaal 200ml bij gieten en kijken wat het doet.

        Vanaf volgende week begin ik met terra vega een lichte dosis erbij te geven. Natuurlijk ook stom dat ik geen perliet erdoor heb gemikst.
        Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
        Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

        Comment


          #5
          Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

          1 ding wat ik nu zou doen als alleen water is 1 a 2 keer wortel simulator mee geven met een water beurt.

          en kwa water niet overdrijven deze zaailingen hebben nog niet heel erg dorst (dus verzuip ze niet)

          Veel gemaakte fout met Af's namelijk het TE ding
          sigpic
          LED there be light

          Comment


            #6
            Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

            Oorspronkelijk geplaatst door kanon View Post
            1 ding wat ik nu zou doen als alleen water is 1 a 2 keer wortel simulator mee geven met een water beurt.

            en kwa water niet overdrijven deze zaailingen hebben nog niet heel erg dorst (dus verzuip ze niet)

            Veel gemaakte fout met Af's namelijk het TE ding


            Ok, ga ik dat met de volgende waterbeurt erbij geven. Heb ze nu allemaal 200ML gegeven op eentje na die heel laat boven is gekomen, die de helft gegeven.

            Morgen avond of overmorgen ochtend zal ik de wortel stimulator erbij doen.
            Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
            Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

            Comment


              #7
              Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

              Hoe kom je nu bij 200 Ml water geef ze gewoon genoeg ?
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                Hoe kom je nu bij 200 Ml water geef ze gewoon genoeg ?

                Aangezien ik hele discussies heb gevolgd over 'het water geven van' is de uitkomst voornamelijk 200 a 300 ML per dag, afhankelijk van de droogte. Aangezien het zaailingen zijn, en nog maar slechts een aantal dagen goed aan het groeien zijn, zal ik ze maar zoals hierboven vermeld niet teveel water geven..

                Wat is volgends jou 'genoeg' Belladonna.
                Wat zou jij ze geven per dag
                Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                Comment


                  #9
                  Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                  Op een badkuip met droge aarde haalt 200ml niets uit. Dan haalt 2 liter zelfs nog niets uit.
                  Op die manier moet je 't ook bekijken: de bodem moet vochtig zijn. Of je dat met 200ml of pas met 15000ml bereikt, dat hangt van nogal veel dingen af.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                    Zo is het ook weer.
                    QNQ201604.186.JPG
                    200ml kan ook teveel zijn
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Zo is het ook weer.
                      [ATTACH=CONFIG]293013[/ATTACH]
                      200ml kan ook teveel zijn

                      hehe mooi palmboompje

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      Op een badkuip met droge aarde haalt 200ml niets uit. Dan haalt 2 liter zelfs nog niets uit.
                      Op die manier moet je 't ook bekijken: de bodem moet vochtig zijn. Of je dat met 200ml of pas met 15000ml bereikt, dat hangt van nogal veel dingen af.

                      Inderdaad.. en de bodem heeft z'n vochtigheid zeer zeker op het moment. vandaar dat ik het gemiddeld met 200ML bevochtig dagelijks of om de dag indien nodig.
                      Kan het zo zijn dat de vergeling door te weinig water komt over het algemeen? Het is ook niet dat ze 'geel' zijn, maar voornamelijk lichtgroen met teken van vergeling. Dit kan ik uiteraard pas straks volledig vaststellen op het moment dat de lamp uit is en ik foto's kan gaan maken weer..
                      Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                      Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)



                          Ze staan in 11L potten al. Maar merk inderdaad met deze aarde dat het lastig is het verbruik te zien, omdat hij vrij snel uitdroogd heb ik het idee.
                          Anyway, thanks voor je info. Had al met een stokje gekeken, en vanaf verder dan de helft tot aan de onderkant komt het stokje er ietswat vochtig uit.
                          Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                          Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                          Comment


                            #14
                            Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                            Foutje, op het verkeerde been gezet door de foto's

                            Je leert steeds bij en word steeds vindingrijke!

                            Nu bij mijn tweede opzetje heb ik de 18 liter potten
                            gelijk al met vullen flink vol gedaan en vrij secuur
                            met de personen weegschaal op 9 kilo gezet!

                            Tot de planten wat groter worden gewoon iedere dag even een
                            of twee potten wegen en je ziet gelijk hoeveel er verdwenen is!

                            Samen met een houten planten ondersteunings pen, soort sate prikker
                            maar dan groter vind ik ideaal werken!


                            succes

                            Comment


                              #15
                              Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                              Perliet doet amper iets, die kosten kan je je besparen. Had in je vorige topic al laten weten dat 400 ml per pot voor een zaailing veel is. Mss niet als je de grond vernevelt alvorens die in de pot gaat, wel als je het water gewoon rond de stam giet. Verstik je sowieso de wortels mee en daardoor vergelen ze.

                              Zeker als ze in 11 liters staan en je hebt de aarde op voorhand wat vochtig gemaakt kunnen ze perfect de eerste 10 dagen zonder water. Op voorwaarde dat door de stralingswarmte de pot niet volledig uitdroogt. Maar meestal is dat gewoon de eerste paar cm. Je merkt dat direct aan de zwaarte van de pot. De wortels zijn lang nog niet overal geweest, dus ze kunnen het vocht ook niet opnemen. Dan nog is paar keer 200 a 300 ml erbij is sowieso teveel.

                              Post nr 12... Het bestuur is nu wel niet verantwoordelijk voor eventuele droogte

                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ht=sweet+seeds

                              Comment

                              Bezig...
                              X