Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

brandgevaar vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    brandgevaar vraagje

    Korting op 420shop
    hallo,

    ik woon nu ongeveer een jaar op mezelf en heb veel ruimte over, nou wil ik mischien op zolder wel een kweek beginnen maar ik ben bang voor brand enzo, woon 4 onder 1 kap.
    zijn er ook maatregelen voor om het uit te sluiten of is het altijd een erg groot risico qua brand?

    #2
    Re: brandgevaar vraagje

    Brand is natuurlijk altijd een risico.

    Veilig werken met elektriciteit, zeker in vochtige ruimtes, is een must. Het aanschaffen van een (automatische) brandblusser is zeker geen overbodige luxe. Deze zijn er in verschillende uitvoeringen, met water, poeder of CO2.

    Water (de goedkoopste) klaart de klus, maar zal al je elektrische apparatuur vernietigen.
    Poeder geeft een ontzettende rotzooi, en geeft ook beschadiging aan apparatuur en plantjes.
    CO2 (de duurste) dooft het vuur en beschermt tevens je elektrische apparatuur. Het vervliegt en laat geen sporen achter. Denk wel aan een prijs rond de 300 - 400 euro.

    http://www.brandblussershop.nl/winke...b5aa8a656b7bdb
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Re: brandgevaar vraagje

      de eerste en beste remedie tegen brand, is om al het electra goed aan te leggen/sluiten.

      De meeste gevallen van brand ontstaan door gepruts met electra

      Comment


        #4
        Re: brandgevaar vraagje

        hoi
        ik heb daar ook zeer lang over bezig geweest,daarom idd alles goed aansluiten en je kan er ook een rookmelder hangen dat heb ik ook gedaan.ik heb er ook nog een sprinklersysteem bij gehangen,is gewoon een brandblusser met sprinklerkop kost 25euro kan je gewoon in growshop bestellen,dat maakt de kans dan al een stuk kleiner he ik heb er 2 is een goede investering en je slaapt geruster

        greetzzz
        you got to smoke tha weed,weed,weed,give me a rizla please,please,please

        Comment


          #5
          Re: brandgevaar vraagje

          houd met die blussers met sprinkler kop wel rekening waar je ze hangt.
          Het mooiste zou zijn als je de trafo's buiten je hok zou plaatsen, zo hebben ze geen last van de vochtigheid.

          Als zo'n sprinklerblusser te dicht bij een lamp hangt zou wel eens spontaan af kunnen gaan

          Comment


            #6
            Re: brandgevaar vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door prorider View Post
            ik heb er ook nog een sprinklersysteem bij gehangen,is gewoon een brandblusser met sprinklerkop kost 25euro kan je gewoon in growshop bestellen
            Heb je een link??

            grtz
            node voor node van klein naar groot
            LST LEMON SKUNK VERSLAG

            Comment


              #7
              Re: brandgevaar vraagje

              Zorg ook dat als je schakelbord bouwt dat het niet van hout is.

              Comment


                #8
                Re: brandgevaar vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door bassassin View Post
                Heb je een link??

                grtz
                http://www.growshopalien.com/onlineshop/

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: brandgevaar vraagje

                  Gebruik aluminium op de wanden, das brandwerend.
                  En verder alles goed aansluiten, en zorg van een branddeken en/of brandblusser.

                  Comment


                    #10
                    Re: brandgevaar vraagje

                    En indien je zelf heel erg twijfelt aan je eigen (bouw/knutsel/frutsel)kunsten,
                    kun je je kweekje altijd nog direct naast de brandweerkazerne maken.

                    Als er dan wat gebeurt, zou het wel eens met een "sissertje" af kunnen lopen.

                    ~ Oscar,

                    Comment


                      #11
                      Re: brandgevaar vraagje

                      Oorspronkelijk geplaatst door prorider View Post
                      hoi
                      ik heb daar ook zeer lang over bezig geweest,daarom idd alles goed aansluiten en je kan er ook een rookmelder hangen dat heb ik ook gedaan.ik heb er ook nog een sprinklersysteem bij gehangen,is gewoon een brandblusser met sprinklerkop kost 25euro kan je gewoon in growshop bestellen,dat maakt de kans dan al een stuk kleiner he ik heb er 2 is een goede investering en je slaapt geruster

                      greetzzz

                      Jow, vraagje, is dat dan ook een automatishe, die dus 1 die afgaat vanaf de limit van pakweg 60 graden wordt overschreden?
                      Anders is 50 euro voor 2 echt nie veel geld e?
                      -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                      Comment


                        #12
                        Re: brandgevaar vraagje

                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
                        Daar zijn ze niet 25 euro
                        node voor node van klein naar groot
                        LST LEMON SKUNK VERSLAG

                        Comment


                          #13
                          Re: brandgevaar vraagje

                          koop un tent ben je val allen zeik af veilig reukloos en geen gebouw en gezaag

                          Comment


                            #14
                            Re: brandgevaar vraagje

                            Een tent wil ook branden hoor....

                            vale.

                            Comment

                            Bezig...
                            X