brandgevaar vraagje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • doutsen22
    Retired
    • Feb 2009
    • 5

    #1

    brandgevaar vraagje

    Korting op 420shop
    hallo,

    ik woon nu ongeveer een jaar op mezelf en heb veel ruimte over, nou wil ik mischien op zolder wel een kweek beginnen maar ik ben bang voor brand enzo, woon 4 onder 1 kap.
    zijn er ook maatregelen voor om het uit te sluiten of is het altijd een erg groot risico qua brand?
  • Flip Hasjkip
    Wicked Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2008
    • 3595

    #2
    Re: brandgevaar vraagje

    Brand is natuurlijk altijd een risico.

    Veilig werken met elektriciteit, zeker in vochtige ruimtes, is een must. Het aanschaffen van een (automatische) brandblusser is zeker geen overbodige luxe. Deze zijn er in verschillende uitvoeringen, met water, poeder of CO2.

    Water (de goedkoopste) klaart de klus, maar zal al je elektrische apparatuur vernietigen.
    Poeder geeft een ontzettende rotzooi, en geeft ook beschadiging aan apparatuur en plantjes.
    CO2 (de duurste) dooft het vuur en beschermt tevens je elektrische apparatuur. Het vervliegt en laat geen sporen achter. Denk wel aan een prijs rond de 300 - 400 euro.

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment

    • bubble77
      Retired
      • Jun 2009
      • 32

      #3
      Re: brandgevaar vraagje

      de eerste en beste remedie tegen brand, is om al het electra goed aan te leggen/sluiten.

      De meeste gevallen van brand ontstaan door gepruts met electra

      Comment

      • prorider
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Apr 2009
        • 163

        #4
        Re: brandgevaar vraagje

        hoi
        ik heb daar ook zeer lang over bezig geweest,daarom idd alles goed aansluiten en je kan er ook een rookmelder hangen dat heb ik ook gedaan.ik heb er ook nog een sprinklersysteem bij gehangen,is gewoon een brandblusser met sprinklerkop kost 25euro kan je gewoon in growshop bestellen,dat maakt de kans dan al een stuk kleiner he ik heb er 2 is een goede investering en je slaapt geruster

        greetzzz
        you got to smoke tha weed,weed,weed,give me a rizla please,please,please

        Comment

        • bubble77
          Retired
          • Jun 2009
          • 32

          #5
          Re: brandgevaar vraagje

          houd met die blussers met sprinkler kop wel rekening waar je ze hangt.
          Het mooiste zou zijn als je de trafo's buiten je hok zou plaatsen, zo hebben ze geen last van de vochtigheid.

          Als zo'n sprinklerblusser te dicht bij een lamp hangt zou wel eens spontaan af kunnen gaan

          Comment

          • bassassin
            Big Bongmaster
            MemberLucky Member
            • Jun 2009
            • 382

            #6
            Re: brandgevaar vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door prorider
            ik heb er ook nog een sprinklersysteem bij gehangen,is gewoon een brandblusser met sprinklerkop kost 25euro kan je gewoon in growshop bestellen
            Heb je een link??

            grtz
            node voor node van klein naar groot
            LST LEMON SKUNK VERSLAG

            Comment

            • Origineel
              Retired
              • Apr 2009
              • 348

              #7
              Re: brandgevaar vraagje

              Zorg ook dat als je schakelbord bouwt dat het niet van hout is.

              Comment

              • bobo
                Cronic Grower
                • Oct 2007
                • 3103

                #8
                Re: brandgevaar vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door bassassin
                Heb je een link??

                grtz
                http://www.growshopalien.com/onlineshop/

                Grtz

                Comment

                • wigyour
                  Retired
                  • Jun 2009
                  • 265

                  #9
                  Re: brandgevaar vraagje

                  Gebruik aluminium op de wanden, das brandwerend.
                  En verder alles goed aansluiten, en zorg van een branddeken en/of brandblusser.

                  Comment

                  • Oscar
                    Expert Stoner
                    • Jun 2009
                    • 91

                    #10
                    Re: brandgevaar vraagje

                    En indien je zelf heel erg twijfelt aan je eigen (bouw/knutsel/frutsel)kunsten,
                    kun je je kweekje altijd nog direct naast de brandweerkazerne maken.

                    Als er dan wat gebeurt, zou het wel eens met een "sissertje" af kunnen lopen.

                    ~ Oscar,

                    Comment

                    • DaZeD
                      Gandhi Ganjamaster
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2008
                      • 466

                      #11
                      Re: brandgevaar vraagje

                      Oorspronkelijk geplaatst door prorider
                      hoi
                      ik heb daar ook zeer lang over bezig geweest,daarom idd alles goed aansluiten en je kan er ook een rookmelder hangen dat heb ik ook gedaan.ik heb er ook nog een sprinklersysteem bij gehangen,is gewoon een brandblusser met sprinklerkop kost 25euro kan je gewoon in growshop bestellen,dat maakt de kans dan al een stuk kleiner he ik heb er 2 is een goede investering en je slaapt geruster

                      greetzzz

                      Jow, vraagje, is dat dan ook een automatishe, die dus 1 die afgaat vanaf de limit van pakweg 60 graden wordt overschreden?
                      Anders is 50 euro voor 2 echt nie veel geld e?
                      -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                      Comment

                      • bassassin
                        Big Bongmaster
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2009
                        • 382

                        #12
                        Re: brandgevaar vraagje

                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                        Daar zijn ze niet 25 euro
                        node voor node van klein naar groot
                        LST LEMON SKUNK VERSLAG

                        Comment

                        • litteR
                          Zaadje
                          Nieuw Lid
                          • Aug 2009
                          • 3

                          #13
                          Re: brandgevaar vraagje

                          koop un tent ben je val allen zeik af veilig reukloos en geen gebouw en gezaag

                          Comment

                          • ceBep
                            Retired
                            • Jun 2009
                            • 4745

                            #14
                            Re: brandgevaar vraagje

                            Een tent wil ook branden hoor....

                            vale.

                            Comment

                            Bezig...