Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloeiende bevruchte plant reveggen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bloeiende bevruchte plant reveggen.

    Korting op 420shop
    Beste growers,

    Ik vroeg me af als het mogelijk is een bevruchte bloeiende plant in week 5 terug 18 uur licht te geven?
    En dan vervolgens alle onrijpe topjes eruit knippen op het blad na. Zal de plant dan bevrucht blijven als die terug in de groei gaat?
    Heeft iemand dit al eens getest?

    #2
    Re: bloeiende bevruchte plant reveggen.

    Risky business, ik schat dat de plant te veel stress gaat krijgen en een herma wordt

    Comment


      #3
      Re: bloeiende bevruchte plant reveggen.

      Haha. Of gewoon dood gaat omdat het een eenjarige is die al zaden gedragen heeft. Die hormonen gaan compleet overhoop liggen.

      Comment


        #4
        Re: bloeiende bevruchte plant reveggen.

        Ik vind het wel eens leuk voor te testen, dus ga dat proberen en hou jullie op de hoogte dmv foto's.
        eens kijken wat dat gaat worden.

        Comment


          #5
          Re: bloeiende bevruchte plant reveggen.

          De toppen die bevrucht zijn, die knip je eruit, en dan vraag je je af of ze dan nog bevrucht is ???
          Uuuuh...nee ? Die bevruchtte toppen heb je er toch uitgeknipt dan ?

          Zou 'm wel eerst op 18 uur zetten en de bloei er pas uit knippen tijdens de laatste fase van het reveggen.
          Plantje gaat overal 1-vingerig blad krijgen, het duurt wel een paar weken voor ze terug in de groei is en weer meer vingers per blad gaat maken.
          Pas dan zou ik de bloei eruit knippen.

          Het moet wel een heel bijzonder soortje zijn dan, waar je zoveel tijd aan gaat besteden.
          Het gaat wel een paar maanden duren voor die weer helemaal netjes terug in de groei is en weer 5-7-9-vingerig blad maakt.

          En ja, alles is al eens gedaan.
          Ik ben benieuwd, succes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: bloeiende bevruchte plant reveggen.

            Ik heb er een aantal buiten staan die bevrucht zijn, zal straks wat fotootjes schieten..
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              #7
              Re: bloeiende bevruchte plant reveggen.

              Het zaad zal onbruikbaar worden denk ik.
              De hormoonbalans is goed, prima zelfs, bij het aanmaken van zaden. Als je tijdens die vruchtvorming gaat rommelen, verstoort die hormoonverhouding. Die verstoring wordt doorgegeven aan het onrijpe zaad. Dat kan vies lelijke herma's opleveren in de generatie daarna. Het zaad krijgt immers het signaal: yo ouwe, je moet toch wat beter bevrucht raken, want de stress begint vroeg hier, wordt maar herma.

              Als je gewoon een plant in leven wilt houden, kun je beter een tak afknippen, die stekken, en op 18 uur zetten. Dan verstoor je de rest van de zaden niet. De zaadjes aan die tak, kun je weggooien.
              Echter, de kans bestaat dat de plant besluit: my work here is done! En dan vertrekt die naar de eeuwige jachtvelden.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: bloeiende bevruchte plant reveggen.

                Thanx voor de info!
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  #9
                  Re: bloeiende bevruchte plant reveggen.

                  Beste growers,

                  Het is niet zo dat het een speciaal soortje is. Maar heb dat zo nog nooit geprobeerd. Ben inderdaad van plan als de groei er weer goed in zit om dan vervolgens pas de bloei eruit te knippen. Vind het wel een leuk projectje.
                  verder info met foto's volgen nog...

                  Comment


                    #10
                    Re: bloeiende bevruchte plant reveggen.

                    Een non sensemila reveggen gaat helemaal niet. Een bevruchte, eenjarige, zaaddragende plant maakt stoffen aan die de plant doet afsterven.

                    Comment


                      #11
                      Re: bloeiende bevruchte plant reveggen.

                      We gaan het zien. Zal morgen wat foto's posten en dan weekelijks herhalen.
                      zulle we zien wat ze gaat doen.

                      Comment


                        #12
                        Re: bloeiende bevruchte plant reveggen.

                        Sorry beetje laat met de foto's. Maar op onderstaande foto's zie je de twee bevruchte planten die ik ga proberen te reveggen...20160626_180658.jpg20160626_180615.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: bloeiende bevruchte plant reveggen.

                          IMG_20160627_172831.jpgAls je wil gaan reveggen dan moet je ook 2/3 van de wortelkluit terugsnoeien en de plant in verse aarde zetten.
                          Nevenstaande plant is binnen geteeld en geoogst en is nu buiten aan het reveggen. Ze maken uit de bloeinodes dan eerst 1 vinger (stressblad) aan. langzaam gaan ze dan weer naar 3 en meer vinger bladeren. De oude bloei laat je gewoon zitten.

                          Maar zoals ik hier al eerder melde gaat reveggen prima met sensemilia maar niet echt met zaaddragende planten. Al mag je dit natuurlijk uitproberen. Zou me echt verbazen als je ze werkelijk de reveg inkreeg maar toch succes.
                          Last edited by FlintStoned; 27 June 2016, 16:32.

                          Comment


                            #14
                            Re: bloeiende bevruchte plant reveggen.

                            Het zou mij ook zeer verbazen. Nuja, sommige eenjarigen gaan onmiddellijk dood, anderen sterven af in de winter. Het is nu geen winter, dus het zou kunnen lukken. Maar groeien en er nog iets mee kunnen doen is iets anders.

                            Comment


                              #15
                              Re: bloeiende bevruchte plant reveggen.

                              Ik ben benieuwd!
                              Wortelsnoei is al reeds gebeurd. En wou de toppen na het reveggen eigenlijk wel verwijderen.
                              wel pas als de groei zichtbaar gaat zijn en de plant er weer gezond uit ziet

                              Comment

                              Bezig...
                              X